op 30-03-2018 01:14 PM
Ik heb een recente KS8000 TV.
Ik heb een Synology NAS waarop ik zowel video als foto content staan heb.
De video's kan ik bekijken via de Synology "DS Video" app op mijn TV. Dat lukt prima.
Maar hoe bekijk ik de foto's die op de NAS staan ?
Ik vind geen app die ik hiervoor kan gebruiken.
Heeft iemand een idee welke app ik hiervoor kan gebruiken ? Of is er een alternatief ?
Bedankt voor de tips.
op 30-03-2018 05:56 PM
Hoi @Lambik2000,
Bij mij staan alle foto' video's, etc. op een Data share.
Deze heb ik ingesteld als mediaserver. Ik zie em dan bij Bron terug op de tv.
Ik weet niet of jouw NAS dit ook aankan en mss heb je dit al gedaan..
op 30-03-2018 07:00 PM
Hallo dkoster,
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb eigenlijk ook zoiets dergelijks ingesteld.
Maar je antwoord doet wel een belletje rinkelen.
Ik herinner me dat ik bij "Bron" ooit een icoon gezien heb van mij NAS. Dat moet automatisch gedetecteerd zijn volgens mij.
Maar dat icoon is er nu niet meer. Ik zal eens moeten uitzoeken waarom die NAS nu niet meer verschijnt bij "Bron".
Dus m.a.w. moet ik eigenlijk geen speciale app hebben om foto's te bekijken, maar enkel bij "Bron" op mijn NAS gaan bladeren ?
Mvg.
30-03-2018 07:09 PM - bewerkt 30-03-2018 07:14 PM
Hoi @Lambik2000,
Ik gebruik zelf geen applicatie. Ik weet ook niet meer precies wat het verschil is tussen Synology NAS en een gewone NAS.
Echter bij mij is het zo dat het icoontje verdwijnt van de SmartHub bar als ik em erop gezet heb.
Komt dan boven boven de SmartHub bar te staan als ik de tv weer opnieuw inschakel.
Waarschijnlijk komt dit, omdat bij uitschakelen de verbinding met het netwerk verbroken wordt.
Ik sleep em dan weer naar beneden, maar dit blijft zich herhalen. Ik laat t nu maar zo.
Ik krijg, als ik erop klik, wel 3 mappen te zien. Video's, foto's en muziek. Ik kan deze ook op mn iMac benaderen, omdat die Datashare als Mediaserver is ingesteld. Zo zet ik ook al mn foto's, video's, etc. erop..