op 15-03-2021 09:44 AM
Alles al geprobeerd maar ik krijg geen beeld&geluid op de QE55Q80RALXXN via HDMI-4 (ARC) en HDMI OUT van de Onkyo. Dolby Atmos Anynet op de tv en "RiHD" in de Onkyo ingeschakeld (CEC). In "Bron" wordt in het rijtje wel de Onkyo TX-SR607 getoond, maar zodra deze wordt geselecteerd: "geen signaal". Meerdere Onkyo resets uitgevoerd, andere high speed kabels getest maar zonder resultaat. Zelfs de oude Samsung plasma tv naar beneden gesleept en ja hoor.. doet 't gewoon! Hoe dan?
Momenteel via optisch op de CD ingang aangesloten om het geluid van de tv te ontvangen. Niet logisch dus.
De TXSR607 heeft legio uitgebreide instellingen, maar ook hier heb ik alles mee geprobeerd zonder resultaat. En waarom met de standaard Onkyo instelling wel direct werkend met de oude tv? Lijkt er op dat de nieuwe tv niet met oudere Onkyo receivers overweg kan. Hoop dat ik 't fout heb.
Huidige situatie;
- KPN ontvanger HDMI > tv HDMI1
- Onkyo HDMI Out > tv HDMI4 (ARC)
- Onkyo CD ingang optisch > tv optisch (niet logisch dus)
17-03-2021 11:22 AM - bewerkt 17-03-2021 11:39 AM
Goedemorgen deSuperDave,
Dat is een gedateerde set. 2009 😉. De Onkyo heeft geen HDMI (ARC) aansluiting. Om hiervan gebruik te maken, moeten beide devices zo'n aansluiting hebben. Zou de oorzaak kunnen zijn.
High speed kabels hebben geen z'n, want de aansluitingen op de Onkyo zijn HDMI 1.3.
Over welke oude plasma tv gaat het? Idem aangesloten?
Ik begrijp niet helemaal wat 'niet logisch' is. Optisch connecteren lijkt me een betere setting. Werkt bij mij prima..
op 17-03-2021 11:34 PM
Hi Dick,
Zeker een oudje maar werkt nog steeds perfect met 'n uitstekende geluidsresultaat. Gekocht in 2012 en in de handleiding staat HDMI 1.4
Wat ik wil is gewoon de functies van de Onkyo weer gebruiken. Dus via CEC (RiHD) naar HDMI van de tv om het OSD (Onkyo menu) via de tv te gebruiken. Ook functies zoals automatisch aan/uit zodra de tv aan/uit gaat of het volume dat auto meegaat wil ik weer gebruiken.
Welke oude tv het is, is lastig te achterhalen. Hij hangt hoog aan de muur. Maar zeker nog ouder dan de Onkyo en destijds ook met 1 HDMI aangesloten op de Onkyo HDMI Out.
Onlogisch omdat het geluid van de tv nu via CD op de Onkyo geselecteerd moet worden. Ik moet nu ook telkens handmatig de Onkyo aan/uit zetten, terwijl de Onkyo daarvoor niet eens zichtbaar aan stond (display uit). Het geluid dus wel.
op 19-03-2021 09:54 AM
Goeiemorgen @deSuperDave ,
Duidelijk! Je hebt in ieder geval alles geprobeerd. Waarschijnlijk ligt het toch aan de comptabiliteit met Arc.
De vraag is ook of de oude tv Arc aan boord heeft, maar dat weet je waarschijnlijk zelf.
Je zou nog kunnen proberen om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..