op 13-10-2022 05:01 PM
Ik heb een nieuwe Samsung tv gekocht omdat mijn oude een barst vertoonde bij het verplaatsen. Deze tv was verbonden met mijn soundbar van Yamaha dmv spdif (er is geen HDMI poort). Geen problemen met het geluid gehad.
Ik heb nu een Samsung 55Q74B aangeschaft. Als ik bij Viaplay of Prime stream via de app op de TV dan vertraagt het geluid na ongeveer 5 minuten. Vervolgens set ik de stream op pauze en vervolgens stream ik weer, dan is het geluid weer goed gedurende 5 minuten en dan begint die weer te vertragen. Geluid op PCM gezet, zelfde resultaat. Internet is bekabeld.
Via de Ziggo next box geen probleem met het geluid ook niet als ik de Viaplay of Prime stream.
Iemand een idee?
Groet Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-10-2022 11:51 AM
Hoi @Kortepet , Peter,
Geen probleem! Eigenlijk had ik om de volledige Model Code gevraagd.
Gaat het om de QE55Q74BATXXN? Nog onduidelijk of je aan deze tv ook weer de Yamaha gekoppeld hebt.
Zo ja, welke? Of gaat het over het geluid via de tv speakers? Zou je de Smart Hub willen resetten?
Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
op 13-10-2022 05:22 PM
Goedemiddag @Kortepet , Peter,
Heb je wat meer info over de apparatuur? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Over welke Yamaha gaat het? Over welke oude tv gaat het? Gebeurt het alleen bij deze 2 apps?
op 17-10-2022 07:12 AM
Goedemorgen @Kortepet , Peter,
Het is inmiddels maandag. Is je probleem al opgelost?
Er staan ook nog vragen van mij open..
op 17-10-2022 10:37 AM
Sorry voor vertraging.
Mijn oude was een QE49Q70R en de nieuwe is
QE55q74b
Ik gebruik nu de apps op Ziggo en heb daar b een problemen mee.
Ik heb uiteraard nog een paar keer de apps op de tv geprobeerd. Some gaat het goed en is er geen probleem en de volgende keer dat ik het probeerde wel weer.
Groet Peter
op 17-10-2022 11:51 AM
Hoi @Kortepet , Peter,
Geen probleem! Eigenlijk had ik om de volledige Model Code gevraagd.
Gaat het om de QE55Q74BATXXN? Nog onduidelijk of je aan deze tv ook weer de Yamaha gekoppeld hebt.
Zo ja, welke? Of gaat het over het geluid via de tv speakers? Zou je de Smart Hub willen resetten?
Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
op 21-10-2022 07:03 PM
Tot nog toe werkt het. Bedankt Dick
op 21-10-2022 07:05 PM
Hey Peter, @Kortepet ,
Bedankt voor je terugkoppeling. Dat is goed nieuws! Top dat het is opgelost!
Houd het voorlopig even in de gaten. Anders weer even melden.
Fijn weekend!