Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Koppelen One Remote control met Ziggo Next Mini

(Onderwerp aangemaakt op: 01-06-2022 07:54 PM)
16720 Weergaven
Nils10
First Poster
Opties

Van ziggo heb ik een Next mini ontvangen. Echter kan ik mijn samsung one remote niet gebruiken voor de bediening.

Ik heb bij de one remote instellingen al gezocht naar de fabrikant en het modelnummer (Arris - VIP5002W-ZG) 

Is er iemand met een oplossing hiervoor zodat ik mijn one remote kan gebruiken voor de bediening van mijn Ziggo Next Mini

Spring naar oplossing
42 Antwoorden
patjepee
First Poster
Opties
Al 1,5 jaar een probleem en nog steeds geen oplossing? 😉
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Heb je hierover al contact gehad met je provider? Zij kunnen dit dan opnemen met onze R&D afdeling en wellicht dat dan met een toekomstige update kan worden verholpen 😉

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
MartijnK
MegaStar
Opties

Ja kan dit wel de andere kant op instellen en met de Ziggo afstandsbediening ook de TV instellen. Omdat de Ziggo Box alleen werkt met een Bluetooth signaal zal dit niet samen kunnen gaan met de Samsung Smart Remote, deze heeft namelijk ook bepaalde functies en knoppen een met infrarood-signaal. 

Groeten,

Martijn

PatBreda
Pioneer
Opties
Ik heb zelf de 65” OLED 4K Smart TV S95C (2023)
Modelnaam :QE65S95CATX
Laatste update geïnstalleerd v 13.10
En de next mini van ziggo.
Helaas nog steeds niet werken met de samsung AB.
Ik zie wel 60.000 andere merken/modellen om uit te kiezen voor het koppelen van media device / box met je AB.
Erg jammer. Ik had hier ook helemaal niet bij stilgestaan bij het kopen van de tv.
Wie verwacht anno 2023 dit nog als een issue!
Heel raar. Ondanks alle standaarden en mogelijkheden en opgedane ervaring/kennis kan het blijkbaar niet met elkaar koppelen.
Please fix it. Of is het echt hardware "beperking"?
0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @PatBreda ,

Hier zijn meerdere topics over verschenen. Het is niet mogelijk om de AB te koppelen. Zie ook:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-mini-bedienen-met-de-Samsung-smart-remote/m-p/1...

signatureee
Groet, Dick

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @PatBreda, goedemorgen.

Zoals @Dick ook aangeeft is het helaas niet mogelijk om de Smart Remote te koppelen met de Ziggo Next Mini. De TV ontvanger/box ontvangt alleen via Bluetooth de commando's en kan hierdoor niet worden verbonden met de Smart Remote. De Smart Remote maakt gebruik van zowel het Bluetooth- als Infrarood signaal, wel zou je de afstandsbediening van je box ook met de TV kunnen koppelen.

Groeten,

Martijn

java1981
First Poster
Opties
Nog steeds geen oplossing?
0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @java1981 ,

Zie plaatje:

Scherm­afbeelding 2024-02-01 om 07.55.41.png

signatureee
Groet, Dick

vos123
First Poster
Opties
Ik heb mijn next mini wel aan mijn samsung afstandsbediening kunnen koppelen (tv qn800c) en het ging heel simpel koppelen via de instellingen lukt niet, ik hen gewoon de hdmi kabel eruit gehaald minuut gewacht en er weer in gedaan (hdmi 1) de tv ziet zelf dat het ziggo is.
Hierna werkt ook de samsung afstandsbediening ook en kan alles wat je op de ziggo afstandsbediening kan ( net omhoog/omlaag, pauze, gids,opnemen noem maar op)

Succes
Rink
Sebas88
Apprentice
Opties

Goedendag,

We zijn nu weer 1 jaar verder en circa 3 jaar verder vanaf het starten van de topic.

Is er al een oplossing? Want ik ben van voornemens om een Samsung OLED 4K 55S95D (2024) aan te gaan schaffen maar als het probleem blijft dat ik met 2 afstandsbedieningen moet werken dan ga ik er nog even goed over nadenken.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan

0 Likes