op 04-05-2020 03:48 PM
Goedemiddag.
Sinds anderhalve week zijn wij in het bezit van de Samsung 65TU7000 (jullie kenners weten natuurlijk al direct dat dit een UHD 4K-tv is). Hierop heb ik een (op de vorige tv al in gebruik zijnde) JBL-soundbar (de JBL Bar Studio - gekocht op, en zonder problemen in gebruik sinds, 30 januari j.l.) aangesloten via de optische kabel.
In eerste instantie geen probleem, zo leek het. Bij het testen deed alles het.
Mijn vrouw gebruikt de tv het meest. Zij kijkt meestal Netflix of Videoland, en de afgelopen dagen roept zij mij er geregeld bij omdat het geluid het "ineens" niet meer doet. Ik constateer dat dit voorkomt als zij switcht naar een andere streamingdienst. Hoe of wat weet ik niet precies, maar ik moet de tv uit en aan zetten voordat het geluid het gewoon weer doet. In een enkel geval was de tv zelfs helemaal vastgelopen (wat trouwens al vaker voor is gekomen bij het starten van één van de streamingdiensten Netflix, Videoland of YouTube).
Het resetten van één en ander, of de stroom er helemaal af (wat ik in andere topics lees) lijkt mij niet echt een oplossing aangezien de hele boel anderhalve week geleden helemaal van de stroom af is geweest (soundbar) of helemaal nieuw is ingesteld (tv).
Herkent iemand dit probleem en weet iemand eventueel een oplossing (zowel voor het wegvallen van het geluid als het vastlopen van de tv)?
Alvast bedankt!!
Groeten, Carlo.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 28-05-2020 03:00 PM
Goedemiddag.
Even een update.
Inmiddels is ook de tv bekabeld aan de router. Sindsdien geen vastlopers meer. Ook de soundbar valt niet meer uit (lijkt mij niets met het internet te maken te hebben, maar in ieder geval mooie bijkomstigheid).
Groet, Carlo.
op 05-05-2020 07:54 AM
Goedemorgen @Meyborg , Carlo,
Is de volledige Model Code van de tv UE65TU7000WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
De laatste tijd merk ik op dat er vaak problemen zijn met de 2020 modellen. Ik begrijp ook niet dat de tv bij sommige leveranciers nog niet leverbaar is:
https://www.coolblue.nl/product/861507/samsung-crystal-uhd-ue65tu7000.html.
Daarom mijn vraag: waar de is de tv aangeschaft? Ze worden tot nu toe verkocht door niet erg frisse leveranciers.
Als je met Google een search doet, krijg je maar 1 pagina te zien met leveranciers.
Zou je misschien, om uit te sluiten de, Smart Hub kunnen resetten?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Graag hoor ik van je..
op 06-05-2020 07:50 AM
Hallo Dick,
Het typenummer klopt inderdaad. Tv is gekocht bij MediaMarkt. Dat, in combinatie met het feit dat het een Samsung-tv is, maakt dat het mij lijkt dat er niets is dat "niet fris" zou zijn.
Resetten kan ik natuurlijk proberen, maar het lijkt mij vreemd dat dit de problemen op zal lossen. Zoals ik al aangaf is de tv anderhalve week geleden gekocht en geïnstalleerd.
Wat nieuwe informatie: Vanochtend liep de tv, na het opstarten van Netflix, vrijwel direct vast. Daar gaat dus mijn theorie over wisselen van streamingdienst..
De tv is met internet verbonden via draadloos 5ghz. Bij de vorige tv was dit ook het geval (tot vorig jaar zelfs via een oudere router met enkel 2.4 ghz) en toen hadden we deze problemen niet. Om uit te sluiten dat het daar aan ligt, ga ik de tv eerst via de kabel aan de router leggen.
Bedankt voor de reactie Dick.
Keep you posted!
Gr, Carlo.
op 06-05-2020 08:02 AM
Goedemorgen @Meyborg , Carlo,
Geen dank! Eén en ander klinkt niet echt gezond. Als de reset niet helpt, kun je het volgende ondernemen.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
Hopelijk hoeft het niet zover te komen.
Suc6!
op 28-05-2020 03:00 PM
Goedemiddag.
Even een update.
Inmiddels is ook de tv bekabeld aan de router. Sindsdien geen vastlopers meer. Ook de soundbar valt niet meer uit (lijkt mij niets met het internet te maken te hebben, maar in ieder geval mooie bijkomstigheid).
Groet, Carlo.
op 28-05-2020 07:31 PM
Hoi @Meyborg , Carlo,
Bedankt voor je terugkoppeling! Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing kunnen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne avond!