Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

HDMI roze/wit beeld Samsung LE32A436T1D

(Onderwerp aangemaakt op: 30-06-2018 11:42 PM)
1828 Weergaven
grezly
First Poster
Opties

Sinds een tijd geeft mijn TV een 'roze/wit achtig'-beeld wanneer ik iets via HDMI wil kijken.

Eerst begon dit met mijn chromecast (tijdens het kijken werd het beeld rozig). Dacht dat het aan de chromecast lag dus deze ook getest op een andere tv en daar werkte deze prima. Ook alle HDMI inputs (3 totaal) geprobeerd maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem. Daarnaast een laptop via HDMI proberen aan te sluiten met een andere HDMI kabel (ook getest op andere pc) maar daarbij ook hetzelfde beeld, ligt dus niet primair aan de chromecast. 

Nu heb ik de tv zelf al helemaal gereset (https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-mijn-tv/) helaas mocht dit geen soelaas bieden. Daarnaast ook geprobeerd om de kleuren zo goed mogelijk te zetten maar nog steeds geen fatsoenlijk beeld.

(Nieuwe) firmware van dit toestel (LE32A436T1D) krijg ik helaas niet meer gevonden.

Heeft er iemand nog een idee waar dit aan kan liggen? Hieronder het beeld zoals het moet zijn (via de laptop) en zoals het wordt getoond op tv....

Beeld vanaf laptopBeeld vanaf laptopAchtergrond van laptop via TV/HDMIAchtergrond van laptop via TV/HDMI

0 Likes
2 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @grezly,

Dit is wel een hele rare Model Code. Wat is de volledige?

Moet eindigen op XXN. Zie sticker op de acherzijde van de tv.

Waarschijnlijk  LE32A436T1DXXH of LE32A436T1DXXC.

Met de onvolledige Model Code  LE32A436T1D is er inderdaad geen firmware te vinden.

Ook niet met de bovenstaande  'eventuele' volledige Model Codes

Als dit zo is, dan is dit geen Benelux Model.

Dit is geen firmware issue, maar misschien een probleem met het LED-LCD panel.

De vraag is dan ook of hier nog onderdelen voor te verkrijgen zijn.

Waar en wanneer is deze tv aangeschaft?

Kun je een beeldschermtest doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Als het goed is zie je daar een strandfoto.

Is het daarop ook te zien?

Op welke andere tv is de Chromecast getest?

Is hier een Model Code van bekend?

Als de laptop hetzelfde probleem geeft en resetten niet helpt, is er iets met de tv aan de hand..

Thanks!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het is inderdaad een standaard 'tv', dit is een monitor met televisie-eigenschappen. Indien je een ander signaal gebruikt, dus niet HDMI, heb je dan ook bovenstaande issues?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"