Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ondertitels niet aan / uit te zetten. Blijft grijs in menu

(Onderwerp aangemaakt op: 18-08-2019 05:08 PM)
4964 Weergaven
Mvanthof
Explorer
Opties

Ik probeer voor media bestanden de losse .srt files te gebruiken.

via een netwerkschijf. Naam van .srt is zelfde als film. Beide in zelfde folder.

Film speelt perfect echter geen ondertitels.

ken geen ondertitels selecteren. Dat is volgens mij normaal.

ondertitels in menu aan zetten gaat niet omdat die optie “uit” staat (grijs niet klikbaar).

wie heeft er advies?

model: QE55Q64RALXXN. Laatste firmware

0 Likes
12 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Mvanthof ,

Is de huidige softwareversie van de tv de 1312.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Het filmbestand en de .srt dezelfde naam geven is prima. De greyed out kun je alsvolgt zichtbaar krijgen.

• De tv even spanningsloos zetten
  • Makkelijker is de Bron van de tv tijdelijk even op 'TV' te zetten. Het beeld met 'Geen signaal' wegklikken met de Home toets op de AB

Daarna bij Instellingen->Algemeen->Toegankelijkheid->Inst. ondertiteling->Ondertiteling op 'Aan' zetten.

Niet vergeten de Bron weer terug te zetten 😉.

Suc6!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Mvanthof
Explorer
Opties

Firm. 1303 en er zijn geen nieuwe volgens de automatische update.

De instelling is gelukt echter geen ondertitels te zien. Hmmmm. Vreemd.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Mvanthof ,

Dat is jammer! Ik denk dat je dat je het dan toch moet zoeken in de .srt files.

De tv geeft de softwareversie nog wel eens niet goed aan. Graag updaten via USB.

Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q64RALXXN/

Volg onderstaande procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet in de procedure bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
. Dus onderstaande gebruiken.

Bij Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.

Suc6!

Groet, Dick
0 Likes
Mvanthof
Explorer
Opties

Update van firmware via USB gedaan en deze staat er nu op. Helaas werken de .srt files  niet.

Ik heb verbinding met een western digital NAS waar de film prima speelt alleen de ondertitels niet.

Zal het ook een proberen via een USB met daarop dezelfde folder met de 2 files. Film en ondertitel.

Van de week ff proberen.

eventueel nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Mvanthof ,

Eigenlijk sta ik ff droog met ideeën.

Het idee van jouw om het met een USB-stick of HDD te proberen is idd een goed plan.

Ik hoor het wel..

Groet, Dick
0 Likes
HesselV9
First Poster
Opties

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn UE65RU8000. Ik probeer een .mkv bestand af te spelen wat meerdere ondertitels bevat, maar bij het afspelen via USB en HDD lijkt er geen optie te zijn om ondertiteling te selecteren. Doe ik iets verkeerd of is de USB-playback functie van Samsung niet heel erg functioneel? 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @HesselV9 ,

Is de volledige Model Code van de tv UE65RU8000SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1312.2? Bij Instellingen Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Waarschijnlijk is die optie greyed out. Even de tv spanningsloos zetten of de Bron tijdelijk op 'Tv' zetten.

Bij Instellingen->Algemeen->Toegankelijkheid->Inst. ondertiteling->Ondertiteling op 'Aan' zetten.

Wat bedoel je met 'meerdere ondertitels? Hebben beide files dezelfde naam? 

Alles staat los van de functionaliteit van de tv..

Groet, Dick
0 Likes
HesselV9
First Poster
Opties

Hoi, dank voor je antwoord. 

Ja, dat is het model, en ik heb de nieuwste update 1312.2 op de tv staan. De subtitles via het samsung-tv menu staan ook op aan. 

Ik heb 1 MKV file. Deze file bevat meerdere audiotalen en subtitles. Ik kan op mijn desktop via een videoplayer simpelweg kiezen welke audiotrack en welke subtitle ik wil. Op de TV kan ik het bestand afspelen en ook kiezen welke audiotaal via het menu opties. Maar er is geen enkele optie om een subtitle op te vragen. Werkt dit niet zo of doe ik ergens iets verkeerd...

alvast bedankt

Update: ik heb een los .srt bestand, met dezelfde naam, toegevoegd, maar ook dan verschijnt er geen ondertiteling en ik kan deze ook niet kiezen via opties lijkt het. 

0 Likes
Mvanthof
Explorer
Opties

Zojuist wat tests gedaan maar wordt er niet wijzer van.

Bij sommige films op Mn NAS werkt het wel en bij andere niet. Dezelfde film op Mn NAS werkt niet maar op een USB stick gekopieerd weer wel. Heel vreemd. Wellicht ligt het aan het type comprimeer van een mkv file. 

Samsung kan hier nog wel wat verbeteringen doorvoeren. Zodat meer “codecs” en comprimeer opties worden ondersteund.

het meest vreemde is dat dezelfde film met ondertitels wel op een USB werkt en niet op Mn NAS.

0 Likes