Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluidweergave op scherm QE55Q80T loopt achter

(Onderwerp aangemaakt op: 02-01-2022 05:45 PM)
804 Weergaven
MteV
Pioneer
Opties
Hoi, de geluidweergave alsook de zenderweergave op de TV lopen regelmatig achter. Als ik volume + of - druk van mijn afstandbediening, zie ik ~10 seconden later de weergave pas in beeld. Zo ook met zenderselectie,  ~10 seconden later zie ik pas de weergave van de zender in het beeld van de TV.  En ja, ik kan natuurlijk weer een reset geven maar dat lost het niet op en mijn aangesloten apparatuur moet ik dan ook weer opnieuw instellen. Ook de laatste zichtbare firmware update 2101 is al lang geleden geïnstalleerd. Betreft QE55Q80TALXXN. Iemand ervaring hiermee? Software of hardware (geheugen) bug?
0 Likes
14 Antwoorden
MteV
Pioneer
Opties
Hoi, Sinds ruim een maand een qled 55q80T en een soundbar q800t. Sinds een aantal dagen gaat opeens het geluid haperen, net of er stukjes tussenuit worden geknipt, zeer snel achter elkaar. Instelling geluid is TV+soundbar. Ik moet dan van zender wisselen om het geluid weer goed te krijgen of wisselen van geluidbron (alleen soundbar of tv). Als het eenmaal optreedt dan volgt het elkaar steeds sneller op en is écht irritant aan het worden. Nieuwste updates allemaal geïnstalleerd. Wie weet hoe ik dit definitief oplos?
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @MteV ,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q80TALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1460.9? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Hoe is de soundbar aangesloten? HDMI (ARC)? Optisch? Bluetooth? Met welke decoder kijk je tv?

Gebeurt dit bij alle bronnen?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
MteV
Pioneer
Opties
Ha Dick, dank voor je reactie. Model klopt, Softwareversie klopt, Aangesloten via eARC, CI plus 1.3 module, Ziggo certified, alleen probleem dus bij combinatie tv en soundbar via hdmi eARC mode. Geluid via Tv speakers los of soundbar speakers los geen probleem, maar de combi heb ik natuurlijk gekocht voor mooie geluid. Probleem treedt dus pas op na enige tijd de tv en soundbar aan te hebben. Heb al geheugen gewist via onderhoud tv maar dat helpt (?) tijdelijk.
0 Likes
MGOUDAPP
Voyager
Opties

Er is een Bekend en erkend probleem mbt HDMI e-arc. Samsung is nu eea aan het testen om het op te lossen. Volg een ander lijntje en leg een klach neer bij Samsung om de druk erop te houden. Het is een wereldwijd probleem.

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/q95t-sonos-arc-earc-op-auto-resulteert-in-geen-geluid/...

GVierling
Explorer
Opties

Heb sinds 22/12 een QE65Q95TALXXN helemaal geupdate naar 1460.9 en een sonos arc en ook op dag 2 al tegen deze problemen aangelopen. Ik blijk bovenstaand lijntje volgen en ga ook  bij Sonos mijn beklag doen. 

0 Likes
MteV
Pioneer
Opties
Update 04/04 De Samsung Smatthings app heeft de connectie met de soundbar vanzelf verwijderd. Waarom? Geen idee. Ik heb dat zo gelaten en GEEN soundbar connectie met de Smartthings app gemaakt. En wat denk je? Probleem opgelost!!!! Dus de Smartthings app is de boosdoener hierin.
0 Likes
MteV
Pioneer
Opties
Ohww, toch weer teruggekomen...jammer, geen oplossing nog, nu testen om Dolby Atmos bij instellingen uit te zetten...
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @MteV ,

Welke apparatuur is er aangesloten op de tv? Welke zenderselectie? Van een decoder?
CI+ module? Welke afstandsbediening gebruik je?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes