op 10-12-2022 12:37 AM - laatst bewerkt op 12-12-2022 02:53 PM door MartijnK
Geachte lezers,
Op 1-10-2022 TV met soundbar gekocht bij de plaatselijke elektronicawinkel, met mededeling dat deze voor een cashback van € 600 in aanmerking komen. De vriendelijke verkoper heeft de artikelen enkele dagen later afgeleverd in de doos. Bij het uitpakken 's avonds bleek de tv transportschade te hebben opgelopen. De winkel zei dat dit een enkele keer optreedt en ze zouden voor een andere tv zorgen. Deze is vervolgens ook keurig afgeleverd en deze keer hebben we gezamenlijk de tv uitgepakt en geïnspekteerd. Deze tv was in perfecte staat gelukkig. Als service heeft het bedrijf de dozen van zowel de tv als de soundbar retour genomen, u raadt het al, inclusief de streepjescodes. Winkelier heeft ook niet aangegeven dat deze noodzakelijk zijn.
Er is contact over geweest met Samsung, foto's gestuurd van de tv en de soundbar in de woonkamer, foto van de factuur, van typeplaatjes met de serienummers erop, van het beeldscherm incl. serienummer. Samsung blijft zeggen dat streepjecode essentieel is. Registratienummer NLD 803 2323 PGCZW. Is er misschien iemand die nog wat kan betekenen, want van zowel Samsung als de winkelier ondervind ik weinig support.
Vriendelijke groet,
Klaas
op 12-12-2022 02:52 PM
Om deel te nemen aan de promotie kan je je registreren via onze website en dien je te voldoen aan de gestelde voorwaarden. Het indienen van een foto van een uitgeknipte streepjescode is er hier één van.
Na het registreren ontvang je een bevestigingsmail, kijk ook in je SPAM-box wellicht is deze aan je aandacht ontsnapt en in de map met ongewenste map terechtgekomen. We doen ons uiterste best om je aanvraag zo snel mogelijk te beoordelen en je ontvangt ook een bevestiging zodra de aanvraag is goedgekeurd.
Op de onderstaande website vind je onze promoties en via de zoekbalk kan je zoeken naar jouw product om de huidige acties te vinden. Je kunt dit het best via een PC of laptop doen.
NL: https://bit.ly/2pDrIpq
Groeten,
Martijn
op 20-12-2022 10:02 AM
@Klaas62 schreef:Geachte lezers,
Op 1-10-2022 TV met soundbar gekocht bij de plaatselijke elektronicawinkel, met mededeling dat deze voor een cashback van € 600 in aanmerking komen. De vriendelijke verkoper heeft de artikelen enkele dagen later afgeleverd in de doos. Bij het uitpakken 's avonds bleek de tv transportschade te hebben opgelopen. De winkel zei dat dit een enkele keer optreedt en ze zouden voor een andere tv zorgen. Deze is vervolgens ook keurig afgeleverd en deze keer hebben we gezamenlijk de tv uitgepakt en geïnspekteerd. Deze tv was in perfecte staat gelukkig. Als service heeft het bedrijf de dozen van zowel de tv als de soundbar retour genomen, u raadt het al, inclusief de streepjescodes. Winkelier heeft ook niet aangegeven dat deze noodzakelijk zijn.
Er is contact over geweest met Samsung, foto's gestuurd van de tv en de soundbar in de woonkamer, foto van de factuur, van typeplaatjes met de serienummers erop, van het beeldscherm incl. serienummer. Samsung blijft zeggen dat streepjecode essentieel is. Registratienummer NLD 803 2323 PGCZW. Is er misschien iemand die nog wat kan betekenen, want van zowel Samsung als de winkelier ondervind ik weinig support.
Vriendelijke groet,
Klaas
Beste Klaas, ik zit hier precies met hetzelfde. Doos ook meegenomen. Verder heb ik ook alles. Ik vind het erg triest van Samsung.
op 23-12-2022 12:59 AM
Ik heb hetzelfde probleem. Vraag me serieus af of je nog wel garantie hebt als Samdung niet erkent dat de TV van jou is.
op 03-01-2023 06:00 PM
Beste Martijn,
De voorwaarden die aan de actie verbonden zijn begrijp ik inmiddels. Waar ik en vele Samsung kopers tegenaan lopen is dat deze voorwaarden vaak te laat bij de klanten bekend zijn. Je kunt van een consument niet verwachten vóór de koop actief op zoek te gaan naar voorwaarden van deelname aan één of andere toevallige actie. Communicatie van de verkopende partij met de klant is in al deze gevallen tekort geschoten. Dan wil ik niet geconfronteerd worden met een opmerking van Samsung:"Ja meneer, uw aanvraag voldoet niet aan de voorwaarden, had u kunnen weten". Juridisch misschien correct, maar als klant voel je je gewoon beetgenomen. Als je de klant een voordeeltje wilt geven als bedrijf, prima! Geef dan de korting gewoon aan de kassa, makkelijk, simpel, geen kans op fraude (want dat is het argument van Samsung).
