Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen tv gids op qe49q7f

(Onderwerp aangemaakt op: 17-04-2018 05:29 PM)
641 Weergaven
Paul34
First Poster
Opties

Hallo iedereen,

eigenlijk heb ik 2 “problemen”mbt mijn nieuwe Samsung tv. 

De tv is gekoppeld aan een horizon media box van Ziggo met bijbehorende AB. 

Nu zou ik graag de Samsung controller willen gebruiken voor beide apparaten.

dit is wel gelukt met de afstandsbediening van de mediabox van ziggo. Hiermee kan ik dus de meest belangrijke zaken bedienen op de tv, uitgezonderd de nodige instellingen. Ook krijg ik via deze AB, van ziggo dus de zenderlijsten en programmering in beeld. 

Maar met de Samsung controller lukt dat niet en die is veel prettiger en mooier van uitvoering en wellicht ook sneller.

Ik kan met de Samsung controller niet de zenderlijst in beeld krijgen met programmering. Ook de icoontjes die ik in beeld zou moeten krijgen volgens de Manuel gids en kanalenlijst krijg ik niet beeld.

kortom kan iemand mij zeggen hoe dit opgelost kan worden. Als dit al mogelijk is. 

Bvd. 

0 Likes
9 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Paul34 en welkom op de Samsung Community! Je Horizonbox met de Samsung Remote besturen zou zeker moeten kunnen, wat ik als eerste uit wil sluiten is de firmware versie. Zou je hier eens willen kijken: Menu > Ondersteuning > Over deze TV en me laten weten welke software versie je daar ziet staan? Wellicht dat een update verschil maakt namelijk :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Paul34
First Poster
Opties

Hallo Joeris

Ten eerste bedankt voor je reactie. 

In aanvulling op mijn vraag, kan ik nog melden dat als ik met de Samsung controller de ch knop naar boven en beneden ga, de zenders wel verspringen. Maar wat ik dus niet heb is de volledige tv (epg) gids die ik met de ziggo AB dus wel krijg via de horizonbox. 

En het klinkt logisch, maar op de Samsung AB zit meer een knopje om de tv aan en uit te schakelen, terwijl dit dus wel wel weer kan met de ziggo AB. Die heeft een knop voor de box en tv. 

Kortom met de ziggo AB kan ik uit de voeten, maar zoals gezegd zou ik het liever doen met de Samsung AB. 

Ik heb voor je gekeken en ik zie dat de software versie T-KTMDEUC-1210.8,BT-S is. 

Als ik update nu bijwerken inschakel, zegt deze dat ik er voor mij geen nieuwe update zijn. 

ik hoor graag van je. 

Gr Paul 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Klopt! 1210.8 is inderdaad de nieuwste versie, dan zal het daar in ieder geval niet aan liggen. Wat de aan/uit-knop op de Smart Remote betreft, die is er inderdaad niet op gemaakt om selectief 1 of meerdere apparaten aan te spreken. In plaats daarvan zet het de TV aan of uit en alle, via HDMI aangesloten apparaten. 

Heb je in het bron-menu de Universele Afstandsbediening al ingesteld? En staat de Horizonbox ook in de buurt van de TV z'n One Connect Box? Ik begreep namelijk dat sommige signalen worden doorgegeven via Infra Rood van OCB naar Horizonbox.

0 Likes
Erik073
First Poster
Opties

Ik ben benieuwd naar het einde van deze conversatie, is dit inmiddels opgelost? Heb namelijk hetzelfde probleem, met de One Remote kan ik de TV Gids van mijn Ziggo Mediabox niet oproepen...

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hoi @Erik073, ik hoop zeker dat ik je hiermee kan helpen, m'n best doe ik sowieso! Zou je me dezelfde vragen willen beantwoorden als die ik aan Paul34 stelde?

0 Likes
Erik073
First Poster
Opties

Goedemorgen @JoeriS, twee keer ja: ik heb de afstandsbediening ingesteld (er valt niet veel in te stellen) en de One Connect Box staat bovenop de Horizonbox (ook ernaast geprobeerd). Dank alvast!

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Bedankt voor de info! Ik ben ondertussen ook wat verder gaan graven en het blijkt dat de TV Gids functie niet werkt aangezien die op de Horizon Box geopend wordt middels een RF signaal. Je kunt 'm alsnog wel openen via het menu van de Horizon Box als het goed is. 

0 Likes
ScotPjotr
First Poster
Opties

JoeriS,

Dus de enige mogelijkheid om de TV gids te openen is 

Home knop > Home icoon selecteren > TV gids selecteren ? Dit zijn dus 3 stappen ? Of is er een andere manier ?

Alvast dank

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Van wat ik heb begrepen wel ja, tenzij je de afstandsbediening van de Horizonbox gebruikt uiteraard. Al hoorde ik ook van gevallen waar het alsnog via de gebruikelijke knop werkt zolang de Horizonbox "in het zicht" staat van de One Connection Box. Dus beide in 1 ruimte/kastje, op die manier wordt het benodigde RF signaal van OCB naar Horizonbox gestuurd. Maar ik begreep van @Erik073 dat dit niet voor iedereen een succes blijkt.

0 Likes