Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen geluid DTS / MKV - Samsung ue43nu7120

(Onderwerp aangemaakt op: 06-08-2018 06:23 PM)
13405 Weergaven
Johan1984
Apprentice
Opties

Beste lezer,

Sinds twee weken ben ik in het bezit van een nieuwe Samsung televisie: ue43nu7120. Ook hiervoor ben ik in het bezit geweest van twee Samsung tv's. Eigenlijk altijd naar tevredenheid. Nu loop ik tegen het volgende aan:

De televisie kan geen DTS geluid afspelen van .mkv-bestanden, omdat de audio niet wordt ondersteund. Wat zijn de opties om deze bestanden toch fatsoenlijk op deze televisie af te spelen? Ik lees over audio converteren naar AC3. Dit heeft niet mijn voorkeur. Is er een update van Samsung die het afspelen hiervan mogelijk maakt?

Het verbaast me ook dat mijn vorige twee tv's het wel afspelen en deze (model uit 2018) dit niet kan. Frustrerend. Heeft één van jullie een oplossing?

Groet Johan

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee Johan! Als ik de specificaties op de productpagina bekijk: https://www.samsung.com/nl/tvs/uhd-tv-nu7120/UE43NU7120WXXN/ staat er bij 'DTS Codec" toch echt N/A wat erop duidt dat de TV dit niet ondersteunt. Voor een "second opinion" heb ik de handleiding nog opgezocht waar ook het volgende staat:

"De codecs DivX en DTS worden niet ondersteund door Samsung-tv-modellen die in 2018 worden uitgebracht."

members-moderator-signature-launch-february22-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
22 Antwoorden
Johan1984
Apprentice
Opties

Vandaag heb ik contact gehad met de helpdesk. Zij geven aan dat de tv (Samsung ue43nu7120) DTS geluid kan afspelen. Kan iemand dit bevestigen of kan iemand aangeven of dit wellicht in de specificaties te achterhalen is?

Wat kan er aan de hand zijn? Dezelfde bestanden spelen wel af op oudere tv's van Samsung, maar dus niet op deze.

0 Likes
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee Johan! Als ik de specificaties op de productpagina bekijk: https://www.samsung.com/nl/tvs/uhd-tv-nu7120/UE43NU7120WXXN/ staat er bij 'DTS Codec" toch echt N/A wat erop duidt dat de TV dit niet ondersteunt. Voor een "second opinion" heb ik de handleiding nog opgezocht waar ook het volgende staat:

"De codecs DivX en DTS worden niet ondersteund door Samsung-tv-modellen die in 2018 worden uitgebracht."

0 Likes
Johan1984
Apprentice
Opties

Ja, je hebt gelijk. Helaas ondersteunnen Samsung tv's uit 2018 geen DTS. Ik vind dat eigenlijk onbegrijpelijk. Het is een codec die veel gebruikt en veel gevraagd is. De reactie vanuit Samsung was dat 'applicaties en apparaten' veranderen. Alsof het een videoband is die je wilt afspelen. Ofwel: uit de tijd. Volgens mij zit er niets anders op dan een mediaspeler ertussen plaatsen. Gemiste kans, vind ik. Je moet echt diep in de specificaties duiken wil je hierachter komen.

Joeri, bedankt voor je reactie!

JoeriS
Mastermind
Opties

Graag gedaan! 

0 Likes
janusjan
Journeyman
Opties

Yep, mijn QE65Q8 dus ook niet... frustrerend

Harry80
Pathfinder
Opties
Zeker heel jammer, ik kwam daar gisteren dus ook achter. Kan de DTS decoder met een software update weer toegevoegd worden.
Ronald_Z
Student
Opties
Nou, Johan, ik heb juist om deze reden afgezien van het aanschaffen van een Q9F model.
Zijn toch apparaten van 2000 Euro, waar Samsung een paar Euro licentiekosten op heeft bespaard, Philips ondersteund het gewoon.
Volstrekt ***** natuurlijk, want veel online content ( waar samsung veel reclame voor maakt ) zoals Netflix etc gaat straks ook al nieuwere codecs zoals Athmos ondersteunen. Maar Athmos gaat ook niet via HDMI ARC retour naar je Surround versterker, want dat is dan weer HDMI2.1 en dat komt mogelijk pas dit jaar uit.
Natuurlijk kun je een externe player aansluiten op je surround , maar mijn vrouw wil gewoon Ziggo Box aan en TV aan, niet ook de versterker. Dus hou ik het nog maar even bij mijn oude maar goed werkende Samsung.
Leike
Explorer
Opties

Heb mijn aan gesloten met een opticcable en dts werkt perfect. ondersteund je geluids systeem ook DTS.

0 Likes
Ronald_Z
Student
Opties
Dat is mooi Leike, kwam dit oa door een FW update, want ik zag gisteren een Samsung 8K toestel ( is nu het nieuwste ) waar in het geluidsmenu geen DTS opties had, wel Dolby Digital etc.
De Optical mogelijkheid heb ik ook op de Denon versterker zitten (ondersteunt t/m truesound en DTS+), en als dat werkt is het ook prima, want alle kabels zijn nu toch via de one-connect box uit zicht.
Dank voor je bericht.
0 Likes