Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HDD benaderen op QE49Q7F

(Onderwerp aangemaakt op: 11-03-2018 07:03 PM)
968 Weergaven
Dorpjes
Apprentice
Opties

Het is een geweldige feature dat je vanaf je HDD allerlei content kan afspelen op de TV.

Maar het zou nog mooier zijn wanneer je de HDD, aangesloten op de Samsung, kan benaderen via je netwerk. Om er foto's op de plaatsen zodat je ze meteen kan afspelen.

Nu moet de HDD eraf, via een pc foto's erop, en weer terug. 

is dit mogelijk?

Ik probeer het IP adres van de TV via mijn pc te benaderen, maar ik geen geen disk, helaas.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dorpjes,

Dit is uiteraard werkend te krijgen, maar niet op de manier zoals jij het probeert. 

De Externe USB HDD moet aangesloten worden op je router, als die dat tenminste ondersteund.

Krijgt dan, als DHCP aanstaat, een IP-adres toegewezen en wordt dan zichbaar bij de bronnen van je tv en is benaderbaar via je pc/laptop/tablet om hier muziek, etc. op te zetten.

Een andere, veel mooiere, oplossing is het aanschaffen van een NAS (Network Attached Storage).

Deze hang je bedraad in je netwerk, krijgt een IP-adres en wordt ook gezien bij de bronnen op je tv en is ook benaderbaar via je pc/laptop/tablet om hier muziek, etc. op te zetten.

Ik heb zelf deze:

https://www.coolblue.nl/product/701311/wd-my-cloud-ex2-ultra-4-tb.html?tid=pla-409629022020&gclid=EA...

Hierop staan al mn foto’ s, video’s en muziek. Wel de DATA-Share als Mediaserver instellen:

share.jpeg

Van de 2 x 2TB schijven hou je maar 2TB opslag over, omdat deze 2 schijven in RAID-1 staan (gespiegeld).

Als er 1 schijf crasht, heb je altijd nog 1 levende, tenzij ze alle twee crashen natuurlijk, haha!

2TB opslag is meer dan genoeg. Voor mij althans..💻💾

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Dorpjes,

Dit is uiteraard werkend te krijgen, maar niet op de manier zoals jij het probeert. 

De Externe USB HDD moet aangesloten worden op je router, als die dat tenminste ondersteund.

Krijgt dan, als DHCP aanstaat, een IP-adres toegewezen en wordt dan zichbaar bij de bronnen van je tv en is benaderbaar via je pc/laptop/tablet om hier muziek, etc. op te zetten.

Een andere, veel mooiere, oplossing is het aanschaffen van een NAS (Network Attached Storage).

Deze hang je bedraad in je netwerk, krijgt een IP-adres en wordt ook gezien bij de bronnen op je tv en is ook benaderbaar via je pc/laptop/tablet om hier muziek, etc. op te zetten.

Ik heb zelf deze:

https://www.coolblue.nl/product/701311/wd-my-cloud-ex2-ultra-4-tb.html?tid=pla-409629022020&gclid=EA...

Hierop staan al mn foto’ s, video’s en muziek. Wel de DATA-Share als Mediaserver instellen:

share.jpeg

Van de 2 x 2TB schijven hou je maar 2TB opslag over, omdat deze 2 schijven in RAID-1 staan (gespiegeld).

Als er 1 schijf crasht, heb je altijd nog 1 levende, tenzij ze alle twee crashen natuurlijk, haha!

2TB opslag is meer dan genoeg. Voor mij althans..💻💾

Groet, Dick
0 Likes
Dorpjes
Apprentice
Opties

Yep, dat is dan misschien beter.

Tnx.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties
Ik zweer er op dit moment bij, want je hebt alles centraal staan.
Is ook te benaderen met FTP via internet.
Leuk om voor iemand een Share aan te maken (bv. Alleen Lezen) om wat foto's te delen of zo.
Wel in je router een port forwarding (protocol TCP/port 21) doen naar het IP-adres van je NAS.
Leuke materie, dit. Succes!!

Groet, Dick
0 Likes
Dorpjes
Apprentice
Opties

Ja, maar voor mij geen noodzaak. Mijn backup zit in de cloud, had geen zin in een eigen nas, zijn andere partijen beter in.

Zocht het eenvoudig zeg maar.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties
Je hebt gelijk! Zit ook gedeeltelijk in de Cloud.
Dit is eigenlijk een beetje 'overkill'.
In ieder geval leuk om zo even het e.e.a uit te wisselen.
Suc6 verder! Groet, D.i.c.k.

Groet, Dick
0 Likes