op 16-05-2023 09:37 AM
Mijn one connect box van de tv werkt sinds gisterenavond niet meer. Hij blijft knipperen aan/uit en er is ook geen beeld op tv. Van de stroom gehaald een paar uur laten staan en weer aangezet, blijft aan een uit knipperen.
Het Gaat om GQ/QE55 Q95T modelcode SOC1002T.
De Tv heb ik in oktober 2020 gekocht. Het mag toch niet zo zijn dat het kastje na 2,5 jaar stuk gaat!
Graag een oplossing hiervoor zsm.
Hani shamoun
Opgelost! Ga naar oplossing.
16-05-2023 10:51 AM - bewerkt 16-05-2023 10:54 AM
Hoi @Members_sBZCETu , Hani,
Dat zal waarschijnlijk TV-Online zijn geweest. Connect Boxen kunnen alleen gerepareerd worden.
Soms kom je ze nog wel eens tegen op eBay van mensen waarvan de tv is stukgegaan.
Je zou hier een serviceverzoek kunnen doen -> Reparatie
De kosten hiervan worden bepaald door een monteur.
op 16-05-2023 09:48 AM
Goedemorgen @Members_sBZCETu ,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Zou je in plaats van SOC1002T de andere code van de OCB willen doorgeven? Begint met BN.
op 16-05-2023 10:14 AM
Goedemorgen,
Mode code ; QE55Q95TATXZG
Version no; 01/QTQ95/QTQ95p-Q55TP2
S/N ; 0FKB3HIN700079T
OCB code: HU 89 BN91-21888H
op 16-05-2023 10:24 AM
Thanks! Het serienummer mag je weghalen, want daar kan misbruik van gemaakt worden.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar is deze tv aangeschaft? Over de One Connect Box.
De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Deze zal voorbij zijn. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/
Je moet dus contact opnemen met de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
op 16-05-2023 10:43 AM
De tv hebben wij van bol.com gekocht. Zij geven aan dat ze niet meer met die leverancier werken ( bestaat niet meer) en verwijzen ons naar samsung. Wat is er nog meer mogelijk?
Kunne we one connectbox los kopen?
16-05-2023 10:51 AM - bewerkt 16-05-2023 10:54 AM
Dat zal waarschijnlijk TV-Online zijn geweest. Connect Boxen kunnen alleen gerepareerd worden.
Soms kom je ze nog wel eens tegen op eBay van mensen waarvan de tv is stukgegaan.
Je zou hier een serviceverzoek kunnen doen -> Reparatie
De kosten hiervan worden bepaald door een monteur.
op 04-12-2023 08:41 PM
Helaas is ook mijn One Connect box overleden ; er kwam rook uit !! toen de monteur deze aan het onderzoeken was.
Ik vroeg of deze vervangen kon worden, maar nee! Eerst gaat men het moederbord in OCB vervangen. Alles is pas 3 maanden oud! ( tv QE65QN95BATXXN)
op 04-12-2023 08:46 PM
Helaas is ook mijn One Connect box overleden ; er kwam rook uit !! toen de monteur deze aan het onderzoeken was.
Ik vroeg of deze vervangen kon worden, maar nee! Eerst gaat men het moederbord in OCB vervangen. Alles is pas 3 maanden oud! ( tv QE65QN95BATXXN)
op 05-12-2023 12:15 PM
Hi @TL4458, goedemiddag.
Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze periode zal de Box ook hersteld worden. Een omruiling komt in beeld wanneer blijkt dat erg geen mogelijkheid is om de Box/TV te repareren. Dit is ter beoordeling van onze monteurs!
Groeten,
Martijn