op 25-11-2021 11:19 AM
Ik heb een probleem met het interne geheugen op de smart tv.
Er is geen intern geheugen beschikbaar waardoor ik geen enkele nieuwe app kan installeren. De standaard apps die op de TV zijn geïnstalleerd nemen blijkbaar zo veel ruimte in dat nieuwe apps niet erbij kunnen worden gezet. Nu had ik disney-plus geïnstalleerd, maar moest deze updaten. Er was geen ruimte voor dus ik heb hem verwijderd en wilde het opnieuw installeren, maar dat lukt nu ook niet.
Ik heb een factory reset (ingedrukt houden van de aan/uit op de remote) gedaan, dat helpt niet en levert geen ruimte op. Ook de smart hub heb ik reset en dat help niet.
Wat mij opvalt is dat er veel standaard apps zijn welke ik niet gebruik,die veel ruimte gebruiken. (e-manual gebruikt 82 mb!!) blijkbaar zijn deze apps zo groot geworden door updates dat er geen ruimte voor andere apps is... waarom?
Ik geloof dat ik een usb stick zou kunnen kopen om zo extra geheugen te hebben, maar mag ik misschien zelf kiezen welke apps ik wel en niet op mijn tv wil installeren, dank u!
Als u een mogelijkheid heeft om dit op te lossen, zonder dat ik een nieuwe tv moet kopen of extern geheugen moet plaatsen dan verneem ik die graag. Alvast bedankt!
op 25-11-2021 11:44 AM
Goedemorgen @Amoniton ,
Is de volledige Model Code van de tv UE32M5600AWXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1300.3? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Een factory reset doe je niet met de afstandsbediening, maar een geforceerde herstart.
Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten. Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten.
Met het plaatsen van een USB-stick kun je het interne geheugen niet uitbreiden..
op 25-11-2021 12:53 PM
Hallo Dick,
ja, het model is E32M5600AWXXN. Software versie is 1300 (kan niet worden updated) Een reset heb ik gedaan via de zelfdiagnose en de spanning is van de tv geweest, hierna moest ik de instelling opnieuw doen. Dus de reset lijkt gelukt, maar van de 816,18 MB is er 0% beschikbaar. Dat klopt toch gewoon niet...
op 25-11-2021 12:59 PM
Hoi @Amoniton ,
Fijn dat het gelukt is! Dat kan kloppen. Alle gedownloade apps, instellingen en accounts worden uit het geheugen verwijderd en moeten opnieuw worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Dus je begint weer overnieuw..
25-11-2021 01:04 PM - bewerkt 25-11-2021 01:05 PM
Hallo Dick, ja de reset is gelukt.... maar het probleem is niet opgelost. 😫
Er is geen ruimte om een nieuwe app te installeren, omdat de standaard apps alle geheugen opgebruiken. Toen ik de tv heb gekocht kon ik wel nieuwe apps installeren. Dus, wat Samsung ook heeft gedaan (zal dIe TV plus rommel wel zijn...) het interne geheugen is vol en ik kan geen enkele eigen app installeren... En als het plaatsen van een USB stick niet werkt, hoe kan ik dan nieuwe apps erbij plaatsen?? Zucht.
op 25-11-2021 01:08 PM
Hey @Amoniton ,
Bummer! Laat er dan maar even remote naar kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken. Houd ons even op de hoogte..
op 29-11-2021 08:49 AM
op 29-11-2021 09:00 AM
Hallo Dick,
Het is gelukt om hulp op afstand te krijgen. Het is niet gelukt om het probleem te verhelpen. Mijn Samsung tv heeft blijkbaar zo'n beperkt werkgeheugen dat, nadat Samsung zelf het geheugen heeft volgepropt met nutteloze standaard apps, er geen geheugen meer is voor eigen apps. Dit is natuurlijk onacceptabel voor mij, maar blijkbaar kan Samsung dit zo doen...
De medewerker gaf als tip om een chromecast te gebruiken... @Samsung: geef dan een chromecast bij de tv als de kwaliteit van het apparaat zo matig is en jullie willen bepalen welke apps er op een tv moeten staan. Ik heb veel Samsung apparaten, dit is teleurstellend op z'n zachtst gezegd.
op 29-11-2021 09:03 AM
Hoi @Amoniton ,
Jammer dat het niet is opgelost. Ik heb het voor je doorgezet naar de moderators..
op 29-11-2021 09:34 AM
Hi @Amoniton, goedemorgen.
Is het nog gelukt met de tips van @Dick? En heb je ook een afspraak gemaakt voor Hulp op Afstand?
Mijn collega belt je dan terug en logt op afstand in op jouw TV, kijk hier voor meer informatie: Hulp op Afstand
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn