op 01-01-2024 01:49 PM
Sinds kort een combi pakket gekocht van Samsung Qled 43 inch en een Samsung soundbar HW-Q60c.
alles werkt perfect via de eARC en is het geluid perfect. Maar als ik de tv uitzet en D-in wil kiezen voor de radio gaat de soundbar steeds terug op eARC.
hiervoor de laatste update op de soundbar gezet maar probleem blijft en het stomme is dat dit niet altijd is, het is alsof de tv een signaal blijft sturen naar de soundbar. Nu lees ik op dit forum dat dit vaker voorkomt. Als ik de soundbar handmatig uitzet kan ik wel D-in kiezen, soms moet ik dit herhalen maar kan de radio gebruikt worden. Ook met de instellingen op tv van de CEC zitten spelen en als ik deze uitzet ziet de soundbar de TV niet meer. Nu alles weer origineel gezet maar probleem blijft. Bij mijn oude Samsung soundbar en Samsung tv gaf het geen probleem, daar kon ik gewoon, als beide uitstonden, de radio aanzetten en ging de soundbar aan omdat er een D-in binnen kwam.
ook geprobeerd soundbar eerst uit te zetten voordat de tv uitgezet werd maar dat werkt ook niet. Ook de tv via de andere HDMI aangesloten maar dan is het geluid van de tv niet mooi. eARC geeft gewoon een mooi geluid. Weet iemand een oplossing of tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
01-01-2024 04:58 PM - bewerkt 01-01-2024 04:58 PM
Hoi @Frank Foppen , Frank
Dat is jammer. In dit topic vond ik het antwoord:
Laat er anders even remote naar kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne avond!
op 01-01-2024 02:04 PM
Goedemiddag @Frank Foppen , Frank,
Zou je willen proberen om HDMI-eARC-modus uit te zetten? Zie pagina 148.
op 01-01-2024 04:51 PM
Gedaan maar probleem blijft, maar is er wel iets veranderd dat ik nu wel D-in kan kiezen. Dit kon hiervoor niet, dat kon pas na meerdere keren de soundbar te hebben uitgezet. Onbedoeld Signaal van de tv blijft de verstoorder.
01-01-2024 04:58 PM - bewerkt 01-01-2024 04:58 PM
Hoi @Frank Foppen , Frank
Dat is jammer. In dit topic vond ik het antwoord:
Laat er anders even remote naar kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne avond!
op 03-01-2024 08:21 AM
Goedemorgen @Frank Foppen , Frank,
Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?
op 03-01-2024 11:55 AM
Hoi Dick, nog niet gedaan.
met jouw oplossing kunnen we leven, al is het probleem niet opgelost maar kan D-in gekozen worden. Vergt voor nu een extra handeling maar is te doen. Als de nieuwjaars drukte voorbij is ga misschien wel dit proberen. Uiteraard zal ik laten weten.