Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen Nederlandse apps mogenlijk op hongaarse samsung tv

(Onderwerp aangemaakt op: 11-08-2020 06:49 PM)
2090 Weergaven
Sterre1
First Poster
Opties

Ik heb in hongarije een smart tv gekocht. Nu heb ik in de app store alleen hongaarse en een paar Engelse apps..ik wil de nederlandse apps erop..ik krijg t niet voor elkaar..

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Sterre1 ,

Dat zal ook niet gaan lukken. Waarschijnlijk eindigt de Model Code op XXH. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Dit is dus geen Benelux model, want de Model Codes daarvan eindigen op altijd op  XXN.

Het app aanbod is beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. Ook geen Nederlandse apps.

App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, én op Model Code.

Bovendien is dit 'grijze import', want je hebt de Nederlandse importeur buitenspel gezet.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper, want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Sterre1
First Poster
Opties

Goede morgen..dank voor de reactie! Duidelijke uitleg! Mijn tv eindigt met XXH. Wat een ellende..ik heb de tv net gekocht! Dus terugbrengen aar de winkel..en in nederland een smart tv kopen en meenemen naar hongarije? Werken de nederlandse apps dan wel?? Hebben alle merken smart tv's dit? Anders kan ik em omruilen voor een ander merk...

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Sterre1 ,

Geen dank! Inderdaad vervelend! Misschien beter even wat meer research moeten plegen.

Zeker terugsturen naar de leverancier. Als je een tv in Nederland koopt en meeneemt naar Hongarije, dan hou je hetzelfde probleem.

Zoals ik al eerder zei, app aanbieders kunnen op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat.

Je bent in Hongarije aangesloten op een Hongaars netwerk met een Hongaarse provider.

Alles heeft te maken met uitzendrechten. Hierdoor zul je streamingsdiensten, zoals bv. Netflix of Videoland, niet terugvinden in de Store.

Of andere merken, zoals LG, ook dit probleem hebben, weet ik niet. Dit moet je denk ik even zelf uitzoeken..

Groet, Dick
0 Likes
darkmantom
Pioneer
Opties

Misschien dit eens proberen?
https://youtu.be/9PPlan7lVzc

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @darkmantom , Tom,

Bedankt voor je bijdrage, maar dat gaat ook niet werken. Als je de regio van de Smart Hub wijzigt, krijg je wel de streaming-apps  die je wilt, maar je kunt nog steeds geen video's openen en bekijken vanwege regionale beperkingen.

Hiervoor heb je een VPN verbinding nodig. Bovendien kan de garantie van Samsung vervallen als deze setting gewijzigd wordt.

Het wijzigen van deze setting gebeurt eigenlijk in het Service Menu welke alleen bedoeld is voor monteurs..

Groet, Dick