Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

haperend geluid uit Samsung ue32j6200awxxn wanneer deze is gekoppeld aan Samsung home cinema ht-j5500

(Onderwerp aangemaakt op: 15-02-2018 10:21 PM)
1356 Weergaven
Wanda63
Journeyman
Opties

Onze televisie  en home cinema hebben wij bijna 2 jaar geleden gekocht. Sinds een tijdje hebben wij geluidsproblemen. Wanneer het tv geluid via de home cinema gaat valt het geluid regelmatig voor een paar tellen weg. Als het geluid alleen via de tv speaker gaat hebben we dat probleem niet, dus ik denk dat het de home cinema is die het probleem veroorzaakt. Ik heb de kabel ook al een keer losgekoppeld, maar dit heeft niet geholpen. Ben zelf niet heel technisch, dus ik hoop dat iemand mij op een duidelijke en simpele manier kan uitleggen wat het probleem is en wat ik eventueel moet doen om dit probleem te verhelpen. Aangezien mijn garantie periode over een week is afgelopen, hoop ik dat iemand mij snel kan antwoorden.

0 Likes
10 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Wanda63,

Even 2 vragen:

• Sinds wanneer is je probleem ontstaan?
  • Hoe is de HT-J5500 verbonden met de tv, HDMI- of Optische kabel?

Volgens de code UE32J6200AWXXN is de tv uit 2015. De HT-J5500 ook.

De HT-J5500 is tevens bijna nergens meer leverbaar..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Wanda63
Journeyman
Opties

Ik heb beide apparaten in februari 2016 gekocht. De apparaten zijn via een HDMI kabel met elkaar verbonden. Ik weet niet precies wanneer het probleem is begonnen, maar het valt ons de laatste paar weken op en het wordt alleen maar erger.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Wanda63,

Je zou eventueel een andere HDMI kabel kunnen proberen.

De tv heeft 4x HDMI. Misschien een andere poort proberen?

Maakt t trouwens nog wat uit wat voor een volume er gebruikt wordt?

Gebeurt het op alle 5 de boxen? Misschien 🦆je kapoet?

Groet, Dick
0 Likes
mdb84
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn tv UE43J5500AWXXN is gekocht  bij de Mediamarkt in februari 2016 en is ook via een HDMI ARC poort aangesloten op mijn Yamaha receiver. Sinds een jaar heb ik ook veel problemen van haperend geluid via de receiver bij Dolby Digital of DTS NEO output. PCM audio geeft geen problemen, maar dan heb je enkel stereo geluid en daar heb ik geen surround receiver voor...

Mediamarkt verwees me door naar Samsung, omdat deze zelf de service thuis uitvoeren op grote tv's. Ik heb hierover dan ook al verschillende keren contact gehad met de Samsung klantenservice en ze hebben toen een aantal keren iets op afstand gereset. Dit werkt dan voor een paar weken, maar na een software update keerde het weer terug.

Ik heb inmiddels om een en ander uit te sluiten al de receiver een keer verwisseld met een sonos soundbar, andere HDMI kabels gebruikt en een andere HDMI poort op de receiver geprobeerd. Helaas, het is toch echt de TV die de problemen geeft.

5 februari wederom contact gehad met de Samsung klantenservice en ze hebben toen aangeboden om een monteur langs te sturen. De afspraak met Servilux (die de reparaties uitvoeren) is 2 keer door hen verplaatst en afgelopen donderdag 15 feb is de monteur eindelijk langs geweest en heeft deze het moederbord vervangen. Helaas is het probleem hier niet mee opgelost en heb ik vandaag Samsung weer gebeld. Volgens Samsung moet ik bij Servilux zijn, maar daar zie ik geen heil in en ik ben er klaar mee om van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Vandaag dus de TV opgepakt en bij de Mediamarkt afgeleverd. Zij gaan hem naar Samsung opsturen en we wachten af wat er mee gaat gebeuren.

Dit is een veelvoorkomend probleem en mijn inziens een probleem in (de software van) de audioprocessor, zie ook:

https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/samsung-tv-audio-interruptions-with-5-1-6734597

en 

https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/playbar-sounds-cuts-intermittently-out-when-pl...

Ik zou niet afwachten en meteen de tv terugbrengen.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @mdb84,

Wat een verhaal, zeg!

Hierbij toch even wat opmerkingen.

Ik denk niet dat het probleem helemaal te vergelijken is met dat van @Wanda63.

Haar probleem is sinds 'enkele weken' ontstaan en die van jou bestaan 'sinds een jaar'

Bovendien is er sprake van totaal verschillende aangesloten devices.

Een vergelijking maken tussen een Sonos  Soundbar en een Yamaha receiver lijkt me een btje 🍏s met🍐en vergelijken.

Misschien is het mobo wel voor nix vervangen, omdat t na een firmware update weer terugkeert. Software issue?

De artikelen zijn van ongeveer 2 jaar geleden, dus niet echt actueel.

De tv is volgens  de Model Code UE43J5500AWXXN uit 2015. Ben benieuwd naar het resultaat! 😉

Groet, Dick
0 Likes
Wanda63
Journeyman
Opties

Hoi dkoster,

Ik heb de HDMI kabel in de 3 andere poorten geprobeert, maar dan krijg ik alleen maar geluid via de tv speakers en niet via de home cinema boxen. Ik heb de handleiding er nog eens bij gepakt en daar staat ook in dat ik de home cinema in HDMI 2 moet pluggen. Ook heb ik een geluidstest gedaan en alle boxen doen het. Het volume maakt hier geen verschil in.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Oké, dat klopt idd. Ik was er even niet vanuit gegaan dat dit een HDMI ARC poort is.
Waarschijnlijk ook op de HT-J5500. Ik heb misschien nog wel een betere optie.

Zowel de HT-J5500 en de tv hebben optische aansluitingen. Veel minder kwaliteitsverlies!

Ik zou dat een xtje uittesten met een optisch Toslink kabel. Je moet dan de tv audio-out op optisch zetten.

Het geluid is dan niet meer met de tv te regelen, omdat dit een standaard volume heeft.

Zal denk ik geen probleem zijn voor die set, want ik zie dat dat ding een vermogen heeft van 1000 Watt 🔊🙉.

Hou me ff op de hoogte!

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Ik zit dus lekker uit mn nek te zwetsen  🤥🔫.

Dit geldt natuurlijk alleen voor t geluid, want anders zie je nix meer, haha 🤯!

Sorry! Just thinking 🧠. Misschien schiet me nog wat anders te  binnen.

Alhoewel t voor t uittesten van het geluid mss iets is om te proberen.

Kabeltje kost niet veel. 1 meter is mss voldoende.

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=toslink

Groet, Dick
0 Likes
Wanda63
Journeyman
Opties

Ik heb ook contact gehad met Samsung messenger, omdat mijn garantietermijn bijna verlopen is. Zij gaven mij het advies om alles even los te koppelen van de televisie en de televisie te resetten naar fabrieksinstellingen en beide apparaten een nachtje van de stroom te halen. Dit heb ik gedaan en het probleem is nu verholpen.

Het  schoot mij later ook te binnen dat de geluidsproblemen zijn begonnen nadat we een stroomstoring hadden gehad terwijl ik de televisie aan had. Misschien was de stroomstoring dus de oorzaak.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

0 Likes