Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid niet synchroon

(Onderwerp aangemaakt op: 18-06-2023 03:59 PM)
7060 Weergaven
Michiel5
Journeyman
Opties

Hallo,

ik heb de Samsung s95c (QE55S95CATXXN) gekoppeld aan de Bluesound pulse soundbar 2i en ik kijk tv via een kpn ontvanger. Nu loopt het geluid vaak niet synchroon. Vaak met tv kijken wel en maar met Netflix of Videoland bijvoorbeeld niet.de ene keer loopt het geluid meer synchroon dan de andere keer.  Ik heb mijn Soundbar via een HDMI kabel een de tv aangesloten. De kpn ontvanger is aangesloten aan bekabeld internet. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Rick306, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Is jouw versterker ook ingesteld als TV luidspreker? En is de TV verder ook up-2-date? Op de productpagina zie ik een update staan van november 2023.

Via de Instellingen van je TV kan je ook het één en ander aanpassen voor de geluidsvertraging, ga hiervoor naar: Menu > Instellingen > Alle instellingen >  Geluid > Expertinstellingen > Vertraging van digitale geluidsuitvoer.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Michiel5 ,

Je zou dit op de tv kunnen instellen. Zie pagina 148 (bovenaan) van de manual:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202302/20230224140509894/BN81-24055C-300_EM_OSPDVBEUC_...

signatureee
Groet, Dick

Frank1979
Journeyman
Opties
Hoi, heb je het formaat van digitale geluidsuitvoer op doorloop staan?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Michiel5, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Hoe is het geluid van de apps op de TV zelf? En wordt de soundbar ook herkend door je TV als TV luidspreker?

Groeten,

Martijn

Michiel5
Journeyman
Opties

Ik kan vaak niet doorloop kiezen. Die is niet altijd actief

0 Likes
Michiel5
Journeyman
Opties

Bedankt voor je reactie! De tv herkent de Soundbar wel ja. En volgens mij werkt het zonder Soundbar wel goed. Maar het gekke is dat als ik tv kijk is het geluid goed. En met de apps de ene keer wel goed, vaak slecht en soms heel slecht. Maar zonder Soundbar lijkt het wel goed te werken

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je laatste bericht is een beetje tegenstrijdig en hieruit kan ik nu niet goed opmaken of het zonder soundbar wel goed werkt. Is de TV verder up-2-date? 

Hoe is het geluid, zonder soundbar, van de apps op je TV? En hoe is geluid van de TV ontvanger op de TV? Heb je hiervoor ook al eens andere/nieuwe HDMI kabels geprobeerd?

Groeten,

Martijn

MartijnK
MegaStar
Opties

Heeft de soundbar ook instellingen of mogelijkheden via een app? 

Groeten,

Martijn

Michiel5
Journeyman
Opties

Hoi Martijn,

Sorry voor de verwarring, ik zal het duidelijker proberen te omschrijven.

-Zonder soundbar werkt het geluid goed

- Met soundbar werkt het geluid met normaal tv kijken ook goed.

- Met soundbar werkt het kijken naar apps zoals netflix en videoland wisselend. De ene keer loopt het geluid synchroom, en de andere keer klopt het voor geen meter.

- Alles is up to date.

- de soundbar heeft ook instellingen via een app.

- Ik heb nieuwe hdmi kabels aangeschaft, maar dat heeft ook niet geholpen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Michiel5, goedemorgen.

Dankjewel voor je toelichting en extra uitleg 👍 Heb je de TV en soundbar ook al eens allebei gereset? Voordat je hieraan begint met de TV, zoek je wachtwoorden en inlog gegevens van je apps erbij. Sommige apps zijn weer eenvoudig in te stellen met een QR-code of een code welke wordt weergegeven op je TV.

Maakt dit geen verschil dan hebben wij ook een mogelijkheid voor Hulp-op-Afstand. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. 

Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn