op 27-10-2019 11:17 PM
Vanmiddag heb ik de UE55RU8000SXXN gekocht. Inmiddels alles aangesloten en lekker tv aan het kijken. Nu valt het mij op dat er best vaak een korte hapering in het beeld is. Zowel bij het live kijken als terugkijken van opgenomen programma's. Iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt? En belangrijker nog, hoe het op te lossen valt? Het stoort namelijk behoorlijk ^^
op 29-10-2019 11:08 AM
Hi @Janssen88,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ervaar je dit ook als je via bijvoorbeeld een film kijkt via de Netflix app? En kijk je TV door middel van een decoder of via een CI+ module?
30-10-2019 10:43 AM - bewerkt 30-10-2019 10:44 AM
Hi Bruce,
Dank voor je bericht! Ik heb via Netflix tot op heden geen problemen ondervonden. Tv kijk ik via de 4k decoder van KPN, welke ik sinds augustus pas heb
Gr. Arvid
op 30-10-2019 01:40 PM
Is het echt een hapering of valt het beeld gewoon stil (voor een paar sec)? Daarnaast kan het goed aan de live uitzending liggen, die haperen vaak en als je die zo opneemt, blijft die hapering er natuurlijk in zitten. Als dat niet het geval is, kan je het beste even switchen van HDMI poort en anders zou je contact op kunnen nemen met de provider om te kijken of het een decoder issue is. Als het allemaal niet baat, kun je het beste een volgende software-update.
08-11-2019 05:45 PM - bewerkt 08-11-2019 05:47 PM
Beetje late reactie maar ivm drukte niet eerder aan toegekomen. Het gaat echt om een hapering en soms heb kk het gevoel dat het eerder gebeurt bij snelle en switchende beelden. Ga de opties dit weekend uitproberen en koppel het daarna terug. Dank voor het meedenken alvast.
op 11-11-2019 02:46 PM
op 11-11-2019 07:35 PM
We hebben de HDMI kabel in een andere poort gedaan maar dit heeft geen effect. Met KPN nog geen contact gehad maar heb de decoder pas sinds augustus jl. en had bij mijn vorige tv geen problemen mbt haperingen. Dan zou alleen de optie van de update nog uitgetest kunnen worden. Hoe zou dat gedaan moeten worden?
op 12-11-2019 04:54 PM
Je kunt via de TV zelf controleren op updates, soms loopt dit ietwat achter, de meest recente versie is momenteel: Versie 1318.0
Die kun je hier downloaden: https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55RU8000SXXN/
Tevens vind je hier de Firmware Update User Manual, waarin wordt uitgelegd hoe je hem kunt updaten via een USB.
Laat je weten of het is gelukt?
op 12-11-2019 09:18 PM
De versie die de TV op dit moment heeft is 1315 maar bij het bijwerken, worden er geen nieuwe updates gevonden. Morgen probeer ik het met een USB want daarvoor heb ik extra handjes nodig.
op 17-11-2019 04:20 PM
Speelt al jaren
Al die resets of hulp of afstand helpt niet. Of vragen of je dit op netflix ook ervaart, lijkt mij gezien deze 965 lange ruckelprobleem post, ook niet de oplossing.
Ik heb nergens gezien dat Samsung dit probleem heeft kunnen oplossen
https://eu.community.samsung.com/t5/TV/Ruckelnde-Bilder-bei-der-K-Serie-der-M-Serie-und-der-Q-Serie/...