14-02-2018 11:04 AM - bewerkt 14-02-2018 11:07 AM
TV van nog net geen twee maanden oud. Sinds kort verschijnt er met regelmaat een paarse gloed over het scherm en flikkeren er groene balken horizontaal over het beeld (zie onderzijde van de foto) .
Als ik de TV opnieuw aan- en uitzet dan is het probleem verholpen. Het probleem is trouwens bron onafhankelijk. Als ik schakel tussen HDMI 1, HDMI 2 of de Netflix app, het blijft knipperen totdat ik de TV uitschakel.
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.. Ik vraag me echter af of ik hierom de TV retour moet sturen naar de winkelier of dat ik dit zelf kan verhelpen?
14-02-2018 11:20 AM - bewerkt 14-02-2018 11:20 AM
Hoi @ChrisOO,
Dat ziet er raar uit.
Even een paar vragen:
Als dit niet helpt eventueel de tv resetten. Zelfde plek, maar dan Resetten.
Anders retour afzender..🏬🛒😡
op 14-02-2018 11:36 AM
Beste dkoster,
Dank voor je reactie. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose kan ik enkel het beeldscherm testen via een foto. Mijn omschreven klacht ontstaat ongeveer eenmaal in 1 à 2 weken en kan ik via een foto dus niet vaststellen.
De tv heeft de nieuwste softare update en dit probleem is verder bron- en formaat onafhankelijk. Het komt ook voor als ik in 4:3 formaat iets kijk.. Verder ontstaat dit vrijwel direct bij het inschakelen van de tv.
Groet,
op 14-02-2018 11:41 AM
op 14-02-2018 11:47 AM
Hallo dkoster,
Momenteel ervaar ik überhaupt geen klachten met de tv. Echter, om de zoveel tijd (het is nu al 4x voorgekomen sinds 4 januari 2018) komt deze klacht terug bij het inschakelen van de tv.
Het beeld vervormt (zie de ondertiteling in de foto) en het wordt schokkerig. Er lijkt een soort paarse gloed/sneeuw overheen te komen. Tegelijkertijd flikkert er ook een horizontale balk door het beeld.
Aangezien deze klacht blijft bestaan, ook als ik navigeer in de menu's van de tv of schakel tussen bron, lijkt het mij ook dat dit zichtbaar wordt in een beeldschermtest.
Een reset heb ik inmiddels gedaan (hoewel ik enkel de WiFi heb ingesteld en soms een andere kleurenmodus gebruik zoals dynamisch of film) en ik durf nu niet te zeggen of dit probleem is verholpen (aangezien het soms ontstaan als ik de tv aanzet). Dit is ook het probleem.. Als ik het zo retourstuur naar de leverancier dan is er een grote kans dat hij mijn klacht niet kan vaststellen..
op 14-02-2018 12:00 PM
Hoi @ChrisOO,
Ik weet niet bij wie je tv hebt gekocht, maar deze zal denk ik niet moeilijk doen.
Je hebt t bewijs nu zelf gefotografeerd.
Als je dit bijvoegt bij je retourzending, dan moet dit lukken.
Anders van tevoren even de leverancier contacten..
op 20-02-2018 04:53 PM