op 14-07-2021 07:18 PM
Heb een Qled tv 55Q80A met soundbar HW-Q70t/xn (sinds kort)
Ik heb de LG Blu-ray speler gekoppeld aan de TV.
De Blu-ray speler is met een HDMI kabel aangesloten naar de tv, Ik zie op het scherm van de tv dat de CD wordt afgespeeld.
Maar helaas geen geluid moet ik daarvoor nog een HDMI kabel aansluiten voor het geluid? zoja welke poort?
Het geluid van mijn tv gaat naar de tv ontvanger naar de soundbar met een optische kabel.
Michel
Opgelost! Ga naar oplossing.
16-07-2021 11:23 AM - bewerkt 16-07-2021 11:34 AM
Hoi @Michel073 , Michel,
Geen dank! Ik begrijp alleen niet waarom je de soundbar via bluetooth hebt aangesloten.
Je mist hierdoor de (e)Arc functie en je kunt last krijgen van latency (vertraging tussen beeld en geluid).
Ook kan de verbinding verbroken worden door invloeden van buitenaf.
Je kunt op deze manier met zo'n mooie soundbar geen HD-audioformaten als Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio en Dolby Atmos afspelen.
Misschien iets om over na te denken. Volgens mij zou het luisteren met de tv uit gewoon moeten kunnen..
op 16-07-2021 02:12 PM
Dick
Inderdaad looptijden.
soundbar nu aangesloten met een optische kabel, geen looptijden meer en muziek is top.
bedankt voor de tip
Michel
op 16-07-2021 02:34 PM
Dat is in ieder geval een stap in de goede richting, alleen schiet je er niet niet veel mee op.
Via een optische kabel kun je ook geen HD-audioformaten als Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio en Dolby Atmos afspelen.
Dit komt door de beperkte bandbreedte van een optische kabel. Eerder uitgelegd.
https://www.onlinekabelshop.nl/blog/hdmi-of-optische-kabel-aansluiten-sound-of-receiver/
De HD audioformaten kunnen alleen beluisterd worden met een (e)Arc verbinding.
Sommige streaminsdiensten zoals Netflix bieden vaak films in Dolby True HD en DTS-HD Master Audio .
Nu heb je alleen Dolby Digital. Dus gewoon stereo..