Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

koppelen van LG Blu-ray speler naar Soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 14-07-2021 07:18 PM)
3045 Weergaven
Michel073
First Poster
Opties

Heb een Qled tv 55Q80A met soundbar HW-Q70t/xn (sinds kort)

Ik heb de LG Blu-ray speler gekoppeld aan de TV.

De Blu-ray speler is met een HDMI kabel aangesloten naar de tv, Ik zie op het scherm van de tv dat de CD wordt afgespeeld.

Maar helaas geen geluid moet ik daarvoor nog een HDMI kabel aansluiten voor het geluid? zoja welke poort?

Het geluid van mijn tv gaat naar de tv ontvanger naar de soundbar met een optische kabel.

Michel

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Michel073 , Michel,

Bedankt voor de info! Volgens mijn gegevens heeft de LG BP250 geen optische aansluiting.
Ik begrijp daarom niet wat je met 'in gebruik' bedoelt. De voeding soms? Meer aansluitingen zitten er niet niet achterop. Zie bijlage.
"TV ontvanger naar soundbar met een optische kabel". Om naar radio te luisteren als de tv uitstaat.
"TV ontvanger met een HDMI kabel naar poort 1 op de TV". Om naar tv via de Mediabox te kijken als de tv aanstaat.
Ik vraag me dan alleen af hoe je het geluid van de tv naar de soundbar krijgt, want de 2 HDMI poorten zijn ongebruikt.
Het geluid van de tv kan ook niet optisch naar de soundbar, want die aansluiting is bezet door de Mediabox.
Je zou dus alleen het geluid van de Mediabox daarop horen en niet het geluid van bijvoorbeeld apps op de tv.
Volgens mij hoor je die dan via de speakers van de tv. Van de 2 HDMI poorten op de soundbar is er 1 met ARC (Audio Return Channel). eARC zelfs.
https://fwd.nl/audio/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/
Deze moet je aansluiten met een HDMI kabel op de HDMI (ARC) poort van de tv. Ook eARC zelfs.
"moet een hdmi kabel van soundbar naar een poort van de TV en een HDMI kabel van soundbar naar de ARC poort TV". Geen idee waarom je 2 kabels zou willen gebruiken.
De LG verbinden met een HDMI kabel naar een vrije HDMI poort op de tv.
Ik begrijp niet dat je een Full HD (1920x1080) Blu-ray speler gaat gebruiken op een 4K tv..

BP250.jpg

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Michel073 , Michel,

Ik weet even niet over welk tv ontvanger het gaat, maar dat is even niet belangrijk.
Het zit in ieder geval niet goed aangesloten. Blue-ray met HDMI op de tv is goed.
De soundbar sluit je optisch of via HDMI aan op de tv. De tv ontvanger mag met HDMI op de tv of op de soundbar.
Als je de tv optisch verbind met de soundbar, dan heb je beperkingen.
Je kunt geen geen HD-audioformaten als Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio sturen over een optische kabel.
De bandbreedte is daarvoor te laag. Je kunt ook de AB van de tv niet meer gebruiken om bv. de soundbar en de tv samen te bedienen.
De soundbar kun je dus het beste met een HDMI kabel verbinden.
Uiteraard op de ARC poort van de tv en die van de soundbar..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Michel073
First Poster
Opties

Bedankt voor je reactie

TV ontvanger is van KPN

Hoe zit het nu aangesloten:

TV ontvanger naar soundbar met een optische kabel.

TV ontvanger met een HDMI kabel naar poort 1 op de TV

Alles werkt en kan radio luisteren zonder TV aan te zetten, en dat wil houden.

Mijn LG Blu-ray speler heeft een HDMI aansluiting en een Optische aansluiting. (in gebruik)

Waar moet de HDMI aansluiting van de Blu-ray naar toe. TV of Soundbar

Op de soundbar zitten ook 2 hdmi aansluitingen 

Kan ik een hdmi kabel van soundbar naar een poort van de TV en een HDMI kabel van soundbar naar de ARC poort TV

alvast bedankt voor het meedenken

Michel

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Michel073 ,

Er ontbreekt nogal wat informatie. Over welke LG Blu-ray speler gaat het?
Je heb het over een CD. Houd dat in dat je er alleen audio mee afspeelt?
Over welke KPN ontvanger gaat het?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Michel073
First Poster
Opties

Dick

de LG Blu-ray type BP 250 gebruik ik voor cd en dvd

Deze heb ik aangesloten  resultaat wel film en CD, maar geen geluid of muziek .

Media box KPN

Hoe zit het nu aangesloten:

TV ontvanger naar soundbar met een optische kabel.

Media box met een HDMI kabel naar poort 1 op de TV

Kan radio luisteren zonder TV aan te zetten, en dat wil zo houden.

Mijn LG Blu-ray speler heeft een HDMI aansluiting en een Optische aansluiting. (in gebruik)

Waar moet de HDMI aansluiting van de Blu-ray naar toe, naar TV of Soundbar

Op de soundbar zitten 2 hdmi aansluitingen 

moet een hdmi kabel van soundbar naar een poort van de TV en een HDMI kabel van soundbar naar de ARC poort TV

alvast bedankt voor het meedenken

Michel

0 Likes
Michel073
First Poster
Opties

het  gaat niet goed met het versturen 

0 Likes
Michel073
First Poster
Opties

het is toch verstuurd

sorry

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Michel073 ,

Is inderdaad verstuurd! Ik kom hier morgen op terug..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Michel073 , Michel,

Bedankt voor de info! Volgens mijn gegevens heeft de LG BP250 geen optische aansluiting.
Ik begrijp daarom niet wat je met 'in gebruik' bedoelt. De voeding soms? Meer aansluitingen zitten er niet niet achterop. Zie bijlage.
"TV ontvanger naar soundbar met een optische kabel". Om naar radio te luisteren als de tv uitstaat.
"TV ontvanger met een HDMI kabel naar poort 1 op de TV". Om naar tv via de Mediabox te kijken als de tv aanstaat.
Ik vraag me dan alleen af hoe je het geluid van de tv naar de soundbar krijgt, want de 2 HDMI poorten zijn ongebruikt.
Het geluid van de tv kan ook niet optisch naar de soundbar, want die aansluiting is bezet door de Mediabox.
Je zou dus alleen het geluid van de Mediabox daarop horen en niet het geluid van bijvoorbeeld apps op de tv.
Volgens mij hoor je die dan via de speakers van de tv. Van de 2 HDMI poorten op de soundbar is er 1 met ARC (Audio Return Channel). eARC zelfs.
https://fwd.nl/audio/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/
Deze moet je aansluiten met een HDMI kabel op de HDMI (ARC) poort van de tv. Ook eARC zelfs.
"moet een hdmi kabel van soundbar naar een poort van de TV en een HDMI kabel van soundbar naar de ARC poort TV". Geen idee waarom je 2 kabels zou willen gebruiken.
De LG verbinden met een HDMI kabel naar een vrije HDMI poort op de tv.
Ik begrijp niet dat je een Full HD (1920x1080) Blu-ray speler gaat gebruiken op een 4K tv..

BP250.jpg

signatureee
Groet, Dick

Michel073
First Poster
Opties

Dick 

Super

Het werkt kan CD/ DVD afspelen met muziek.

Inderdaad het geluid kwam uit de tv, niet via de soundbar.

soundbar nu via  bluetooth aangesloten, verschil is wel te horen. 

Radio luisteren zonder TV werkt inderdaad niet meer, jammer maar het is zo.

nogmaals bedankt 

Michel

0 Likes