Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen beeld ( connectie Telenet Digicoder en Samsung QE55Q6F -> HDMI )

(Onderwerp aangemaakt op: 10-07-2019 02:25 PM)
2444 Weergaven
HB6
Apprentice
Opties

Sinds Afgelopen vrijdag heb ik geen beeld meer op mijn TV. Mijn eerste gedachte was dat de digicoder niet meer goed werkte. Na overleg met Telenet heb ik een nieuwe decoder gekregen. Helaas.....deze werkt ook niet....tenminste...ik krijg nog steeds geen beeld. Ik heb verschillende coaxcables getest / verschillende HDMI kabels en ook verschillende HDMI poorten gebruikt van de TV. Reset gedaan van de TV / Reset va mijn Router. Vervolgens de digicoder ergens anders geprobeerd....daar werkt ie. Ook een andere TV aangesloten en dat werkt dus ook vlekkeloos. Dus het licht in de connectie van de HDMI poorten van de TV. Hoe los ik dit op  ?

Gr,

Henri

0 Likes

4 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
HB6
Apprentice
Opties

Hey Dick,

thx voor de uitleg. Ik heb intussen de leverancier ( KiJoo ) in Nederland gecontacteerd en die bevestigde mij dat ik wel degelijk support en garantie heb ( dus dat is al een geruststelling ). Verder heb ik ook via Facebook contact met Samsung zelf gehad en ze kende blijkbaar het probleem. Ze gaan nog vanmiddag remote de HDMI poorten resetten en dan zou het probleem moeten opgelost zijn. Ik hou je wel nog op de hoogte, want het lijkt me eel erg interessant voor alle Samsung TV gebruikers dat ze dit kunnen doen en fixen.

Gr,

Henri

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @HB6 , Henri,

Geen dank natuurlijk! Jij bedankt voor je terugkoppeling en de ‘like’.

Hopelijk wordt alles naar wens opgelost.

Fijn dat je me nog even op de hoogte wilt houden.

De ‘firma’ KiJoo is aan mijn zwarte lijst toegevoegd..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

0 Likes
Oplossing
HB6
Apprentice
Opties

Hey Dick,

laatste en final update. De mensen van ServiLux Service zijn langsgekomen voor de herstellng uit te voeren. Men heeft nog eerst via extern beheer ( waarbij ze je TV overnemen remotely ) geprobeerd om de HDMI poorten softwarematig te fixen , maar dat lukte niet. Uiteidenlijk heeft de monteur dan een nieuwe printplaat gestoken en problem fixed. 

Wat was nu de oorzaak......naar alle waarschijnlijkheid heeft het te maken gehad dat ik op een bepaalde dag mijn laptop heb aangesloten via HDMI naar de TV. Blijkbaar is daar voor de HDMI poorten toch een bepaald protocol dat niet altijd overeenstemt ( Protocol uitgang laptop / ingang TV ). Dit heeft dat mijn HDMI poort gelocked en daar door zou ik dus via de decoder geen beeld meer hebben gehad. Advies is dan ook geen Laptop via HDMI meer op de TV aansluiten ( wat trouwens ook een beetje raar is mijn inziens ). Tot zover mijn ervaring en Tips & Tricks :-).

Gr Henri

Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @HB6 , Henri,

Bedankt voor je terugkoppeling!

Deze informatie is uiteraard zeer bruikbaar.

Zou je je vraag als  Oplossing kunnen markeren? Zo heeft iedereen er wat aan.

Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne dag!

Groet, Dick

0 Likes
7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @HB6 , Henri,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q6FNALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de volledige softwareversie van de tv 1260.8? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Alvorens de tv de schuld te geven 😉 even wat vragen:

• Is het beeld helemaal zwart? Wel beeld bij bv. YouTube, Netflix?
  • Is er wel geluid aanwezig? (niet vermeld).
  • Werken andere devices wel op alle HDMI poorten? Hiermee kun je uitsluiten of het aan de HDMI poorten ligt, zoals je suggereert. Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal defect zijn.
  • Zou je de tv nogmaals kunnen resetten, maar dan 'kaal' dus zonder aangesloten devices? Daarna de decoder weer aansluiten.
  • Eventueel de tv een poosje zonder spanning laten staan.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
HB6
Apprentice
Opties

Hoi @dkoster,

het model is een QE55Q6FNATXXH software versie : T-KTM2DEUC-1260.8 BT-S.

