Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoeveel HDR zones heeft de QLED QE55Q9F

(Onderwerp aangemaakt op: 07-07-2018 07:57 PM)
632 Weergaven
TV-MAN
Navigator
Opties

Ik heb een vraag weet iamand Hoeveel full local dimming zones de QLED QE55Q9F heeft. Volgens iemand op yuotube zijn dat er 480 maar zeker wist hij dat ook niet. Wat ik mij ook af vraag of zo een zone uit een of uit meedere Led lampjes bestaat.

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @TV-MAN,

Is de volledige Model Code QE55Q9FNALXXN? Check sticker op de achterzijde van de tv.

Als dit klopt, dan zijn er 3 ondersteunende HDR formaten:  HLG, HDR10, HDR10+ .

Ik begrijp je vraagstelling ook niet helemaal.

De topic vraagstelling gaat over het aantal HDR zones en in je bericht over local dimming zones?

HDR zones bestaan niet. Wel deze: De full array-achtergrondverlichting van de Q9FN is onderverdeeld in in 480 zones.

Local dimming is iets anders. Waarschijnlijk bedoel je 'full-array local dimming' (FALD)?

The Q9FN will offer full-array local dimming (FALD) with hundreds of dimming zones.

https://www.cnet.com/news/led-local-dimming-explained/

Helaas in t Engels. Waarom deze vraagstelling? Alleen uit benieuwdheid, hoor!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Bedankt voor je uitleg. Maar ik heb nog een vraag in de winkel waar ik deze tv heb gekocht vertelden de verkoper mij. Dat deze tv een ledlampje per 4 pixels heeft hoe veel led lampjes heeft deze tv dan intotaal. of zijn dat gewoon 480 Led lampjes.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @TV-MAN,

Dit is een QLED tv.

QLED maakt gebruik van een LED scherm. Bij deze techniek wordt gebruik gemaakt van een laag nanokristallen die voor een zeer hoog kleurbereik kunnen zorgen met de helderste beelden.

Als er licht op deze nanokristallen schijnt dan zullen ze oplichten in een specifieke en zeer heldere kleur.

Deze nanokristallen worden door Samsung 'Quantum dots' genoemd.

Alleen een LED tv maakt gebruik van ledlampjes.

De huidige LED televisie maakt gebruik van ledlampjes als achtergrondverlichting.

Deze ledlampjes verlichten het lcd-scherm wat hiervoor geplaatst is. In dit lcd-scherm bevinden zich kristallen.

Deze kristallen zorgen voor de kleuren die jij op het scherm ziet.

De kristallen geven zelf dus geen licht maar worden 'gevoed' door de led achtergrondverlichting. Door middel van elektrische spanningen kunnen de kristallen meer of minder licht doorlaten waardoor de kleuren intenser kunnen worden weergegeven.

Ik begrijp dus niet waar deze verkoper het over heeft 🤷‍♂️🤷‍♂️..

Klopt de volledige Model Code QE55Q9FNALXXN op de sticker? (achterzijde)

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes