op 18-02-2018 02:56 PM
Ik heb sinds 1 week een nieuwe Samsung QLED QE55Q8F aan de muur hangen.
Het valt mij op dat deze op verschillende momenten en op verschillende zenders "haperingen" vertoont in het beeld.
Het lijkt net alsof de TV het beeld op zo'n moment niet kan volgen en hapert. Het is niet de hele tijd maar komt wel regelmatig voor bijvoorbeld bij het bekijken van een voetbalwedstrijd. Maar ook bij iets simpels als Goede tijden slechte tijden zie ik het fenomeen. Dit heb ik eerder met Samsung TV's gehad maar toen kon ik het euvel verhelpen met instellingen zoals Motion Plus e.d. dat lukt mij nu niet.
Is er iemand die mij kan helpen om dit euvel te verhelpen want het iriteert mateloos en zeker bij zo'n dure TV.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-03-2018 12:28 PM
Allen,
Na ruim een week of wat goed kijken en testen is wat mij betreft het probleem opgelost.
Ik zie het fenomeen heel af en toe nog wel maar alleen bij RTL 4 en dat zou ook zomaar aan de uitzending kunnen ligen want verder heb ik geen problemen meer.
Ik ga deze blog dan ook afsluiten met voor mij het probleem opgelost.
Dank aan iedereen die mee heeft gedacht en zijn problemen en oplossingen heeft gedeeld om tot een oplossing te komen en ik hoop voor degene die het probleem ondanks deze oplossing nog steeds hebben dat het snel opgelost is zodat julie ook kijkplezier kunnen beleven.
op 19-02-2018 03:06 PM
Hee Renee! Als hij zelfs bij GTST hapert dan zou ik ook aan de bel trekken eerst controleer ik graag nog een paar dingen met je.
Want hoe ontvang je TV? Via een apart decoder kastje of een CI+ module achterin de TV?
Daarnaast wil ik je vragen hier te kijken: Menu > Ondersteuning > Over deze TV, en me laten weten wat hier staat bij "Software Versie" voor het geval een update hier de oplossing blijkt te zijn.
op 21-02-2018 06:58 AM
Beste Joeri,
Als eerste dank voor je reactie.
Het gaat mij (zeker) niet zozeer om GTST maar meer om duidelijk te maken dat het fenomeen zich op meerdere zenders voordoet. Nu de gegevens waar je om vraagt:
Ik kijk via een CI+ module van het merk @Smit
En deze zit niet achterin de TV maar in de One Connect box zoals deze bij de QLED TV is geleverd.
De softwareversie van de TV is: T-KTMDEUC-1151.1 , BT-S
Ik hoop dat je mij op basis van deze gegevens verder kan helpen?
op 21-02-2018 01:44 PM
Ochja, natuurlijk zit hij in de One Connect Box ipv achterin de TV, macht der gewoonte om het zo te vragen denk ik
Hoe dan ook, er is een nieuwere software versie beschikbaar, versie 1155.1 om precies te zijn. Mocht de TV zich niet automatisch via internet updaten kan je dit ook handmatig doen. Download daarvoor het update bestand hier: http://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q8FAMLXXN/ en pak dit bestand uit naar een lege, FAT32 geformatteerde USB stick om zo de update uit te voeren op de TV.
Mocht de update geen verschil maken, heb je de TV al eens ge-reset en daarna de zenders opnieuw ingesteld? Resetten doe je hier: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Resetten. Eenmaal ge-reset zal de TV je zelf weer door het installatie proces leiden. Helpt dit?
op 21-02-2018 05:33 PM
Hallo Joeri,
En heeft deze nieuwe update dan ook verbeteringen die gerelateerd zijn aan mijn probleem?
Ik ga het proberen en je hort van mij.
op 21-02-2018 05:43 PM
op 23-02-2018 10:11 PM
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Sinds 3 weken heb ik de SAMSUNG QE49Q7F. Soms hapert het beeld, vooral zichtbaar tijdens voetbal.
Ik kijk via Ziggo met een Smit CI+ kaart.
Kijken van YouTube of andere content gaat zonder problemen.
Ik heb alle beeld verbetering instellingen al uit gehad.
Mijn firmware is 1151. Er is geen nieuwere.
Iemand de voorgestelde update al handmatig geprobeerd?
op 24-02-2018 08:39 AM
Hallo Joeri,
Ik heb de nieuwe update 1155.1 aangebracht op de TV en dat levert niet het gewenste resulaat op.
Ook het opnieuw instelen van de zenders levert hetzelfde resultaat op.
Kortom ik ben nog niet verder als het over mijn probleem gaat.
Ik zie dat het probleem zich ook bij anderen voordoet dus heb je nog andere ideen waar dit aan kan liggen, maar vooral hoe te verhelpen, want ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat dit "een standaard" probleem is deze QLED TV's van Samsung?
Kan het iets te maken hebben met de CI+ module omdat het zich op de en zender meer manifesteert dat kop en andere?
Ik verneem graag weer.
Gr. René
op 24-02-2018 08:43 AM
Beste Dorpjes,
Zie mijn antwoord richting JoeriS.
Ik heb de update 1155.1 geinstalleerd zoals voorgesteld door JoeriS en dit heeft niet het gewenste resultaat.
Wellicht moeten we kijken of we samen op kunnen trekken want ik denk dat dit een "standaard" probleem is in de QLED TV's
Gr. René
op 24-02-2018 10:42 AM
Nou ben ik achter het volgende, waar ik van baal.
Mijn tv is gekocht bij Plasmavisie. Op hun website staat dat deze tv Ziggo gecertificeerd is.
Mijn tv type is exact QE49Q7FAMTXXC.
Kijk ik bij Ziggo dan is deze niet gecertificeerd, alleen de QE49Q7FAMLXXN.
Is dit geen NL toestel maar een buitenlands ofzo??
Kun jij eens kijken?
Wordt bellen met de leverancier van het toestel denk ik.