Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HBBTV wel of niet aanwezig

(Onderwerp aangemaakt op: 03-12-2017 10:12 AM)
2736 Weergaven
jorgen
Apprentice
Opties

Sinds een paar maanden een samsung uw48j5200awxxn aangeschaft. Prachtige tv en zeer gebruiksvriendelijk. Nu wil ik gebruik maken van dat zg. hbbtv, maar dit wil maar niet lukken. Is dat met deze tv toch wel mogelijk. Onde mand heb ik al uitgezet, maar elders op internet hebben ze het over dataservice en dat kan ik niet vinden. Ik zou wel zeer teleurgesteld zijn mocht dit niet lukken.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JohnAng
Voyager
Opties

Als je kijkt naar de specs van je tv op de Samsung-site dan zie je dat er op je tv geen hbbtv aanwezig is.........

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
17 Antwoorden
JohnAng
Voyager
Opties

Het typenummer van je tv komt niet te voorschijn op internet !

0 Likes
jorgen
Apprentice
Opties
Sorry, het moet UE48j5200AWXXN zijn
0 Likes
Oplossing
JohnAng
Voyager
Opties

Als je kijkt naar de specs van je tv op de Samsung-site dan zie je dat er op je tv geen hbbtv aanwezig is.........

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Klopt! Voor het gemak hier de link: http://www.samsung.com/nl/tvs/full-hd-j5200/UE48J5200AWXXN/ Je kunt het terugvinden onder het kopje "Tuner/Broadcasting."

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
jorgen
Apprentice
Opties

Dank allen voor jullie hulp. jammer dat het er niet op zit heb bij de aanschaf er ook totaal niet op gelet helaas. Heeft dat hbbtv ook te maken dat je geen andere apps erop kan zetten. Nu doet de App kijk het geruime tijd al niet meer, maar daar is de app NLziet voor in de plaats gekomen, maar die krijg ik er ook niet opgezet. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat niet, HbbTV staat los van de apps. Wat we dan nog kunnen checken is of er eventueel nog een update beschikbaar is. Zou je hier eens willen kijken: Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung, en me laten weten wat je daar bij "Software Versie" hebt staan?

0 Likes
jorgen
Apprentice
Opties

bij software versie staat T-N14MJDEUC-1121.0

Ik heb naar software udate laten zoeken, maar hij zegt dat de laatste update geinstalleerd is.

Deze TV is van mijn vader en is dus nog niet zo oud, maar ik heb zelf ook een samsung van een paar jaar oud, maar daar heb ik totaal geen problemen mee. Sommige dingen in het menu verschillen best veel met die van ons paps.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het verschil qua menu's is makkelijk te verklaren, vanaf de J-modellen zijn we namelijk met onze eigen variant op Android gaan werken, Tizen genaamd. Dit is de reden dat het app aanbod kan verschillen omdat niet alle app ontwikkelaars daar hun apps voor hebben aangepast. Je hebt in ieder geval de nieuwste software versie erop staan dus dat zit goed, of je dan alleen nog de Smarthub wilt resetten om zo zeker te weten dat alles optimaal geinstalleerd staat. Dit doe je hier: Smart Hub > Smart Hub opnieuw instellen. Mocht dit er alsnog niet voor zorgen dat Kijk of NLZiet te installeren valt dan is de app nog niet aangepast voor jouw model TV. 

0 Likes
jorgen
Apprentice
Opties

Oké het wordt me steeds duidelijker.

Zojuist eens gelezen over het tizen besturingssysteem en zoals ik de verhalen lees id het zeer belovend. 

Nu zit er op die tv maar een paar apps geïnstalleerd. Maar ik krijg er geen apps bij gezet. 

Er moet toch ergens iets van een soort app store opzitten? 

Wederom bedankt voor uw duidelijke uitleg. 

0 Likes