Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NPO App verdwenen

(Onderwerp aangemaakt op: 26-10-2017 01:36 PM)
9476 Weergaven
Wouter33
Journeyman
Opties

Sinds een paar dagen is de NPO app voor uitzending gemist verdwenen van mijn Samsung Smart TV uit 2011.

Eerder verdwenen al de Kijk en de 5TV (oa SMS) uit de lijst.  Ik kan is geen vorige uitzendingen meer bekijken.  Alleen de NPO app is nog via de Chromecast en de iPad te bekijken.

Dit is geen echte Smart TV meer.  Alleen nog een hoop onnutige Apps waarvan de helft ook nog eens niet werkt op mijn TV.

Komt er een update om dit probleem op te lossen, of moet ik een andere TV kopen.  In het laatste geval zal het zeker geen Samsung meer zijn.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Wouter,

ik denk dat de app makers de stekker uit de ontwikkeling hebben getrokken en meegegaan zijn met de nieuwste technologie en systemen. Hier kan Samsung vrij weinig aan doen aangezien het niet Apps zijn die Samsung heeft ontwikkeld.

Dit is bij alle tv merken zo, dus denk dat je beter geen Smart tv meer moet kopen als je zo denkt maar iets anders.. (Androidbox ofz)
Jou toestel is al 6 jaar oud, je kan niet verwachten dat je 6 jaar support krijgt op een tv... Niemand geeft dat.

Dusja of een nieuwe tv of zoals eerder vermeld een androidbox ofzo kopen voor je apps, werkt best goed moet ik zeggen uit eigen ervaring :winking-face:

Succes!
Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Wouter33
Journeyman
Opties
Ik heb een Chromecast maar die wordt weer niet gesupport door de apps van KIJK en RTLXL. Ik heb de Androidbox net teruggestuurd omdat de nieuwe NPO app er niet op werkt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Wouter,

ik denk dat de app makers de stekker uit de ontwikkeling hebben getrokken en meegegaan zijn met de nieuwste technologie en systemen. Hier kan Samsung vrij weinig aan doen aangezien het niet Apps zijn die Samsung heeft ontwikkeld.

Dit is bij alle tv merken zo, dus denk dat je beter geen Smart tv meer moet kopen als je zo denkt maar iets anders.. (Androidbox ofz)
Jou toestel is al 6 jaar oud, je kan niet verwachten dat je 6 jaar support krijgt op een tv... Niemand geeft dat.

Dusja of een nieuwe tv of zoals eerder vermeld een androidbox ofzo kopen voor je apps, werkt best goed moet ik zeggen uit eigen ervaring :winking-face:

Succes!
0 Likes
Wouter33
Journeyman
Opties

Ik heb een Android box besteld, maar kreeg dit antwoord van NPO:

"Helaas ondersteunen wij geen Android tv-boxen. Het is goed mogelijk dat de app hier wel op werkt, maar we kunnen dit niet garanderen. Uit onze ervaring blijkt ook dat veel content niet werkt door gebruik van HDCP in combinatie met een HDMI-kabel tussen de Android-box en uw tv. Als u een dergelijk apparaat puur aan wenst te schaffen voor de NPO-app, dan adviseren we u dit niet te doen, maar te kijken naar de mogelijkheden van een Chromecast of een Apple TV. Dit ondersteunen wij namelijk wel, en hierbij zijn de mogelijkheden vaak wat gevarieerder. Het is hierbij wel van belang dat u een Smartphone in uw bezit heeft waar minimaal Android 4.4 of iOS 8.0 op zit."

:-((((

0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Hallo, en zo is het helemaal ! Misschien open deuren, maar al die mensen van wie de apps op hun smart-tv niet langer ondersteund worden, omdat de smart-tv te oud is (!), kunnen het beste een Chromecast kopen. Die is niet duur en werkt prima, ook op z.g. oude "domme-tv's" (dus de niet-smart-tv's).  Ten overvloede: er is ook een audio-chromecast, waarmee je je oude HiFi-installatie "nieuw leven" kan inblazen. Uit eigen ervaring weet ik dat deze chromecasts het heel goed doen.

0 Likes
Oplossing
Wouter33
Journeyman
Opties
Ik heb een Chromecast maar die wordt weer niet gesupport door de apps van KIJK en RTLXL. Ik heb de Androidbox net teruggestuurd omdat de nieuwe NPO app er niet op werkt.
0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Ik heb de app RTLXL op mijn tablet en die werkt gewoon via Chromecast naar de TV.

De app Kijk belooft dat zij dit jaar hun app geschikt zullen maken voor Chromecast, dus dat is afwachten of ze het echt doen ! Uiteindelijk ben je natuurlijk altijd afhankelijk van de app-bouwers.

0 Likes
Jeeweewagen
Apprentice
Opties

Beste Rohid,

Dat is allemaal wel leuk dat je daar geschreven hebt maar wat is er nou zo moeilijk aan om die vernieuwde apps terug te zetten in de samsung app store?

Ze zijn wel zo bij de hand om bij een smarthub update die apps weg te halen dat kan wat is er dan zo moeilijk aan om de vernieuwde apps terug te zetten?

is een beetje volksverlakkerij die apps moeten de eerste 10 jaar beschikbaar zijn je betaald er toch een meerprijs voor op de tv die smarthub heeft.

Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Leuk he?

probleem is dat de apps of verouderen of juist vernieuwen. Dus of TV software word te oud of de app software. TV word meestal zo een 2 jaar bijgewerkt, dat is bij de meeste fabrikanten zo. Je betaald niet extra om 10 jaar support te hebben..

Het werkt gewoon eenmaal zo en mensen moeten er gewoon mee leren leven.

Niet mee eens? Maak je eigen TV + eigen software en ga die verkopen als zijnde "Always Updates TV" Misschien word je er rijk mee.. (waarschijnlijk niet omdat hardware verouderd :winking-face: )
0 Likes
Jan-Willem66
First Poster
Opties

@Wouter33apprentice

Heeft Samsung al gereageerd?

Niet alleen NPO is verdwenen, ook Pathee thuis, Youtube wordt niet meer ondersteund.

Van mijn "smart"tv is weinig smart meer over ....

Ben benieuwd wat Samsung te bieden heeft?

0 Likes
Wouter33
Journeyman
Opties

Nee, ik heb niets van Samsung gehoord.  Alleen de bovenstaande reacties.  Ik heb nog wel een Android Box aangeschaft, maar die per omgaande teruggestuurd omdat het onvoldoende apps ondersteunde (oa NPO niet) en omdat de afstandsbediening erg klungellig werkte.  

Een Apple TV box heeft in ieder geval de NPO app, maar het is moeilijk te zien welke andere apps er op draaien.  Bovendien kost die zo'n €200 dus het beste is om een iPad te gebruiken en voor NPO een Chromecast te gebruiken om op je TV te kunnen kijken.  Kijk en RTLXL ondersteunen dan weer geen Chromecast.

Het blijft behelpen met die "smart" TV's

0 Likes