Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuwe tv QE6580T herkent nieuwe Chromecast met Google tv niet

(Onderwerp aangemaakt op: 15-03-2021 11:18 AM)
1507 Weergaven
Luc De Booserie
Pathfinder
Opties

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe tv QE65Q80T en aangezien Samsung niet alle apps ( VTm Go, VRTNu , Auvio etc)ondersteunt heb ik hierop een nieuwe Chromecast met Google tv geplaatst. Echter herkent die tv, die Chromecast niet. Bij automatisch detecteert hij een Telenet decoder, terwijl ik geen Telenet maar Proximus heb. Ik heb dit manueel bewerkt en heb dan maar voor Blu Ray gekozen , hiermee werkt alles maar kan de Chromecast niet met de universele afstandsbediening bediend worden. Het rare is dat een identiek chromecastapparaat op mijn oudere tv ( Samsung SUHD van 2016) wel gedetecteerd wordt en perfect via de afstandsbediening kan bediend worden.

Kan dit door een update of instelling opgelost worden?

PS : ook mijn Soundbar is merkelijk minder luid via HDMI dan Bluetooth, kan dit aan de hdmi-kabel liggen?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Dat durf ik niet te zeggen. Ik zie deze Chromecast variant voor het eerst overigens. Is de TV up-to-date?

We kunnen op afstand eventueel de HDMI poorten van de TV resetten, wellicht dat dat uitkomst biedt. Hier lees je hoe dat in z'n werk gaat: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Luc De Booserie
Pathfinder
Opties

Ik weet niet hoe het komt dat  jullie conversatie in mijn mail toekomt.

Maar het probleem met de NPO app heb ik ook en dat ligt blijkbaar bij NPO die nog steeds niet volledig aangepast is met Google tv,  ze beloven bij NPO al maanden dat ze het gaan updaten,  dus laat ons hopen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
14 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Luc De Booserie,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! 😁

Chromecast kan sowieso niet worden bedient met een afstandsbediening, met een Chromecast kun je alleen casten vanaf een ander apparaat.

Het tweede, kan, maar hoeft niet aan de HDMI-kabel te liggen. Welke soundbar heb je precies? En ervaar je dit op verschillende bronnen, zoals Netflix en YouTube, maar ook via regulier TV kijken?

rsz-846676
0 Likes
Luc De Booserie
Pathfinder
Opties

De nieuwe chromecast met Google TV (zie foto) wordt geleverd met een afstandsbediening en met  mijn afstandsbediening van TV UE49KS7000 kan ik die ook bedienen, dus ik vraag mij af waarom de nieuwe tv dit toestel als decoder van Telenet ziet en het hiermee niet kan bediend worden?

Voor de soundbar heb ik een nieuwe kabel (Ultra High Speed HDMI) geplaatst en het probleem is opgelost.

chromecast met google tv.png

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Dat durf ik niet te zeggen. Ik zie deze Chromecast variant voor het eerst overigens. Is de TV up-to-date?

We kunnen op afstand eventueel de HDMI poorten van de TV resetten, wellicht dat dat uitkomst biedt. Hier lees je hoe dat in z'n werk gaat: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
0 Likes
Luc De Booserie
Pathfinder
Opties

Bedankt,  lijkt mij iets ingewikkeld die poorten op afstand resetten.  Mijn tv is up to date, mss dat het bij een volgende update in orde komt. Zoals u zegt deze nieuwe chromecast is nog niet ingeburgerd,  wel raar dat hij bij een ouder model wel herkend wordt.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat hoef je niet zelf te doen! Dat doen mijn collega's voor je zoals beschreven op de link. Het enige wat je zelf hoeft te doen is een afspraak inplannen, mijn collega's doen (op afstand) het werk 😉

rsz-846676
0 Likes
jwz
Apprentice
Opties

Mijn probleem met google tv en een samsung Q95T is dat hij standaard stopt met casten na ren seconde of 10 vanuit bepaalde apps. Op internet staan tips om bijv. auto motion plus uit te zetten. Maar volgens mij zit dat op oudere samsung tv's. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @jwz ,

Je post dit in een topic wat op Opgelost staat. Niet handig.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Met welk device wordt er gecast? Over welke bepaalde apps gaat het?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @jwz ,

Heb je al een oplossing kunnen vinden voor je probleem?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
jwz
Apprentice
Opties
He Dick,

Nee, helaas nog niet.
De modelcode: QE55Q95TALXXN
Softwareversie: T-NKMDEUC-2014.1 , B6052210/B60101 , BT - S
Castdevice: chromecast met google tv
App: hoofdzakelijk de NOS app.
Wat daarnaast, voor iedere app, opvalt is dat als je begint met casten en je dat nog niet aan het doen was/de chromecast nog niet aanstond, hij in plaats daarvan het startscherm van google cast toont maar dat het geluid dan wel gaat lopen. Zodra je de verbinding verbreekt en opnieuw verbindt wordt het beeld wel zichtbaar.

Bvd
0 Likes