Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Qe49q7f 2017 aansluiten op Samsung UBD-M8 via Denon AVR

(Onderwerp aangemaakt op: 05-08-2018 02:40 PM)
947 Weergaven
Leo2711
Student
Opties
  • Ik heb begin dit jaar de QE49Q7F gekocht en aangesloten op Denon AVR-X3100W. Tevens een nieuwe blu-ray spel gekocht. Leek mij goed om voor Samsung te kiezen en het werd dus de UBD-M8500. Bij het aansluiten en instellen geen foutmeldingen. Oude DVD’s of muziek cd’s afspelen geen probleem echter als ik een blu-ray disk wil afspelen of een film op Netflix wordt de verbinding met de TV verbroken. Via de TV kan ik natuurlijk ook Netflix kijken en dit werkt perfect maar de Blu-ray speler moet dit ook kunnen via 20 MB WiFi verbinding. De Horizonbox van Ziggo werkt goed met de  Denon AVR.

Mijn vraag: is dit een storing of doe ik iets fout?

0 Likes
10 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Leo2711, welkom op de Samsung Community! Het enige dat ik me kan bedenken wat problemen geeft met het afspelen van Bluray materiaal is dat de HDMI kabel te oud is.. kan dat het geval zijn? Hiervoor zou ik zelf een HDMI 2.0 kabel aanraden. Maar als die er al in zit hoor ik het ook graag, dan moeten we nog even verder kijken.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Leo2711
Student
Opties

Ik heb toen ik de tv gekocht ook meteen nieuwe kabels gekocht. Dus dat lijkt mij geen probleem Wat wel opvalt is dat netflix via de TV perfect werkt maar netflix via de blu-ray speler beëindigt de verbinding. 4K films via YouTube worden wel normaal afgespeeld door de blu-ray speler zonder storing.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm.. zou je dan via het Instellingen menu willen kijken of de Bluray speler te updaten is? Als ik op de support pagina kijk: https://www.samsung.com/nl/support/model/UBD-M8500/XN/ zou versie 1111.4 de nieuwste firmware versie moeten zijn.

0 Likes
Leo2711
Student
Opties

Deze update is inderdaad de laatste versie.  Ik heb deze na aankoop al gedownload. Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice. Zij adviseerden het apparaat ter reparatie op te sturen. Dit heb ik gedaan, even afwachten dus.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ah ok, dat zou ook mijn volgende advies zijn inderdaad. Goed dat je dit inmiddels al hebt ondernomen, ik hoor dan ook graag van je of alles het naar behoren doet zodra je 'm terug hebt.

0 Likes
Rob1957
Apprentice
Opties

Beste leo,

Heb jij voor mij  een schema hoe jij e.e.a hebt aangesloten. Ik heb een samsung QE55Q8F gekocht en ook een denon reciever en een horizonbox van ziggo. De tv heeft een one connectbox aansluiting. 

Maar ik krijg e.e.a niet werkbaar met 1 afstandbediening. Misschien een instelling in de tv niet goed gedaan of .... Ik weet het in elk geval niet meer. Dus misschien kan jij mij helpen.

HIeronder heb ik aangegeven hoe het nu is aangesloten.

* 2 dagen geleden is mijn tv de QE55Q8FNALXXN geleverd. Ik heb alles aangesloten maar niks werkt er op 1 afstandbediening. Of de tv gaat niet uit. Of het geluid doet het niet. Of ik kan geen ander kanaal kiezen. Dat is met de smart afstandbediening en met de horizonbox afstandbediening. Hiervoor een 55 JS en daar kon ik wel met 1 afstandbediening de tv, de denonreciever avr 2400 en de horizon aanzetten en uitzetten. Nu al dagen bezig maar niets lukt. Ik heb aangesloten. een hdmi ARC van de horizon naar de One connect van Samsung. Van de horizon weer een hdmi Denon Reciever een daar in hdmi arc gedaan. 
Ik hob ook nog een optical van de oneconnect box naar de denon gedaan. Hierna van de one connectbox een invisible kabel naar de tv gedaan. Alles op de tv ingesteld, maar niets werkt. In de handleiding staat ook geen woord geschreven over de aansluitingen van de one connect box. Dat is jammer. De tv zou ook thuis worden geinstalleerd, maar degene die hem kwam bezorgen van Samsung deed dat niet. Terwijl ik het op papier heb. Kan iemand mij helpen.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Rob1957, eens zien of ik je aan een werkende opstelling kan helpen. Als eerste zou ik je willen aanraden om je receiver rechtstreeks met de TV te verbinden via HDMI ARC en je Horizonbox op een andere HDMI poort te zetten. Als je dan op je TV instelt dat alle geluid via HDMI ARC naar je receiver gaat, zal het geluid van je Horizonbox via de TV naar je receiver gestuurd worden. Kan je hier wat mee?

0 Likes
Leo2711
Student
Opties

Beste Rob,

Bij mij werkt het nu redelijk goed, ik heb de volgende aansluitingen gebruikt:

Ik heb de Horizonbox aangesloten op de Denon AVR (CBL/sat) en de Denon AVR met HDMI op de ARC aansluiting van de Samsung TV.

Bij Denon AVR het ik HDMI bediening op aan gezet.

De Samsung Blu-ray speler heb ik rechtstreeks op een vrije HDMI poort van de TV aangesloten. 

Geluid van een BLU ray gaat dan via TV-Audio op de Denon. (Automatisch)

Nadeel bij muziekcd’s moet de tv wel aan staan.

Zijn er betere suggesties?

De afstandsbediening van de TV laat alleen het volume regelen van de Denon, of moet dit beter kunnen?

0 Likes
Rob1957
Apprentice
Opties
Hallo Leo,
Ik heb het ook geprobeerd met de horizon naar de tv en de denon naar de tv. Dan werkt de afstandbediening van de horizon en van de samsung goed. Alleen werkt dat de denon weer niet op de tv, zodat je bv. niet naar je menu van de denon kan gaan. Of je moet je bron steeds aanpassen naar denon. Maar dat is wel heel veel werk als je bv. naar internetradio wil luisten. Ik vind het allemaal maar gek. De samsung is een smart afstandbediening en herkend best alles, maar werkt niet goed.

Zoals jij het nu hebt aangesloten heb ik het zaterdag ook gedaan. Maar dan heb ik 3 afstandbedieningen nodig voor aan het uitzetten.. En het kastdeurtje moet open blijven. Anders ontvangt de Denon geen signaal. Met de denon aan de tv gekoppeld werkt dat wel omdat het signaal dan via de tv gaat. Lastig allemaal en goed werken doet het nog niet.
0 Likes