Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Nlziet ontbreekt

(Onderwerp aangemaakt op: 26-06-2020 09:21 PM)
816 Weergaven
deheugden
First Poster
Opties

Ik heb 2 tv's, UE40NU7110 en UE40J6240. Beide staan op de camping in België en op beide kan ik geen NLZiet installeren(ontbreekt in de appstore). De hub resetten werkt niet.

Iemand met een oplossing hiervoor?

Dank alvast.

0 Likes
17 Antwoorden
Bvdh
First Poster
Opties

Is dit vorig jaar nog opgelost kunnen? Ik heb nu exact hetzelfde aan de hand met m'n net nieuwe QE55Q90T xxn

Volgens NLziet zou het gewoon moeten werken... 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Bvdh ,

De code QE55Q90T xxn klopt niet. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Staat de tv thuis?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Bvdh
First Poster
Opties

QE55Q90TALXXN

Software T-NKMDEUC-2914.1, B0052200/B60101, BT-S

TV staat nu in m'n 2e huis, in België. NLZiet abonnement in NL. Ingesteld Nederland en taal Nederlands...

Hoop dat je kunt helpen :smiling-face: 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Bvdh ,

Bedankt voor je snelle reply! Volgens mij bedoel je versie 2014.1 😉.
Had je de app in Nederland wel? De rest van de apps wel aanwezig? Ook niet in de Store aanwezig?
Anders zou je de Smart Hub kunnen resetten:
Instellingen Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Bvdh
First Poster
Opties

Oei, ja 2014.1 inderdaad...

Hub al gereset, hele reset terug naar fabrieksinstellingen, maar zonder resultaat...

Overigens zie ik bij de te installeren apps ook geen canal digitaal, maar bijv. wel TV Vlaanderen.

Heb m net gekocht en hier in gebruik genomen, dus weet niet of het in NL wel zou lukken... 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Bvdh ,

Dit staat er op de site van NLZIET:

Om (het aanbod van) NLZIET te kunnen kijken in heel de EU, dien je (primair) in Nederland te wonen.
Bij het starten van het NLZIET-abonnement zullen daarom de nodige controles worden gedaan. Daarnaast kun je de NLZIET-app niet op alle apparaten (groot scherm) installeren buiten Nederland.
Op smartphone/tablet moet dit wel mogelijk zijn, zodat je NLZIET mee kunt nemen in heel de EU.

Dit staat op de site van Canal Digitaal:

De Canal Digitaal tv app is alleen beschikbaar in de Nederlandse appstores.

Als NLZIET niet gevonden kan worden in de Store, dan moet je hierover toch contact zoeken met NLZIET.
Samsung zelf maakt geen apps. App aanbieders kunnen wel op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.
Dat is raar, want de Model Code eindigt op  XXN, dus een Benelux model, en de locatie is België 🤷‍♂️.
In het ergste geval zou je een Google Chromecast kunnen aanschaffen..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Bvdh
First Poster
Opties

Dank voor het meedenken, Dick. 

Ja, heb inderdaad contact gezocht met NLziet maar die kwamen er niet uit en zouden een collega raadplegen...

Heb al jaren een abonnement op NLziet en al even lang cast ik NLZiet vanaf m'n Android phone naar mn TV via de chrome cast.

Maar heb nu juist een smart tv gekocht, ook omdat ik dacht dat ik via de app zou kunnen kijken 😞

En terwijl YouTube en andere apps vanuit mn telefoon in ieder geval nog rechtstreeks op m'n nieuwe tv gecast kunnen worden, kan dat ook niet eens.

Dus dan  maar weer de chromecast 😞

Maar dat de app van TV Vlaanderen er wel bij staat en die van z'n Nederlandse broertje Canal Digitaal niet, lijkt het erop dat de TV ondanks de NL instellingen stug volhoudt dat we in België zitten

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Bvdh ,

Geen dank! Het blijft een vreemd verhaal. Het zou te maken kunnen hebben met uitzendrechten.
Iets anders kan ik niet verzinnen. Je zou er nog remote naar kunnen laten kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes