op 05-08-2018 02:40 PM
Mijn vraag: is dit een storing of doe ik iets fout?
op 07-08-2018 02:56 PM
Goeiemiddag @Leo2711, welkom op de Samsung Community! Het enige dat ik me kan bedenken wat problemen geeft met het afspelen van Bluray materiaal is dat de HDMI kabel te oud is.. kan dat het geval zijn? Hiervoor zou ik zelf een HDMI 2.0 kabel aanraden. Maar als die er al in zit hoor ik het ook graag, dan moeten we nog even verder kijken.
op 07-08-2018 09:27 PM
Ik heb toen ik de tv gekocht ook meteen nieuwe kabels gekocht. Dus dat lijkt mij geen probleem Wat wel opvalt is dat netflix via de TV perfect werkt maar netflix via de blu-ray speler beëindigt de verbinding. 4K films via YouTube worden wel normaal afgespeeld door de blu-ray speler zonder storing.
op 08-08-2018 03:19 PM
Hmm.. zou je dan via het Instellingen menu willen kijken of de Bluray speler te updaten is? Als ik op de support pagina kijk: https://www.samsung.com/nl/support/model/UBD-M8500/XN/ zou versie 1111.4 de nieuwste firmware versie moeten zijn.
op 08-08-2018 07:07 PM
Deze update is inderdaad de laatste versie. Ik heb deze na aankoop al gedownload. Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice. Zij adviseerden het apparaat ter reparatie op te sturen. Dit heb ik gedaan, even afwachten dus.
op 08-08-2018 07:37 PM
op 21-09-2018 11:58 AM
Beste leo,
Heb jij voor mij een schema hoe jij e.e.a hebt aangesloten. Ik heb een samsung QE55Q8F gekocht en ook een denon reciever en een horizonbox van ziggo. De tv heeft een one connectbox aansluiting.
Maar ik krijg e.e.a niet werkbaar met 1 afstandbediening. Misschien een instelling in de tv niet goed gedaan of .... Ik weet het in elk geval niet meer. Dus misschien kan jij mij helpen.
HIeronder heb ik aangegeven hoe het nu is aangesloten.
* 2 dagen geleden is mijn tv de QE55Q8FNALXXN geleverd. Ik heb alles aangesloten maar niks werkt er op 1 afstandbediening. Of de tv gaat niet uit. Of het geluid doet het niet. Of ik kan geen ander kanaal kiezen. Dat is met de smart afstandbediening en met de horizonbox afstandbediening. Hiervoor een 55 JS en daar kon ik wel met 1 afstandbediening de tv, de denonreciever avr 2400 en de horizon aanzetten en uitzetten. Nu al dagen bezig maar niets lukt. Ik heb aangesloten. een hdmi ARC van de horizon naar de One connect van Samsung. Van de horizon weer een hdmi Denon Reciever een daar in hdmi arc gedaan. |
op 21-09-2018 03:06 PM
Goeiemiddag @Rob1957, eens zien of ik je aan een werkende opstelling kan helpen. Als eerste zou ik je willen aanraden om je receiver rechtstreeks met de TV te verbinden via HDMI ARC en je Horizonbox op een andere HDMI poort te zetten. Als je dan op je TV instelt dat alle geluid via HDMI ARC naar je receiver gaat, zal het geluid van je Horizonbox via de TV naar je receiver gestuurd worden. Kan je hier wat mee?
op 23-09-2018 05:21 PM
Beste Rob,
Bij mij werkt het nu redelijk goed, ik heb de volgende aansluitingen gebruikt:
Ik heb de Horizonbox aangesloten op de Denon AVR (CBL/sat) en de Denon AVR met HDMI op de ARC aansluiting van de Samsung TV.
Bij Denon AVR het ik HDMI bediening op aan gezet.
De Samsung Blu-ray speler heb ik rechtstreeks op een vrije HDMI poort van de TV aangesloten.
Geluid van een BLU ray gaat dan via TV-Audio op de Denon. (Automatisch)
Nadeel bij muziekcd’s moet de tv wel aan staan.
Zijn er betere suggesties?
De afstandsbediening van de TV laat alleen het volume regelen van de Denon, of moet dit beter kunnen?
op 24-09-2018 01:03 PM