Verder....

Ik kan wel youtube kijken Netflix etc....

Andere devices werkte eerst wel maar nu ook niet meer ( 2 laptops HMDI 2 en HDMI 3 ). Mijn vermoeden is nu dat het gruwelijk fout gaat tussen de connectie van de decoder ( HDMI ) en de HDMI van de TV. Mits ik alle HDMI poorten heb getest met de decoder, lijken deze nu ook om zeep te zijn 😞 waardoor de laptops ook geen reactie meer geven...... S,ap er geen yotta meer van. Ik heb hier wel nog een klein TV'tje liggen met HDMI en als ik hier op aansluit werkt alles perfect.

TV is meerdere malen gereset en dus kaal opgestart ( na 30 mi, stroomloos te zijn geweest.

Gr,

Henri

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @HB6 , Henri,

Hier was ik al bang voor. Dit is geen Benelux Model, maar een gemodificeerde Hongaarse tv (XXH).

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN. Dus nu een probleem tv. Vervelend.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen

Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
Deze tv's kunnen veel problemen opleveren, waaronder deze.

Problemen:

• Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
  • En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen.

Site met een nog uitgebreider verhaal:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Waar is deze tv aangeschaft?

Groet, Dick
Oplossing
HB6
Apprentice
Opties

Hey Dick,

thx voor de uitleg. Ik heb intussen de leverancier ( KiJoo ) in Nederland gecontacteerd en die bevestigde mij dat ik wel degelijk support en garantie heb ( dus dat is al een geruststelling ). Verder heb ik ook via Facebook contact met Samsung zelf gehad en ze kende blijkbaar het probleem. Ze gaan nog vanmiddag remote de HDMI poorten resetten en dan zou het probleem moeten opgelost zijn. Ik hou je wel nog op de hoogte, want het lijkt me eel erg interessant voor alle Samsung TV gebruikers dat ze dit kunnen doen en fixen.

Gr,

Henri

Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @HB6 , Henri,

Geen dank natuurlijk! Jij bedankt voor je terugkoppeling en de ‘like’.

Hopelijk wordt alles naar wens opgelost.

Fijn dat je me nog even op de hoogte wilt houden.

De ‘firma’ KiJoo is aan mijn zwarte lijst toegevoegd..

Groet, Dick
0 Likes
Oplossing
HB6
Apprentice
Opties

Hey Dick,

laatste en final update. De mensen van ServiLux Service zijn langsgekomen voor de herstellng uit te voeren. Men heeft nog eerst via extern beheer ( waarbij ze je TV overnemen remotely ) geprobeerd om de HDMI poorten softwarematig te fixen , maar dat lukte niet. Uiteidenlijk heeft de monteur dan een nieuwe printplaat gestoken en problem fixed. 

Wat was nu de oorzaak......naar alle waarschijnlijkheid heeft het te maken gehad dat ik op een bepaalde dag mijn laptop heb aangesloten via HDMI naar de TV. Blijkbaar is daar voor de HDMI poorten toch een bepaald protocol dat niet altijd overeenstemt ( Protocol uitgang laptop / ingang TV ). Dit heeft dat mijn HDMI poort gelocked en daar door zou ik dus via de decoder geen beeld meer hebben gehad. Advies is dan ook geen Laptop via HDMI meer op de TV aansluiten ( wat trouwens ook een beetje raar is mijn inziens ). Tot zover mijn ervaring en Tips & Tricks :-).

Gr Henri

Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @HB6 , Henri,

Bedankt voor je terugkoppeling!

Deze informatie is uiteraard zeer bruikbaar.

Zou je je vraag als  Oplossing kunnen markeren? Zo heeft iedereen er wat aan.

Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne dag!

Groet, Dick
0 Likes