Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ik heb een vraag? Waar dient de instelling HDMI zwartwaarde voor.

(Onderwerp aangemaakt op: 19-07-2018 09:09 PM)
618 Weergaven
TV-MAN
Navigator
Opties

IK heb een vraag?. Mijn tv heeft bij insteligen een funtie HDMI zwartwaarde die ik kan instelen op laag normaal of auto.

waar diend deze funtie voor en wat is het nut hier van.

0 Likes
2 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @TV-MAN,

Wat is de volledige Model Code van deze tv?

Staat op de sticker op achterzijde van de tv en moet eindigen op XXN.

Ik kan hier anders niks mee..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @TV-MAN,

Deze instelling compenseert de zwartwaarden in de output van het HDMI apparaat. Over het algemeen is deze namelijk minder dan wat de TV kan weergeven. Deze optie breidt het spectrum aan zwartwaarden uit naar 256 bit (van 0-255).

Als het apparaat dit ondersteunt (als de output dus minder is dan de TV aankan) wordt deze optie beschikbaar, anders is deze optie grijs. Als je hem kunt aanpassen, dan kun je er bijna altijd wel voordeel mee doen qua kwaliteit van het zwart op je scherm.

Hoe pas je deze optie aan?

Op oudere modellen heb je twee opties: laag of normaal. Normaal gebruikt de waarden zoals ze worden afgegeven, laag corrigeert ze.

Op nieuwe modellen heb je 4 opties. Je kunt het beste naar een zwart scherm kijken en de opties vervolgens uitproberen. Kies de optie waarbij het scherm het donkerst ('zwartst') is; dus geen grijstonen toont. Je kunt natuurlijk ook tijdens het afspelen van media deze optie aanpassen en kiezen wat je het mooist vindt.

Als je meer technische details wilt weten, kun je deze Engelstalige supportpagina erbij halen: https://www.samsung.com/ph/support/tv-audio-video/what-is-the-hdmi-black-level-setting/

kevin-sig