op 19-11-2020 05:38 PM
Hallo allen,
In maart 2019 een QE55Q9FN gekocht (premium QLED uit 2018).
Sinds enkele weken is er centraal links een klein groepje pixels dat dood is. Volstrekt zwart, lichten nooit meer op. Ik heb ook de zelfdiagnose met de foto's gedaan en de zwarte plek blijft.
Bijzonder irritant omdat dit net de plek is waar zich altijd de hoofden van acteurs, nieuwslezers, etc. bevinden. Met andere woorden, het is onmogelijk te negeren (wat we wellicht hadden gedaan als dit probleem zich bv. linksonder had voorgedaan).
Na lang met de klantendienst aan de telefoon te hangen, heeft de dame me uiteindelijk een technieker toegezegd. Deze persoon zou me normaliter in de komende dagen moeten mailen voor een afspraak aangezien we ons nog in de periode van wettelijke 2j garantie bevinden (ik hoop dat het goed komt).
Nu is het zo dat, ondanks het feit dat het onmogelijk is om die plek dode pixels NIET te zien, het niet veel pixels betreft. Dus begin ik hem plots wat te nijpen dat Samsung hier toch geld voor zou aanrekenen, ondanks het feit dat het hun taak is om een perfect werkend product af te leveren of het gratis te herstellen binnen de garantie? Zie hieronder voor een foto om een idee te krijgen.
Iemand anders hier al ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
19-11-2020 05:49 PM - bewerkt 19-11-2020 05:58 PM
Goedenavond @Schwimmbo ,
Vervelend dat je nu al een probleem met de tv hebt! Even een correctie.
Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, dus tot en met maart 2021. De aankoopdatum is bepalend voor de garantie.
Daarna heb je pas wettelijke garantie. De kosten kunnen dan verhaald worden op de leverancier, omdat die een ondeugdelijk product heeft verkocht.
2 jaar zou dan niet de normale levensduur van een tv zijn, dus een ondeugdelijk product.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Nu moet alles gratis hersteld worden, omdat dit onder de fabrieksgarantie valt.
Die loopt ook bij de leverancier. Woon je toevallig in België? Je hebt het namelijk over een technieker..
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 20-11-2020 10:26 AM
Hallo @DickKoster,
Dank voor je antwoord en inderdaad, wat een pech om nu al een probleem te hebben met dergelijke premium TV. (Ik ben overigens ook helemaal niet tevreden met deze QLED, maar da's een andere discussie...)
Dank voor je uitleg mbt de verschillende types garantie. Als ik het goed begrijp, is jouw argument dat de verkoper / leverancier van de TV dit moet oplossen? Ik had in mijn originele post niet vermeld dat ik met hen contact opgenomen en ze me doorverwezen hadden naar Samsung zelf. Ik ben ondertussen gecontacteerd door de monteur (technieker in het Vlaams Nederlands inderdaad ) aan wie Samsung het uitbesteed heeft om een afspraak in te plannen wat ik straks ga doen.
We zijn het erover eens dat, hoe je de zaak ook draait of keert, ik de rekening niet moet betalen, toch? Als die monteur een betaling eist, is het aan de leverancier van de televisie om die te voldoen wegens binnen de termijn van 2j toch? Ik zie het probleem al van heinde en verre aankomen...
Zal je zeker op de hoogte houden!
Alvast bedankt voor je hulp!
op 20-11-2020 10:38 AM
Hoi @Schwimmbo ,
Geen dank! Zoals ik al eerder zei, heb je fabrieksgarantie garantie tot en met maart 2021. Die loopt bij de leverancier.
Dus geen zorgen. Servilux mag geen geld in rekening brengen.
Nog even over de wettelijke garantie. In België is dit anders geregeld dan in Nederland.
Dus na maart 2021 geldt het volgende. Zie --> Wettelijke garantie
Fijn weekend!
op 20-11-2020 11:09 AM
Goedemorgen Dick,
Dank voor de link, toegevoegd aan favorieten!
Zonet een afspraak vastgelegd met Servilux voor volgende dinsdag 24/11. Ik ben eens benieuwd... en zal hier uiteraard de uitkomst posten voor als anderen ooit op deze thread zouden botsen als ze iets gelijkaardigs voor hebben.
Hun bevestiging stelt het volgende: "Zonder geldig bewijs heeft u per definitie geen recht op een kosteloze interventie (bijvoorbeeld onder garantie of verlengde garantie) en dient er altijd een betaling te gebeuren aan de technicus ter plaatse."
Ik kan uiteraard bewijzen dat ik de televisie minder dan 2j terug heb gekocht en dode pixels zijn uiteraard geen gebruikerschade, dus ik vermoed (hoop) dat het goed gaat komen.
Keep you posted!
op 20-11-2020 11:13 AM
Ik had @DickKoster moeten taggen, denk ik. Bij deze!