op 22-01-2019 04:10 PM
Hallo,
In de Netflix app van onze Samsung UE55JS 8500 smart TV worden de tijdsaanduidingen van de video deels afgekapt. Meer specifiek: In de Netflix app kijk je een video. Je zet hem op pauze omdat je een stukje terug of vooruit wil of gewoon even wil zien hoe lang het nog duurt of hoe ver je bent in de video.
Je ziet dan soms nog een stukje van het eerste cijfer, als het een nul is bijvoorbeeld zie je nog het rechterstukje daarvan maar als het een 1 is, bijvoorbeeld bij 10:36 valt die 1 aan het begin gewoon helemaal weg (zie foto's). Erg onhandig want je wordt regelmatig op het verkeerde been gezet qua tijd.
Dit was eerst niet. Het is al een half jaar of zo en ik dacht dat het wel gefixt zou worden maar blijkbaar niet. Ik heb dit eerst gemeld bij Netflix maar die zeggen dat Samsung zelf de Netflix app maakt, vandaar dat ik hier uitkom.
00:31
11:20 maar wordt getoond als 1:20
23:40 maar wordt getoond als 3:40
22-01-2019 05:13 PM - bewerkt 22-01-2019 11:04 PM
Hoi @laptopleon,
Is de volledige Model Code van de tv UE55JS8500LXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv. De tv is uit 2015.
Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Dit zou versie 1530.1 moeten zijn.
Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Zie je het hier ook op terug? Bij afwijkingen graag foto's uploaden ter beoordeling. Graag van de strandfoto en de greyscales. Let op de voorwaarden/eisen:
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Ik zag in dit forum dat je al eerder (2017) problemen hebt gehad met deze tv.
https://eu.community.samsung.com/t5/user/viewprofilepage/user-id/206217
Graag hoor ik van je..
23-01-2019 12:45 AM - bewerkt 23-01-2019 12:47 AM
De Model Code op de achterkant is UE55JS8590TXZG en er staat iets bij van.. Samsung UK dus als ik uw verhaal goed begrijp zou dit grijze import uit het Verenigd Koningkrijk kunnen zijn of staat het hoofdkwartier van Samsung gewoon in Londen, ook voor de rest van de EU? Overigens verbaast me dit aangezien er, als ik me goed herinner, een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij zat, terwijl dat vaak bij 'officieel' Nederlandse producten niet eens het geval is. Ook de interface van de TV is gewoon in het Nederlands.
Bij Instellingen > Ondersteuning > staat geen 'Over deze TV' maar wel 'Software-update' en dan staat er: Huidige versie 1530 (zonder .1). Als ik op 'Nu bijwerken' klik, vind hij ook geen nieuwere versie.
Ik wil best een beeldtest doen als dat nuttige info oplevert, maar voor alle duidelijkheid: Ik krijg de indruk dat we het over verschillende dingen hebben. Er is geen probleem met de beeldkwaliteit of werking van de TV zelf, maar met een detail van de Netflix app. Ook in 2017 was er alleen gedoe met de Neflix app. Die heeft – als de ethernetkabel een keer los is geweest – wel eens de neiging om te weigeren, gek genoeg pas op het moment dat er een paar seconden video is afgespeeld. Dan is die titel zogenaamd 'tijdelijk niet beschikbaar'. Bij nader inzien blijken dan heel veel titels tijdelijk niet beschikbaar, of zelfs allemaal, dat weet ik niet meer.
Hoe dan ook, dit is op te lossen door de TV uit te zetten, stekker er uit, fysieke aan/uit-knop even ingedrukt houden zodat ook het laatste beetje spanning er af gaat en dan weer aansluiten en aanzetten. Rustig even een minuutje laten opstarten zoals altijd en dan doet Netflix het weer netjes.
Exact dit probleem hadden we ook wel eens voordat we deze TV hadden, toen we op vakantie in de VS waren en daar Netflix keken op de smart TV in ons vakantiehuisje. Wat voor mij een aanwijzing is dat het meer een Netflix gerelateerd probleem is dan een Samsung probleem want hoewel het ook een Samsung was, was die van een oudere generatie met ouder type OS.
Intussen heb ik toch nog eens contact met Netflix opgenomen en dit keer werd er heen anders gereageerd. Er wordt naar mijn opmerking gekeken door mensen in het Netflix hoofdkantoor in de VS, dus ik ben heel benieuwd of dit met een kleine update opgelost gaat worden.
op 26-01-2019 02:10 PM
Na uitgebreid overleg en testen met zowel Netflix als Samsung klantenservice als Netflix CS gaat Samsung nu mijn TV 'op afstand' controleren.
Updaten van 1530 naar 1530.1 lukt niet via internet noch via USB, ook niet na een fabrieks-reset. Wel jammer dat de helpdesk me een paar keer compleet op het verkeerde been zette door eerst te stellen dat de grootte van de USB-stick niet uitmaakte, dan weer dan het maximaal 8 GB mocht zijn, dan weer minder en nadat ik 2 GB gebruikt had, dat het 'precies 4 GB' moest zijn. En eerst stelde dat de installer.exe niet vooraf op de USB uitgepakt hoefde te worden (aangezien een .exe sowieso niet executable is op dit Android-gebaseerde systeem) en later weer juist wel. Sowieso vreemd dat er instructies bij zitten dat je de installer moet uitpakken vanaf en naar de USB-stick. Dat is alleen maar onnodig traag.
op 30-01-2019 03:25 PM
Net contact gehad met de Samsung helpdesk die op afstand overneemt. Deze is er 40 minuten mee bezig geweest en heeft (ook weer) het systeem teruggezet en opnieuw ingesteld. Ik heb weer het Netflix account ingesteld. Ook deze tweede Samsung helpdesk bevestigt uiteindelijk dat er tot nu toe niets afwijkends bekend is over dit model TV en dat het aan de app moet liggen.