op 11-03-2023 01:32 PM - laatst bewerkt op 13-03-2023 08:44 AM door MartijnK
Hi,
Een week geleden een nieuwe Frame tv gekocht (QE50LS03S03BAU). Ik heb hier een paar vragen over. En hij lijkt kapot te zijn...
Over dat laatste; Omdat dat de tv niet reageerde op lichte en donkere omstandigheden in de Art Mode en ik diverse berichten las op internet dat een reset hiervoor de oplossing was heb ik de tv dan ook gereset. Nu start de tv 5 seconden op en gaat dan weer uit. Omdat de tv eerder wel werkte lijkt het een software probleem; Is er een mogelijkheid voor een harde reset of firmware update met bijv USB? Er loopt ondertussen wel een service aanvraag...
Is er een mogelijkheid om van de reklame af te komen? Ik heb (had) zelfs reclame van apps die ik verborgen had. Zo kreeg ik Rakuten tv reclame in "Recent" terwijl ik daar nog nooit op geklikt had en de app verborgen had!
Het is me niet helemaal duidelijk hoe de lichtsensor in Art Mode werkt en of 'ie werkt. Overdag stel ik de gewenste helderheid in, maar 's avonds is dat veel te licht. Dan is het geen "schilderij", maar een stilstaand tv beeld. Als ik de sensor overdag een minuut afdek met m'n hand, dan wordt het beeld niet donkerder. Dat zou je wel verwachten. Heb ik een instelling in het menu gemist?
Ik vind (vond) de beeldkwaliteit best goed, maar niet heel goed. Onze voorgaande, oude Samsung UE40D8000 van ca 15 jaar oud was stukken beter. Zeker met de standaard instellingen. Zijn er mensen die met (generieke) instellingen of kalibratie een heel veel beter resultaat hebben behaald? Kalibreren kost natuurlijk ook weel geld...
Maar al met al toch best tevreden. Als 'ie weer werkt tenminste. De Art Mode is echt wel mooi en dat was de belangrijkste reden om deze tv te kopen. Hopelijk heeft iemand wat antwoorden voor me!
11-03-2023 01:50 PM - bewerkt 11-03-2023 01:52 PM
Goedemiddag @MPvdElst ,
De Model Code die je doorgeeft, klopt niet. Dat zou QE50LS03BAUXXN moeten zijn.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken: Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Met een reset verander je je niks aan de firmware en bij een nieuwe tv is deze meestal up-to-date.
Voor problemen met de helderheid lees dit topic:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/helderheid-scherm-the-frame/td-p/2053508/page/2
Reclame is niet uit te schakelen. Zie dit gezellige topic:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/reclame-in-menu-tv/m-p/1284094#M26122
Bedoel je met 'service aanvraag' remote meekijken of een monteur?
op 11-03-2023 02:13 PM
De Model Code is: QE50LS03BAUXXC
Jammer van de reclame.
Met service aanvraag bedoel ik dat nadat ik een half uur geprobeerd heb de tv weer aan te krijgen, ik uiteindelijk gisteren maar naar Samsung heb gebeld en dat ik over 2 werkdagen een afspraak kan maken met een servicemonteur.
Remote access gaat helaas niet. Na het opstarten (Samsung logo en "The Frame Protected by Knox", dan ca 3 seconden een draaiend "wieltje" en dan nog 2 seconden het instel menu) gaat de tv weer uit. In die laatste 2 seconden kan ik wel de tv bedienen, maar dat is toch echt te kort om het menu te doorlopen op zoek naar reset...😀 Vandaar mijn vraag of er ook andere mogelijkheden zijn om te updaten of te resetten.
11-03-2023 02:18 PM - bewerkt 13-03-2023 01:32 PM
Hoi @MPvdElst ,
Deze tv is geen Benelux model, maar een gemodificeerde Europese tv.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXC. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
De melding zal daar ook mee te maken hebben. Waar is deze tv aangeschaft?
op 11-03-2023 02:22 PM
Oke..., blijkbaar grijs...
Welke melding bedoel je?
11-03-2023 02:45 PM - bewerkt 11-03-2023 03:24 PM
Hoi @MPvdElst ,
Ik bedoel de Knox melding. Je vergeet de leverancier te vermelden.
Ik zou je willen adviseren om, los van de problematiek en om verdere problemen te voorkomen, deze tv te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Tenzij je zelf om een Europees model hebt gevraagd.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
op 11-03-2023 03:13 PM
Hoi Dick, dank voor je antwoorden! Ik ga het aankaarten bij Plasmavisie. (ik heb nog 3 dagen...). Je bent een grote hulp op deze community, maar ik wordt wel doodmoe van zaken als "grijze import", en ongevraagde reclame of dat ik een "Europees model" zou hebben. Zover ik weet ligt Nederland in Europa! Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar waarom moet ik me als consument verdiepen in model code's, grijze import of eerlijke informatie bij aanschaf (want het tonen van reclame is niet waar ze mee te koop lopen).
Enfin, nogmaals dank en dan ga ik dit gedoe maar weer aan... zucht
op 11-03-2023 03:20 PM
Hoi @MPvdElst ,
Plasmavisie staat hierom bekend. Ik kan me voorstellen dat je er doodmoe van wordt.
Ik ook, want ik zie hier nogal wat ellende voorbijkomen.
Eigenlijk moet de verkoper je hierover informeren.
Helaas gebeurt dit in de praktijk nooit. Hopelijk kun je nog retourneren.
Er zal ongetwijfeld geschermd worden met het aantal branduren.
Houd je ons op de hoogte?
Succes en hopelijk nog een fijn weekend!
op 15-03-2023 09:14 AM
op 16-03-2023 11:50 AM