Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen tv geluid over versterker

(Onderwerp aangemaakt op: 23-06-2023 07:34 PM)
473 Weergaven
Ruud Branderhorst
Journeyman
Opties

Dag, ik heb een Samsung UE55JU7500 tv. Via een HDMI kabel zit deze aan een Connect mini. Net als een Samsung Blu-ray speler (weet niet welk type) en een chromecast, beide via HDMI. Het geluid van de blu-ray speler en de chromecast doen het prima op de speakers van de televisie. Tot zover geen probleem.

ik heb de Connect mini via een optische kabel met een versterker verbonden. Het geluid uit de blu-ray speler komt via de versterker uit de speakers. Echter het geluid van de tv zaelf en van de chromecast krijg ik niet uit de speakers van de versterker. Aangezien het geluid van de chromecast in elk geval ook altijd door de tv loopt ben ik eigenlijk vooral op zoek naar hoe ik het geluid van de tv over de versterker krijg. Ik heb al verschillende geluidsinstellingen van de tv geprobeerd, maar het lukt me niet. 

0 Likes
11 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Ruud Branderhorst , Ruud,

Over welke versterker gaat het? Er zijn er nogal wat 🤷‍♂️..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Ruud Branderhorst
Journeyman
Opties

Dag Dick, dank voor je snelle reactie. Het is een HK AVR 430. Het geluid van de blu-ray speler komt (ook door de one connect mini) prima door naar de versterker (plug and play). Dus dacht ik dat het ‘probleem’ in de instelling van de tv zit en het merk/type versterker daarom niet relevant. Maar mogelijk heb ik dat mis. Vrgr Ruud

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Ruud Branderhorst , Ruud,

Thanks! Ik wil altijd 'zien' wat ik voor me heb 😉. Dat is al een 'oudje'. 2004.
Zet je de geluidsuitvoer  van de tv wel goed? Zie pagina 37 van de manual:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201508/20150806092714298/DUT_HMUDVBEUJ-1.312.pdf

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Ruud Branderhorst
Journeyman
Opties

Dag Dick, dank voor de digi manual. Het wijzigen van de geluidsuitvoer heb ik al geprobeerd. Dat resulteerde in geen geluid meer uit de tv, maar ook niet uit de AV speakers. De AV is idd een oud beestje, maar er komt nog steeds prima geluid uit en de buren van de buren kunnen alles meeluisteren als ik dat zou willen 🙂 Vrgr Ruud

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Ruud Branderhorst , Ruud,

Het klopt idd dat de speakers van de tv uitgeschakeld worden bij een optische verbinding.
Al het geluid moet dan wel hoorbaar zijn via de versterker. De AV heeft 3 optische poorten.
2 IN en 1 OUT. Heb je beide IN poorten geprobeerd? Selecteer je de juiste op de AV?
De geluidsuitvoer via optisch is de enige manier om geluid door te sturen naar de AV.
Ik denk dat je het probleem in de AV moet zoeken.
"Via een HDMI kabel zit deze aan een Connect mini.". Ik denk dat je de kabel van de Connect Mini bedoelt 😉.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Ruud Branderhorst
Journeyman
Opties

Dag Dick, voor de duidelijkheid: zowel de blu-ray speler als de tv zijn dmv een HDMI verbonden met de Connect mini. Van de Connect mini gaat een optische kabel naar de AV. Het geluid van de blu-ray komt over de speakers van de AV. Dat van de tv niet. Het lijkt me daarom sterk dat het probleem in de AV zit, maar in de instellingen van de tv. In de manual staan wat je allemaal aan kan passen aan het uitgangssignaal van de tv, maar niet echt de consequentie. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de juiste tv instellingen. Vrgr Ruud

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Ruud Branderhorst ,

Ook even voor de duidelijkheid 😉. De tv is verbonden met een One Connect Kabel.
Geen HDMI kabel. Zie plaatje. Er is geen andere instelling dan die op pagina 37.
Wat gebeurt er als alleen de Chromecast aangesloten is met de setting van pagina 37?
Over welk Chromecast gaat het? Heb je ook andere HDMI poorten geprobeerd?
Zou je deze vragen nog willen beantwoorden?

Heb je beide IN poorten geprobeerd? Selecteer je de juiste op de AV?

bn96-35817g.jpgkabel.jpg

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Ruud Branderhorst , Ruud,

Welke instelling staat er bij (MENU/123)→MENU→Geluid→Extra instellingen→Geluidsformaat?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Ruud Branderhorst
Journeyman
Opties

Dag Dick, problem solved!

De blu-ray heeft ook een eigen optische kabel die in de AV OPT1 zit. Voor de TV/Chromecast/Connect mini had ik dus ook OPT1 geselecteerd. Maar die zat in OPT2. Na het selecteren daarvan werkt het weer prima.

De enige vraag die ik heb is wie van de eerdere instelling OPT2 voor de Connect mini naar OPT1 heeft gewisseld (eerder werkte het namelijk ook al). Maar die vraag blijft waarschijnlijk altijd onbeantwoord.

Dank voor je hulp! Vrgr Ruud