op 11-05-2021 06:30 PM
Dag allemaal,
Ter introductie ik ben Hugo.
Sinds 2 weken in het bezit van een Samsung Frame 55 inch (model 2020). Software volledig up to date.
Tot op heden is het mij niet duidelijk wanneer ik de art mode moet aangaan. Art mode werkt, ik krijg een schilderij als ik TV uitzet. Maar niet duidelijk is wanneer TV nu op zwart gaat en wanneer niet. Soms gaat TV op zwart, loop ik er langs en springt ie weer op artmode (schilderij) en soms kan ik er voor bij lopen wat ik wil, het scherm blijft zwart.
Instellingen op dit moment:
Wat ik graag zou willen is het volgende:
Ik zet TV uit: artmode (dit werkt)
Ik verlaat woonkamer voor meer dan 15/30 min, TV zou op zwart moeten gaan (dit gebeurt soms)
Ik kom na 1/2/3 ect uur weer binnen in de woonkamer en TV sprint weer op artmode (dit laatste gebeurt dus niet).
Ook nog een andere vraag: hoe dicht mag mijn (samsung) soundbar onder de TV hangen ik heb het idee dat dit toch wel een aantal cm moet zijn vanwege sensoren onder de TV. Soundbar staat nu nog ruim 15 cm onder TV maar zou het graag op 2 cm onder TV hangen.
Alvast bij voorbaat dank voor een antwoord.
Groet,
Hugo
op 11-05-2021 09:05 PM
op 11-05-2021 09:48 PM
Datzelfde heb ik ook, en na vele maanden nog steeds niet op kunnen lossen...
Een van de tips die ik kreeg was om de sensor omlaag te trekken, maar vzv ik kan zien is dat al het geval... Iig is het belangrijk dat de sensor vrij zicht heeft.
op 13-05-2021 08:52 AM
Dank voor je antwoord, ben meteen gaan kijken voor de sensor, maar die staat inderdaad al naar beneden.
Ga vandaag weer verder experimenteren met de settings.
Groet,
Hugo
op 17-05-2021 10:01 AM
op 17-05-2021 08:52 PM
Dag Bruce, dank om dit vragen. Het lijkt er op. Settings aangepast, TV gaat niet meer automatisch uit. Art modus gaat nu aan als we er langs lopen. We hebben nog wel een keer gehad dat tv op zwart stond en tv pas aanging toen we de tv decoder aanzette. En een keer was tv op screensaver stand gegaan. Dan is het lastig om tv makkelijk aan te zetten.
Tv gaat van art modus naar zwart als geen licht meer is.
Het lijkt dus al beter te gaan.
Met vriendelijke groeten,
Hugo
op 18-05-2021 11:39 AM
op 19-05-2021 07:42 PM
Dag Bruce,
Dank je.
Met vriendelijke groet.
Hugo