Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Juiste WIFI password wordt geweigerd.

(Onderwerp aangemaakt op: 22-05-2021 02:27 PM)
2099 Weergaven
rhju
Pioneer
Opties

Probleem met mijn Samsung TV QE55Q75T(2020)

Elke poging om WIFI te gebruiken mislukt. Na invoeren van de JUISTE key, volgt de foutmelding onjuiste sleutel, en mag ik opnieuw proberen. Maar dat heeft geen zin, de juiste sleutel wordt geweigerd.

Verbinden met WPS werkt wel even. Even, want na uitzetten en opnieuw aanzetten van de TV, is de verbinding weg en volgt een melding verbinden met netwerk is mislukt.

Onderzoek met wifi hotspot op mijn mobiel, wijst uit dat de TV niet overweg kan met meer dan 31 tekens voor de WIFI sleutel. Dat is absurd en onaanvaardbaar. De specificatie is 8 tot 63 tekens.

Komt daarop met spoed een update of moet ik de TV laten terugnemen. Heb nog bedenktijd.

0 Likes
7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Dan log je in op je router en maak je een gastnetwerk aan speciaal voor je TV met een mooi kort wachtwoord👍🏼 Of stop er een LAN kabel in.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Met spoed opgelost! 👍

signatureee
Groet, Dick

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja, helaas geen reactie meer🤷
rhju
Pioneer
Opties

Is er ook iemand, a.u.b. die antwoord op mijn vraag heeft. Ik herhaal: Komt daarop met spoed een update of moet ik de TV laten terugnemen. Heb nog bedenktijd.

Ik accepeteer echt geen "work around" waar een net duur betaald product gewoon niet aan specificaties voldoet. 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Met veel andere apparaten zul je hetzelfde probleem tegenkomen.
Het probleem zit in de lengte van je wachtwoord niet in de TV.
Een wifi wachtwoord dat langer is dan 30 tekens is compleet onnodig en overbodig. De oplossing is om een korter wifi wachtwoord te maken. Als je tussen de 15 en 20 tekens zit ( hoofdletters / kleine letters / cijfers en speciale tekens) dan heb je een zeer sterk wachtwoord. Van 20 naar bijvoorbeeld 60 tekens heeft geen enkele toegevoegde waarde.
rhju
Pioneer
Opties

Jammer, maar het toestel wordt straks weggehaald. Ik respecteer uw mening, maar teccniek werkt niet met meningen maar met specificaties.
Samsung gaat niet bepalen wat de security policy in ons netwerk is. Een de vele andere apparaten, waaronder ook 14 Samsung telefoons, houden zich gelukkig wel aan de specs. Uw antwoord, is technisch gezien, te zot voor woorden, al respecteer ik uw poging te helpen.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
De netwerkstandaard 802.11 heeft onder WPA-PSK een maximum van 63 tekens.

Elke fabrikant heeft zijn eigen maximum, in dit geval is dat 31 tekens, dit is heel normaal en heeft niks te maken met een mening. Ik snap niet waarom je zo paranoïde bent. Maak gewoon een wachtwoord van 30 tekens dat is meer dan zat.

'Te zot voor woorden' Je bent zelf compleet belachelijk bezig hier🤷 🤦