op 05-06-2017 03:44 PM
Hallo allen.
Ik heb een UE48H6240AW samsung tv. Deze is altijd aangesloten met een netwerkkabel. Echter ineens werkt dit niet meer. De tv zegt sluit netwerkkabel aan. Deze zit aangesloten maar er verandert niks. Ik heb ook een andere routerpoort en andere kabel geprobeert. Beide gaf geen oplossing. De wifi verbinding werkt wel maar aangezien die niet altijd even stabiel is (ziggo) gaat de voorkeur uit naar bekabeld. Ik heb de tv al gereset naar fabrieksinstellingen maar zag later dat dit niet de netwerkgegevens wist.
Wie kan mij het juiste antwoord geven zodat ik weer een bekabelde verbinding heb.
Groeten nick.
op 07-06-2017 05:33 PM
Hoi Nick, welkom op de Community!
Is de netwerkkabel direct op de router aangesloten? Zo niet, kun je dat eens proberen?
Kun je ook eens proberen een pc of laptop met dezelfde kabel te verbinden? Schakel dan wifi uit zodat je goed kunt testen
Heb je de router ook al gereset? Ik ben benieuwd!
op 08-06-2017 02:14 PM
Hallo lot.
Ja de kabel is direct aangesloten. Andere apparaten werken wel op de kabel. De router word regelmatig gereset (ziggo problemen).
Als ik in de instellingen van mijn tv gaat om een netwerk in te stellen kan ik de functie "bedraad" niet selecteren ondanks dat er wel een kabel inzit. De functie wifi kan ik wel selecteren maar deze werkt wel. Als ik weer terugswitch naar bedraad word deze keuze niet uitgelicht en zegt de tv dat ik een kabel aan moet sluiten. Ik heb het vermoeden dat mijn internetkaart van mijn tv niet herkent dat er een kabel in geplugd is.
Kan ik op een manier de netwerkkaart resetten?
op 08-06-2017 02:24 PM
Als je wel verbinding hebt via wifi, kan ik een Hulp-op-Afstand-afspraak voor je inplannen. Op die manier kan mijn collega met jou meekijken en eventueel een diepe reset uitvoeren. Zou je eens naar Menu > Ondersteuning > Extern beheer, zie of hoor je dan een pincode? Als dat het geval is, kan ik een afspraak voor je maken als je dat zou willen.
op 13-06-2017 02:33 PM
Hoi @Dutchie, had je mijn vorige berichtje nog gezien? Laat maar weten of je hiervan gebruik wil maken!
op 13-06-2017 06:22 PM
Hallo lot.
Ik heb dit wel gelezen maar was verhindert om te reageren.
Als ik naar Menu > Ondersteuning > Extern beheer ga dan kan ik hier de service voorwaarden accepteren en weer sluiten. Er schoot mij te binnen dat ik al eens hulp op afstand heb gehad. (Het probleem weet ik niet meer). De wifi werkt nog wel dus op afstand hulp zou een optie en hopelijk ook de oplossing zijn.
Kan dit ook in de avond aangezien ik tot 17:00 werk?
op 15-06-2017 05:14 PM
Geen probleem!
Hoor of zie je geen pincode bij Extern beheer?
Hulp op Afstand kan ook in de avond. Als je mij een privéberichtje stuurt met jouw naam, adres, telefoonnummer(s), de modelcode en het serienummer en een aantal data en tijden waarop je zou kunnen, kan ik het voor je inplannen! Mits je een pincode kan verkrijgen
op 15-06-2017 07:12 PM
Hallo lot.
Ik krijg geen code. Ik kan door ongeveer 34 pagina's voorwaarden bladeren en vervolgens onderaan accepteren. Als ik dit doe kan ik daarna alleen maar sluiten en annuleren.
op 19-06-2017 12:42 PM
op 19-06-2017 01:00 PM
Hallo lot.
Ik heb wel een werkende wifi verbinding. Hulp op afstand zou dus mogelijk zijn.
Wat voor informatie is er allemaal nodig om dit tot stand te brengen?
Met vriendelijke groet,
Nick.