Inmiddels zijn we een aantal weken en heel wat telefoontjes en mails met zowel Samsung als de verkopende partij verder, en er is op dit moment bericht dat mijn aanvraag goedgekeurd is. Ik heb daarvoor opnieuw een foto moeten mailen van het instellingenscherm met daarop zichtbaar het serienummer van de tv, en een foto van de opstelling van tv met soundbar in de woonkamer. Het bedrag is nog niet gestort maar het lijkt goed te komen!
Ik ben uiteraard blij met het resultaat, maar op deze manier moet het niet gaan. Samsung produceert consumentenelektronica van uitstekende kwaliteit, maar ik twijfel sterk of ik weer voor dit merk ga kiezen. Er zijn meer goede merken.
Vr. groet,
Klaas
op 04-01-2023 01:30 PM
Bedankt voor de feedback, @Klaas62. Dergelijke voorwaarden zijn over het algemeen vrij gebruikelijk en als iets niet helemaal duidelijk is, ben je uiteraard altijd welkom. Zowel hier als via de servicekanalen wordt er met plezier met je meegedacht. Goed om te zien trouwens, dat jouw aanvraag inmiddels is goedgekeurd!
Groeten,
Joey
op 04-01-2023 01:58 PM
Hoi Klaas,
Ik zou graag van je vernemen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Ik heb al heel veel geprobeerd, maar ze blijven naar de voorwaarden verwijzen en dat ze niets kunnen betekenen. Ik heb ook foto's vd opstelling en aan de factuur is te zien dat ik hem toch ook niet meer kan retourneren.
Groet,
Esther
05-01-2023 11:28 AM - bewerkt 05-01-2023 11:30 AM
Hallo Esther,
Ik heb zowel via whatsapp als telefoon als mail veel contact gehad met Samsung Nederland (of het bedrijf waar ze deze "service" aan hebben geoutsourced). Deze mensen staan je ondanks het verschil in opvatting netjes te woord, maar maak telkens duidelijk dat je het absoluut niet eens bent met de manier waarop je eerst met een lokkertje wordt overgehaald een produkt te kopen en vervolgens met een slimme zet buiten spel wordt gezet.
Daarnaast hadden wij gekocht bij een plaatselijke elektronicazaak. Daar stond ik om de drie dagen in de winkel om toch de druk op de ketel te houden, meedelen dat de cashback een onderdeel van de koop is (zonder cashback had ik de aankoop niet gedaan) en als de cashback niet geleverd wordt is het produkt niet volledig en eis ik ontbinding van de overeenkomst, retour van de koopsom, desnoods met tussenkomst van de kantonrechter. Misschien dat er bemiddeld is via een vertegenwoordiger????
Succes met de strijd,
Klaas
op 05-01-2023 12:04 PM
Hallo Joey,
Het is voor mij nog even de vraag in hoeverre deze voorwaarden rechtsgeldig zijn als deze niet actief door de verkopende partij gecommuniceerd worden. Om even een sprongetje te maken naar algemene handelsvoorwaarden: Deze dienen op zijn minst bij het doen van een offerte door de verkoper meegeleverd worden. Vaak zijn de vooraarden dan ook afgedrukt op de achterzijde van een offerte of factuur. Je mag van een consument niet eisen dat deze zelf op zoek gaat naar eventuele voorwaarden. Dat is mijn bezwaar.
Als de noodzaak van het bewaren van de doos in verband met het aanvragen van de cashback, duidelijk vóór het sluiten van de koop wordt gecommuniceerd door de verkopende partij met de klant, waren er nul berichten hierover in dit forum te vinden. Niemand gooit met die wetenschap met opzet een doos weg.
Jouw stelling luidt: Als ik morgen een kilo aardappelen bij de supermarkt wil halen met korting, moet ik eerst uitpluizen op de internetsite van de supermarkt welke voorwaarden daar aan gekoppeld zitten. Misschien is de korting alleen geldig als ik met een paarse hoed op de winkel binnen stap. (Je weet het niet). Nee, ik dacht het niet.
Klaas