Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

geen beeld wel geluid bij aanzetten tv UE49KU6400U

(Onderwerp aangemaakt op: 13-12-2020 09:10 PM)
795 Weergaven
red2003
Apprentice
Opties

Sinds kort heb ik last dat bij het aanzetten van de TV model UE49KU6400UXZG ik wel geluid hoor maar het beeld op zwart blijft.

Als ik van zender wissel krijg ik het geluid van het nieuwe kanaal. Ook kan ik viade afstandbediening netflix selecteren en film kijken maat de TV zenders blijven het niet doen.

Uit/aanzetten heeft geen effect, beeld blijft zwart.

Als ik de stroomstekker eruit trek en 1 minuut wacht, tv aanzet, heb ik weer beeld. Wat is hiervan de oorzaak en gaat dit vaker gebeuren?  TV is ca 3 jaar oud

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @red2003 ,

Eerst even vooraf. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een 'grijze import' tv --> Grijze import 

Het introductiejaar van de tv is 2016. Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, ethernet, etc.?

Zie je wel iets van beeld als je met een zaklamp van dichtbij op het scherm schijnt als je geen beeld hebt?

Heb je de mogelijkheid om de tv te resetten? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.

Wet je nog waar de tv toentertijd is aangeschaft?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @red2003 ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Hopelijk blijft het goed gaan, anders weer even melden.

Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren? Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne avond!

Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @red2003 ,

Vervelend! Dit hoeft geen probleem met het moederbord te zijn. Dan zie je wel andere problemen.

Je zou hier remote naar kunnen laten kijken --> Hulp op Afstand 

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.

Blijft natuurlijk wel het feit dat dit een gemodificeerde buitenlandse tv is die problemen kunnen geven.

Ik heb je daarvan een link gestuurd. Als de problematiek hieruit voortkomt, dan kan Samsung hier natuurlijk niks aan doen.

Indien er een reparatie nodig is en de fabrieksgarantie is voorbij, dan valt dit onder de wettelijke garantie.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien eigenaardig, maar de leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

Jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groet, Dick

0 Likes
9 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @red2003 ,

Eerst even vooraf. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een 'grijze import' tv --> Grijze import 

Het introductiejaar van de tv is 2016. Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, ethernet, etc.?

Zie je wel iets van beeld als je met een zaklamp van dichtbij op het scherm schijnt als je geen beeld hebt?

Heb je de mogelijkheid om de tv te resetten? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.

Wet je nog waar de tv toentertijd is aangeschaft?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
red2003
Apprentice
Opties

Hallo Dick, bedankt voor je snelle reactie.

De antwoorden op je vragen:

- ik kijk tv via een mediabox van XS4all en voorheen nooit problemen gehad.

- de optie met de zaklantaarn heb ik nog niet geprobeerd, bij de volgende keer dat het beeld zwart blijft zal ik het proberen.

- ik kan de tv inderdaad zelf resetten naar fabrieksinstellingen

-TV is destijds gekocht via mediamarkt via de mediamarkt site

Alvast bedankt voor je advies

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @red2003 ,

Laat je het even weten? Misschien moet er een monteur naar kijken..

Groet, Dick
0 Likes
red2003
Apprentice
Opties

Hallo Dick, 

2 weken geleden heb ik de tv terug gezet op fabrieksinstellingen, daarna is het probleem niet meer voorgekomen ( wel geluid geen beeld). Ik weet niet of dit de ultime oplossing geweest is, 2 weken is nog niet zo lang. 🙂

Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @red2003 ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Hopelijk blijft het goed gaan, anders weer even melden.

Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren? Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne avond!

Groet, Dick
0 Likes
red2003
Apprentice
Opties

Beste Dick,

Weer eens te vroeg gejuigt. Zelfde probleem is weer terug gekomen. Nu 2 dagen achter elkaar. Wel geluid maar geeen beeld.

vreemd want netflix doet het wel zonder probemen, beeld en geluid.

Probleem nu 2 dagen achter elkaar opgelost door stekker uit stopcontact te trekken, ff wachten en stekker weer in het stopcontact en zie hier... weer beeld.

Maar dit wil ik niet elke keer doen.

Nu al een defect met het board ??  Ik heb vele  jaren een philips tv  zonder problemen, heb nu een samsung en na 3 jaar een irritant probleem. Als dit een samsung probleem is, weet ik wel wat mijn volgende tv zal zijn.

Maar voor nu een goed 2021 gewenst

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @red2003 ,

Vervelend! Dit hoeft geen probleem met het moederbord te zijn. Dan zie je wel andere problemen.

Je zou hier remote naar kunnen laten kijken --> Hulp op Afstand 

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.

Blijft natuurlijk wel het feit dat dit een gemodificeerde buitenlandse tv is die problemen kunnen geven.

Ik heb je daarvan een link gestuurd. Als de problematiek hieruit voortkomt, dan kan Samsung hier natuurlijk niks aan doen.

Indien er een reparatie nodig is en de fabrieksgarantie is voorbij, dan valt dit onder de wettelijke garantie.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien eigenaardig, maar de leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

Jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groet, Dick
0 Likes
red2003
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Ter info.

Inmiddels weer een paar dagen verder en nu gebeurd het elke dag bij langduring uitstaan van de tv ( dag). Als we de volgende dag de tv aan zetten .... geen beeld, wel geluid. De zaklamptest is negatief. Ik kan ook normaal de tv gids lezen en het instellingen menu van de mediaset. Ook netflix kan ik zien en films afspelen.

Nu vandaag een paar keer de tv uit/aan zetten icm de mediabox en toen had ik weer beeld + geluid.

Heb ook bericht van het bedrijf waar de tv was gekocht, zijn reactie.. TV is oud en geen garantie meer, niet meer economisch verantwoord voor reparatie. kan gerepareerd worden, maar of het zinvol is ???

De Tv is nu van sept 2016, dus kijken wel wanneer het zo irritant wordt dat we een vervanger gaan kopen.

Vriendelijke groet;

Robert

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @red2003 , Robert,

Vervelend allemaal! Als de fabrieksgarantie voorbij is, heb je toch nog rechten. Wettelijke garantie.

Zoals ik al eerder schreef, is 4 jaar niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.

Hierbij een aantal sites om eventueel op terug te vallen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-...
http://www.conformiteit.nl/wettelijke-garantie.html

Het is wel zo dat MediaMarkt erg moeilijk kan doen. Ze komen zeker aanzetten met de economisch levensduur.

Hierbij: https://www.mediamarkt.nl/static/service/docs/indicatie-economische-levensduur-mm.pdf

Je hebt ook nog de Uneto-VNI richtlijnen: https://www.technieknederland.nl/stream/richtlijnenafschrijvingsmethoden

Je moet maar kijken of je aan de goede kant zit. Een eventuele reparatie zal prijzig zijn.

De kosten worden bepaald door een monteur. Je bent sowieso deze kosten verschuldig: Tarieven Servilux 

Ook al ga je niet akkoord met de reparatie kosten. Kijk maar wat je ermee doet.

Houd me even op de hoogte van de voortgang..

Groet, Dick
0 Likes