Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

NAS benaderen op de smart tv

(Onderwerp aangemaakt op: 18-07-2018 07:42 PM)
15183 Weergaven
Ootjuh
Journeyman
Opties

3 jaar geleden heb ik voor mijn vrouw een Samsung UE22H5600 smart tv gekocht. Met deze tv kan ik via mijn thuisnetwerk de NAS benaderen en de video bestanden afspelen. 

Ik ging er eigenlijk blind vanuit dat elke smart tv dat kon, maar nu heb ik dus een QE55Q6FAMLXXN en nu kan ik dus niet via de NAS bestanden afspelen. Waarom is deze mogelijkheid uit het concept verdwenen?

En hoe zou ik wel mijn videobestanden van de NAS op mijn scherm kunnen krijgen ??

bij voorbaat dank.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Ootjuh,

Vervelend! Er zijn natuurlijk veel types Zyxel. 320, 325, 326, etc.

Het kan toch best zijn dat dit type niet herkend wordt door deze tv, maar wel op t oudere type.

Je kunt dit ook nergens instellen. Misschien de NAS een keer resetten.

Of je NAS instellen als Media Server. Misschien handig. Dit geldt niet alleen voor films:

https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/zo-stream-je-films-vanaf-een-nas-65453/?API_...

Bij mij komt de Western Digital gewoon vanzelf bij de Bronnen zodra de tv verbinding heeft met internet.

Anders toch even contact opnemen met  Samsung Support of met Zyxel..

Ik sta verder ook even droog met tips..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Ootjuh,

Dat is raar! Ik heb zelf de UE43MU6100WXXN en de UE32M5620AWXXN (beide uit 2017)

De Model Code QE55Q6FAMLXXN is ook een 2017 model. De andere, UE22H5600AWXXN was uit 2014

Bij mij zijn gewoon deze drie mappen zichtbaar met een WD My Cloud EX2 Ultra 4 TB (foto's).

Hangen ze beide in hetzelfde netwerk? Bedraad, WiFi? Misschien wordt deze NAS niet ondersteund door deze tv.

Welk merk NAS is het? Anders je router even resetten of de tv.

Anders Samsung Support bellen.

088-9090100 (lokaal tarief)
Openingstijden:
Maandag - vrijdag: 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur

NASNASMappenMappen

Groet, Dick
0 Likes
Ootjuh
Journeyman
Opties

Hey @DickKoster

Hetgeen ik zie in mijn bronnen zijn alleen de apparaten die met hdmi op mijn tv zijn aangesloten (zie foto) 

Ik zie ook nergens anders de mogelijkheid om te zoeken naar apparaten op het netwerk. Mijn tv zit bedraad op het thuisnetwerk. Tv resetten heb ik al gedaan, modem ook. 

hmmmm... kan geen foto uploaden 

Mijn nas is een zyxel iig.

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Ootjuh,

Vervelend! Er zijn natuurlijk veel types Zyxel. 320, 325, 326, etc.

Het kan toch best zijn dat dit type niet herkend wordt door deze tv, maar wel op t oudere type.

Je kunt dit ook nergens instellen. Misschien de NAS een keer resetten.

Of je NAS instellen als Media Server. Misschien handig. Dit geldt niet alleen voor films:

https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/zo-stream-je-films-vanaf-een-nas-65453/?API_...

Bij mij komt de Western Digital gewoon vanzelf bij de Bronnen zodra de tv verbinding heeft met internet.

Anders toch even contact opnemen met  Samsung Support of met Zyxel..

Ik sta verder ook even droog met tips..

Groet, Dick
LNDN91
Pioneer
Opties

Ben je in bezit van een pc/laptop met Windows 10? Dan kan je namelijk proberen je NAS shares te benaderen vanaf Windows 10. Deze support (wegens veiligheidsoverwegingen) geen SMB1 meer, hetgeen ook kan met je nieuwe TV kan zijn. Lukt het niet om via Windows 10 niet je NAS te benaderen zonder handmatig (het onveilige) smb1 weer aan te zetten, dan wordt het tijd om je NAS te vervangen, want de meeste NAS-sen updaten automatisch en zouden gewoon support moeten hebben voor SMB2 en 3. Dit artikel gaat over SMB1 en 2. Is je NAS misschien end of life?

DickKoster
MegaStar
Opties

Good remark, @LNDN91!!!

Bedankt voor de aanvulling!

Groet, Dick
DickKoster
MegaStar
Opties

@LNDN91,

Super thanks voor de ‘Like’ Altijd welkom!!

@LNDN91,

Haha!!Haha!!

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @LNDN91,

Nu het antwoord nog...pffff..

Groet, Dick
0 Likes
Ootjuh
Journeyman
Opties

Hier het antwoord...

Ik heb de NAS (een Zyxel nsa325 V2) gereset en een kleine firmware update gedaan (van V4.81 (AALS0.) naar V4.81(AALS1.)) en ja hoor toen zag de TV hem. 

Blijkbaar moet ik al mijn apparaten eerst resetten (zie vorige post) :grinning-face-with-one-large-and-one-small-eye:

Nu kom ik bij het volgende probleem, de TV speelt de MKV bestanden goed af maar geeft geen ondertiteling als er een los ondertitelbestand bij zit (.srt) zit het echter in de MKV dan geen probleem. 

Enig idee hoe dit op te lossen..... de beide bestanden hebben dezelfde naam bijv. serie01.mkv en serie01.srt.

Nogmaals dank voor het oplossen van mijn eerste probleem...... nu hoop ik nog op de tweede.

DickKoster
MegaStar
Opties

Poe @Ootjuh,

Geen dank! Mooi dat die eerste is opgelost!!

Die 2e is ff een lastige. Er zijn hier meerdere posting over geweest.

Misschien zelf even checken in de Community of morgen even verder.

Keep me posted...

Groet, Dick
0 Likes