op 05-10-2021 03:46 PM
Q90t eigenaar.Heb sinds de aanschaf van deze tv last van een pop-up bericht waarin staat dat de netwerk kabel gekoppeld/ontkoppeld is. Via wifi later via de kabel. Nog een nieuwe CAT6 kabel aangeschaft. De router gereset. Alsook de tv. Maar het bericht blijft terugkomen en blijft daar rechtsboven hangen todat je het wegklikt. Tijdens films kijken en gamen is dit erg frustrerend. Meestal een paar keer achter elkaar. In een zeldzaam geval een hele week niet. Maar wat ik ook probeer het error bericht blijft terugkomen, zonder ooit daadwerkelijk de verbinding te verliezen. Please for the love of god... Geef kopers van deze tv de mogelijkheid de notificaties uit te zetten. Simplele oplossing.
op 05-10-2021 09:24 PM
Heb hier het zelfde probleem gehad met mijn QE55Q85R, de tv is voorzien van een CI+ module en omdat niet alle zenders storingsvrij waren heb ik de coax kabels, connectoren en splitter vervangen, alle zenders zijn nu storingsvrij en tot mijn verbazing is sinds dien de netwerk melding ook weg.
Geen idee of dit er mee te maken kan hebben of dat het gewoon toeval is, een maatje van mij heeft ook een Q90t met de zelfde klacht maar maakt geen gebruik van een CI+ module maar heeft ook geen coax aangesloten.
Een optie om deze melding uit te zetten zou inderdaad niet verkeerd wezen.
op 07-10-2021 01:25 PM
Hi @Consistus, goedemiddag.
Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, je ontvangt dan ook regelmatig een update hiervoor.
Is de TV verder helemaal up-2-date?
Een nieuwe Coax kabel zou hier geen invloed op mogen hebben, vaak kan dit wel opgelost worden wanneer de TV of router wat is verplaatst.
Wanneer je dit met een nieuwe netwerkkabel nog steeds ziet en je hebt wel een internetverbinding, kunnen we ook een afspraak maken om op afstand een keer met je mee te kijken.
Wil je meer weten over een afspraak op afstand, kijk dan hier: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 21-10-2021 10:27 PM
Bedankt voor de reactie.
Meekijken met een bericht dat onregelmatig en sporadisch (doch te vaak) opduikt hoeft van mij niet. De router zit op zo'n 4 meter afstand van de tv met een gipsplaat muur ertussen. Dus als ik de router probeer te verplaatsen is het misschien opgelost? Ik betwijfel dat eerlijk gezegd maar misschien even proberen. Ik las op de duitse community support site van samsung dat dit probleem werd opgelost voor een bepaald samsung model met een software update. Dus daar hoop ik vooral op. Inmiddels is dit flagship model al 1.5 jaar op de markt en de allernieuwste update ( Versie 2101.2 ) lijkt, na het lezen van een changelog, hier niets aan te veranderen helaas.
op 22-10-2021 11:27 AM
Hey, @Consistus.
Een andere mogelijkheid is om contact opnemen met je internetprovider om de instellingen van je router door te nemen. Maakt ook dit geen verschil dan zal de volgende stap een reparatieverzoek worden.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn