op 18-08-2019 09:40 AM
Hi,
ben van plan een nieuwe Samsung TV aan te schaffen met een One Connect Box - wat me echter niet helemaal duidelijk is, is waar de IR ontvanger van de TV zit...in de TV of in de OCB.
Achtergrond van m'n vraag is eigenlijk gewoon dit: kan ik de OCB buiten "line of sight" van de remote wegmoffelen (vb. in een kast) of moet de remote de OCB kunnnen "zien" ?
Vagelijk gerelateerd: als ik de remote als "universal" wil gebruiken meen ik te begrijpen dat de OCB de IR-communicatie met de andere apparaten (vb. decoder) doet - klopt dit ?
Al bedankt,
Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 19-08-2019 07:01 AM
Goedemorgen @JanVH , Jan,
Volgens mij is dat niet nodig. Ik denk dat de tv het IR signaal van de AB oppakt.
Hierover ben ik echter niet zeker. Je zou dit kunnen navragen bij Support.
Ik ben zelf ook wel benieuwd..
088-9090100(lokaal tarief)
Openingstijden:
24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week
Fijne dag!
op 18-08-2019 10:23 AM
De Infrarood-sensor bevindt zich direct in de One Connect Box.
Met andere woorden, als je de IR-functie wilt gebruiken, moet er direct "visueel contact" zijn tussen de OCB en de externe apparaten.
Dit ivm communicatie met de andere devices. De OCB stuurt idd het IR-signaal door naar de andere devices.
Door 'm in een kast te plaatsen heb je al 3 nadelen:
op 18-08-2019 04:14 PM
Hey Dick,
al bedankt voor de informatie - maar is er ook visueel contact nodig gewoon om de TV te bedienen met de AB? Dus indien ik geen andere apparaten wil aansturen ?
Thx,
Jan
op 19-08-2019 07:01 AM
Volgens mij is dat niet nodig. Ik denk dat de tv het IR signaal van de AB oppakt.
Hierover ben ik echter niet zeker. Je zou dit kunnen navragen bij Support.
Ik ben zelf ook wel benieuwd..
088-9090100(lokaal tarief)
Openingstijden:
24 uur per dag bereikbaar, 7 dagen in de week
Fijne dag!
op 20-08-2019 08:14 AM
Gewoon ter info: heb ondertussen contact opgenomen met Samsung support, er zit ook een IR-ontvanger in de monitor zelf, line of sight tussen remote en OCB is dus niet nodig als het enkel is om de televisie te bedienen.
Groet,
Jan
op 20-08-2019 08:18 AM
Hoi @JanVH , Jan,
Super bedankt voor die info! Ook voor het markeren als Oplossing!
Fijne dag!