op 24-11-2019 08:50 PM
Beste allemaal,
Ik ben een trots bezitter van een 75"Q900 en gebruik de Disney+ app al vanaf te proefperiode.
Nu de proefperiode voorbij is en ik ervoor ben gaan betalen zijn er wat films en series bijgekomen, evenals de ondersteuning voor 4K/UHD met HDR.
De 4K/HDR resolutie staat standaard ingesteld voor de films en series die dit ondersteunen en is niet te wijzigen naar een lagere resolutie (Dat zou je mijn inziens ook niet moeten willen).
Maar... Alles in HD wordt vlekkeloos afgespeeld maar bij films en series in 4K blijft het beeld zwart.
Wat heb ik geprobeerd:
1) De app opnieuw installeren
2) De TV geheel naar fabriekinstellingen terug te zetten
2) Smart HUB resetten
3) HDR aan/uit zetten
3) De internetverbinding testen. Dit heb ik op verschillende manieren getest:
-De ethernetkabel in mijn laptop gestoken, speedtest geeft aan dat ik gemiddeld op 190Mb/s zit
-Met ethernetkabel rechtstreeks in de modem
-Alle andere apparaten los van de router/modem
-etc...
4) Contact gezocht met Disney, deze hebben meegekeken en weten ook niet meer waar ze het moeten zoeken.
Nu vraag ik me af... zijn er meer mensen met hetzelfde probleem en is er iemand die met een oplossing?
op 24-11-2019 10:06 PM
Ik kan heel die app niet gevonden krijgen. Ik neem aan dat die in de store moet staan onder de naam Disney+
op 25-11-2019 08:47 PM
Het ligt ook aan het bouwjaar van je TV.
Op shermen van vóór 2016 is de app niet te installeren helaas.
op 27-11-2019 09:32 AM
Hi @Toppieroy,
Heb je ook gecontroleerd of de TV up-to-date is? Versie 1290.4 is de meest recente update voor jouw TV.
op 29-11-2019 09:24 PM
Hoi Bruce,
Bedankt voor de tip.
De TV kon bevatte zelf versie 1270 en kon zelf geen nieuwere versie vinden.
Op de website van Samsung wel de door jou aangeboden update gevonden, helaas met met een andere vervelende bijwerking.
De films starten nu wel op in 4K maar zijn niet te bekijken:
Films in HD starten wel goed op.
op 03-12-2019 09:16 AM
op 04-12-2019 08:57 PM
Ik had nog geen Netflix, inmiddels een proefabonnement afgesloten en op Netflix speelt alles in top-kwaliteit af...
op 05-12-2019 09:35 AM
Dan lijkt het toch aan de Disney+ app te liggen. Je kunt nog proberen om de Smart Hub te resetten, anders kun je contact opnemen met de support van Disney+.
op 08-12-2019 03:39 PM
Dit heb ik inmiddels ook meerdere malen geprobeerd helpt ook niet....
Ik heb ook contact gehad met Disney, deze hebben ook alles voorgesteld wat ik reeds geprobeerd heb.
Disney kan niet verder helpen en wijst naar Samsung, deze schijnt verantwoordelijk te zijn voor de apps op Tizen...
op 10-12-2019 09:34 AM
Dan lijkt het mij dat er inderdaad een update moet komen voor de app. Had je de TV zelf ook al eens gereset, naast de Smart Hub?