Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen NL apps meet na glasvezel / reset

(Onderwerp aangemaakt op: 01-03-2021 04:56 PM)
792 Weergaven
Robbert85
First Poster
Opties

Onlangs hebben wij glasvezel van caiway gekregen. Nadat we het internet hadden aangesloten, was alles supersnel. Alleen op de tv was de WiFi niet te doen, ongeveer 1mbps.. Als tip de tv gereset. Hierdoor is de WiFi niet sneller geworden. Sindsdien zijn ook alle nl apps weg, zoals Videoland en Pathé Thuis. Betreft een UE40h6240AWXXN, dus Nederlands model

Zou graag willen weten waar de traagheid van de WiFi aan ligt en de apps die verdwenen zijn.

TV al gereset
Smarr hub opnieuw ingesteld
Softwareversie is 2900
TV al 30 minuten van het stroom gehad
Router al meerdere keren gereset

Kan het een probleem met IP adres zijn? We hadden al de hele tijd Israëlische reclames, inmiddels niet meer

IP geeft Almelo aan, maar zitten in de buurt van Assen.

0 Likes
18 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Robbert85 , Robbert,

Het ziet er op mijn tv een beetje anders uit, maar daar kom ik bij Video ook alleen maar buitenlandse dingen tegen. Zie bijlagen. Bij mij heet het Genre.
Videoland en Pathé komen daar niet voor. Die staan bij mij op een andere plek. Bij Gedownloade app.
Als dit gekomen is na de switch naar Caiway, dan zou ik even met hun contact opnemen. Ik zou het anders niet weten.

Hoe is het inmiddels met de wifi snelheid? Welk kanaal gebruik je?
De gebruikelijk kanalen zijn 1, 6 en 11. Misschien staat de router op Auto. Anders wat verschillende kanalen proberen..

1. Smart Hub met APPS1. Smart Hub met APPS2. Genre2. Genre3. Video's3. Video's

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Robbert85
First Poster
Opties

Oei, nu snap ik niet zo goed je bedoeld. Kan ik dit in de router zien als ik die bekijk via de pc? 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Om in de router te komen, heb je 3 dingen nodig. Het IP-adres van de router, de inlognaam en het wachtwoord.
De laatste 2 staan op de achterkant van de router. Naam is meestal admin. IP-adres is 192.168.0.1

Daarna bij plaatje 6 Wireless kiezen. Bij plaatje 9 (Wireless Status) bij Channel ipv Auto 1,6 of 11 kiezen. Hopelijk niet greyed out door Caiway.

https://nl.hardware.info/routers.9/genexis-genexis-platinum-7840.534715#specificaties

Dit modem heeft trouwens een slechte wifi aan boord:

https://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2256

Ben je al achter de buitenlandse apps?

Groet, Dick
0 Likes
Robbert85
First Poster
Opties

Dick,

Ik heb het geprobeerd. Stond inderdaad op automatisch. Heb alle genoemde kanalen geprobeerd, maar wanneer ik een kanaal handmatig instelde kon de tv geen verbinding krijgen met de WiFi. Alleen wanneer hij op automatisch staat maakt de tv verbinding. Zover ik kon zien staat de 2.4 ghz op kanaal 6 en de 5 ghz op kanaal 52

Al met al geen verbetering dus ☹️

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Dat is jammer! Kanaal 6 is een goede keuze van de DHCP server in de router. In ieder geval 1 van de 3 gebruikelijke. 5 GHz is niet zo belangrijk, want de tv ondersteunt dit niet.
Gezien de slechte wifi, wat ook vermeld wordt in het Caiway forum, zou ik toch vragen of je het modem kunt omruilen.
De andere devices kun er wel geen probleem mee hebben, maar de tv misschien wel. Het lijkt me niet aan de wifimodule van de tv te liggen.
Die verzorgt ook de bedrade connectie en heeft goed gefunctioneerd zonder glas.

Je heb nog geen uitsluitsel gegeven over de buitenlandse apps.
Is daar inmiddels een oorzaak voor aan te wijzen?

Groet, Dick
Robbert85
First Poster
Opties

Dick,

Heb het wachtwoord van de Wifi veranderd, ik dacht van dat moet ook nog maar, sindsdien doet de Wifi op de TV ook weer mee met 8 to 10Mbps.. Heel apart. 

Kan helaas nog steeds nergens de NL apps weervinden

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Altijd goed om het ww wat op de router staat te wijzigen. Veiliger. 10 Mbit/s is nog niet veel, want een 4K tv heeft minimaal al 25 Mbit/s nodig.
Via wifi haal je altijd een wat mindere snelheid dan bedraad, maar om van de 250 Mbit/s er maar 10 Mbit/s over te houden, is ook niet gezond.
De plek waar de router staat en de afstand tot de tv spelen ook een rol. Ik weet niet hoe de situatie bij jou is. Een meterkast is zeker geen goeie plek.

Over de apps. Heb je überhaupt wel een Smart Hub onderop het scherm? Zie bijlage.
De screenshot die je eerder stuurde, met o.a Baby Channel erop, lijkt daar totaal niet op.
Videoland ,Pathé Thuis en/of Netflix horen gewoon op de Smart Hub te staan..

Smart Hub met appsSmart Hub met apps

Groet, Dick
Robbert85
First Poster
Opties

Dick,

De afstand tussen tv en router/modem is 3 meter met een muur ertussen. Router staat inderdaad in de meterkast. Dat is waar de aansluiting zit en het draad aan de glasmodem biedt niet heel veel meer mogelijkheden. 

Vind het zo raar dat ik gewoon online kan gamen op mijn Xbox die onder de tv staat, via WiFi.

Heb wel gewoon een smart hub hoor, maar de NL apps staan er niet tussen. 

0 Likes
temp_DickKoster
Journeyman
Opties

Hoi Robert,

Eerlijk gezegd zou ik niet meer weten wat je nog verder kunt doen. Je kunt er het best even remote naar laten kijken.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..

0 Likes