Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuwe tv QE6580T herkent nieuwe Chromecast met Google tv niet

(Onderwerp aangemaakt op: 15-09-2021 09:52 PM)
269 Weergaven
Luc De Booserie
Pathfinder
Opties

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe tv QE65Q80T en aangezien Samsung niet alle apps ( VTm Go, VRTNu , Auvio etc)ondersteunt heb ik hierop een nieuwe Chromecast met Google tv geplaatst. Echter herkent die tv, die Chromecast niet. Bij automatisch detecteert hij een Telenet decoder, terwijl ik geen Telenet maar Proximus heb. Ik heb dit manueel bewerkt en heb dan maar voor Blu Ray gekozen , hiermee werkt alles maar kan de Chromecast niet met de universele afstandsbediening bediend worden. Het rare is dat een identiek chromecastapparaat op mijn oudere tv ( Samsung SUHD van 2016) wel gedetecteerd wordt en perfect via de afstandsbediening kan bediend worden.

Kan dit door een update of instelling opgelost worden?

PS : ook mijn Soundbar is merkelijk minder luid via HDMI dan Bluetooth, kan dit aan de hdmi-kabel liggen?

0 Likes
14 Antwoorden
Oplossing
Luc De Booserie
Pathfinder
Opties

Ik weet niet hoe het komt dat  jullie conversatie in mijn mail toekomt.

Maar het probleem met de NPO app heb ik ook en dat ligt blijkbaar bij NPO die nog steeds niet volledig aangepast is met Google tv,  ze beloven bij NPO al maanden dat ze het gaan updaten,  dus laat ons hopen. 

0 Likes
jwz
Apprentice
Opties
Excuus Luc,

Dit gaat overigens over de NOS app, NPO heb ik (inmiddels) geen problemen meer mee. Zowel niet het casten als de app op de TV zelf.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @jwz ,

Thanks! Ik had eerder gevraagd: Met welk device wordt er gecast?
Daarmee bedoel ik niet de Chromecast zelf, maar met welk device je er naartoe cast.
Dat is de bedoeling van casten. Ik begrijp dus helemaal niets van deze zin:

"als je begint met casten en je dat nog niet aan het doen was/de chromecast nog niet aanstond, hij in plaats daarvan het startscherm van google cast toont maar dat het geluid dan wel gaat lopen.
Zodra je de verbinding verbreekt en opnieuw verbindt wordt het beeld wel zichtbaar."

Zou je dit wat begrijpelijker kunnen uitleggen?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
jwz
Apprentice
Opties
Ik cast met mn telefoon, een samsung s20.
Over een chromecast met google tv: dat heeft een startscherm met eigen apps erop (eigen software), vergelijk het met startscherm van een chromecast met allerlei mooie achtergronden. Als ik voor het eerst verbinding maak met mn device met de chromecast, komt alleen de audio door en het videomateriaal wordt dan niet weergegeven. Dan krijg je dat 'startscherm' in beeld terwijl je de audio wel hoort. Verbind ik vervolgens opnieuw, dan wordt het videogedeelte van de gecaste content wel weergegeven.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @jwz ,

Bedankt voor je antwoord! Ik ben bekend met deze opvolger van de Chromecast Ultra.
Ik heb em zelf nog niet, want deze is nog niet officieel verkrijgbaar in Nederland.
Ik denk dat dit eerder een issue is van deze nieuwe Chromecast i.c.m. de tv.
Je vraag zou ik ook uitzetten in een Chromecast forum..

signatureee
Groet, Dick