op 08-12-2018 06:55 PM
Beste iedereen,
Sinds deze week werkt ineens de Netflix app niet meer op mijn tv. Alles al geprobeerd, stekker eruit, 80 keer opnieuw proberen in te loggen, smarthub reset, firmware opnieuw via usb geinstalleer (1135.0) Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Alle andere apps doen het gewoon. Tv zit bedraad aan internet, nog overgeschakeld naar wifi niks helpt. Op de andere TV op mijn dochters kamer doet de app het prima gggrrrr. Leuk voor haar natuurlijk Ik heb bijna alles gelezen in de vorige berichten maar dat heb ik dus allemaal al geprobeerd 😞 Hopelijk kan iemand mij helpen. Groetjes Cissy
08-12-2018 07:29 PM - bewerkt 08-12-2018 09:10 PM
Hi @Cissy, Cissy,
Waarschijnlijk heb je dit ook al gedaan. De app opnieuw installeren.
Toch voor de zekerheid maar even een uitleg.
Op de SmartHub bar naar APPS. Klik erop. Zoek/scroll naar Gedownloade app en vindt daar NetFlix.
Klik op de app en houd de Enter toets ingedrukt totdat 'Opnw install." verschijnt.
Je haalt dan de allerlaatse versie binnen.
Wat zie je precies op je scherm als je Netflix opstart?
Het kan zijn dat deze app niet meer op deze tv (2013) ondersteund wordt.
Softwareversie in ieder geval goed. Misschien een router reset?
Anders zou ik het ook op dit moment niet weten.
Of toch: misschien bij je dochters op hun kamer gaan kijken 😉😉.
Flauw 👎. Even serieus. Kun je misschien de volledige Model Code van die tv doorgeven?
Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.
De niet werkende heeft Model Code UE65F8000SLXXN.
Mocht je echt de boel niet aan de praat krijgen, dan heb ik nog wel een andere goedkope oplossing voor je..
09-12-2018 11:39 AM - bewerkt 09-12-2018 12:09 PM
Goedemorgen @Dick,
Bedankt voor je hele snelle reaktie. Ik ben maar lekker op visite gegaan gister.
Behalve dat ik de TV niet van de muur heb gerukt, heb ik echt alles al geprobeerd. Ik heb even gekeken en idd is het type SLXXN. Zou dit dan echt betekenen dat ineens deze app niet meer wordt ondersteund ? Dit is dan toch raar...
De app kan ik niet verwijderen die is standaard geinstalleerd op deze TV. Netflix start wel maar geeft elke keer een foutcode tvq-st-103 en iets met nw4 dit zou dan een netwerkprobleem zijn? maar dit kan niet. Alles werkt gewoon ook dus op andere tv's in huis op hetzelfde netwerk.
Je had misschien nog een andere oplossing?
Een hele fijne zondag
Cissy
09-12-2018 12:20 PM - bewerkt 09-12-2018 05:15 PM
Hi @Cissy,
Het kan zomaar zijn dat de ontwikkelaar van deze app de support stopt voor deze tv's (2013).
Misschien even navragen bij Samsung of Netflix. Kan me het niet voorstellen.
Maar eerst dit ff proberen ivm de foutmelding: https://help.netflix.com/nl/node/51932.
Ga naar Smart-tv->Afmelden bij Netflix. Misschien helpt dat.
Een andere oplossing is het aanschaffen van een Chromecast. Hier zit o.a. ook Netflix op.
https://www.coolblue.nl/product/652783/google-chromecast-v3.html
https://www.coolblue.nl/advies/installeren-chromecast.html
Geef nog even de volledige Model Code van de andere tv door.
Nog bedankt voor de 'like'! Altijd welkom.
Jij ook een fijne zondag!
11-12-2018 11:49 AM - bewerkt 11-12-2018 11:49 AM
Hi @Cissy,
Heeft die link van Netflix je nog kunnen helpen? (foutcode tvq-st-103).
Nice day!
op 12-12-2018 11:42 AM
Hoi Dick,
Helaas heeft niets geholpen. Zelfs een afspraak hulp op afstand met Samsung, contact met mijn internetprovider alsmede netflix. Het wordt dus toch maar een chromecast aanschaffen Dank voor de hulp en linkjes die je hebt gestuurd. Overigens is het nog niet bekend of het nu is dat deze TV netflix niet meer ondersteund of dat netflix een update heeft gedaan waardoor het nu niet mogelijk is om het op te starten. Misschien met een volgende update weer wel. We gaan het zien. Ik wil je echt heel erg bedanken voor alles.
Fijne dag vandaag
12-12-2018 11:54 AM - bewerkt 12-12-2018 11:56 AM
Hi @Cissy, Cissy,
Wat een erg leuke terugkoppeling en geen dank natuurlijk! Graag gedaan!
Het blijft maar een rare televisie. Misschien gaat het weer werken na een update.
Mocht je nog hulp nodig hebben met je Chromecast dan ben je welkom!
Neem wel de V3, want de Ultra is voor 4K televisies..
Houd me iig op de hoogte..
Suc6!!
Fijne dag verder!
op 22-12-2018 10:03 AM
Héé @Cissy, Cissy,
Hoe is het met je Chromecast afgelopen?
In ieder geval Fijne Feestdagen 🎅🎄--> 2️⃣0️⃣1️⃣9️⃣
Groeten uit IJSSELSTEIN!
De grootste Kerstboom van de wereld (Gerbrandytoren)..