op 21-12-2021 08:45 PM
Mijn one connect box werkt niet meer van mijn samsung the frame Qled 4k 75" die pas 2 jaar oud is.
one connect box info :
Modelcode SOC1004T
HU 89 BN91- 21828A - OC01
Reeds de 2e keer problemen met dit ding, ongelooflijk dure televisie en zelfs het beeld is nooit echt top geweest.
Nooit meer samsung voor mij !
op 21-12-2021 08:49 PM
Goedenavond @dimitriganje ,
Heb je wat meer informatie over de tv? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is precies het probleem met de OCB? Zwart beeld wel geluid? Start niet meer op?
21-12-2021 09:03 PM - bewerkt 21-12-2021 09:26 PM
alle apps op de tv werken zoals netflix, streams etc maar hij herkent geen enkel HDMI aangesloten apparaat zoals de digibox, nintendo switch etc. de tv hangt inderdaad tegen de muur en via instellingen heb ik:
Modelcode : QE75LS03TASXXN
serienr:
21-12-2021 09:15 PM - bewerkt 21-12-2021 09:16 PM
Hey @dimitriganje ,
Thanks! Zou je het serienummer willen weghalen? Dit in verband met eventueel misbruik.
Er is een mogelijkheid om remote de HDMI poorten te resetten -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Mocht dit niks opleveren, dan moet je dit melden bij de leverancier. Er zit 2 jaar garantie op de tv.
Het is wel zo dat de leverancier verplicht is jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier, niet met Samsung.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://www.conformiteit.nl/
Houd ons even op de hoogte..
op 21-12-2021 09:30 PM
het net gebeld voor die hulp op afstand. Staat gepland morgen tussen 14 en 16u. Alvast bedankt ik hoop dat het werkt.
op 23-12-2021 09:04 AM
op 23-12-2021 12:34 PM
ze hebben nooit teruggebeld zoals de beloofd hadden. Ik probeer vandaag zelf nog eens te bellen
op 23-12-2021 12:49 PM
hebben ze weer een afspraak moeten maken voor morgen. Als hat dan niet lukt heb ik geen tijd meer voor een andere oplossing. Speciaal een nintendo switch gekocht met hilarische minigames voor entertainment met kerstmis. Enkel de televisie van 3000€ van anderhalf jaar oud doet het niet. Leuk allemaal....
op 24-12-2021 01:26 PM
Hi @dimitriganje, goedemiddag.
Houd je ons op de hoogte? En hopelijk kan je met de kerst alsnog spelen met de Nintendo op de TV!
Mocht je nog vragen hebben of wat willen weten, stuur ons gerust een berichtje.
Groeten,
Martijn
op 24-12-2021 03:45 PM
Ik heb net telefoon gekregen van de externe hulp. Het heeft helaas niet mogen baten. Als ik gebeld had geweest woensdag en niet vandaag (vrijdag) had ik nog tijd gehad om iets te regelen of had een technieker vroeger kunnen komen. Best wel erg voor een dure televisie die anderhalf jaar oud is en maar enkele uurtjes 's avonds aanstaat. Mijn vertrouwen in samsung is helaas gesmolten als sneeuw voor de zon. Er zijn blijkbaar veel problemen met de ocb's en de invisible cable. Ik wou dat ik dat vroeger had geweten.
Ik zal hier updaten als de technieker is langs geweest, wanneer dat ook mag zijn. 😣