op 13-02-2020 11:37 AM
Hoi ik heb op de 82Q950R TV de Disney+ app staan en kan deze nu eindelijk na weken heen en weer mailen met Samsung over de registratie van de Disney+ actie gebruiken.
Echter wat ij ook doe aan aanpassingen in de Tv en op mijn rand apparatuur komt er geen Dolby Atmos door op mij audio processor. Dit is heel vreemd, want het werkt wel bij de Samsung Netfix app, maar ook op diverse andere platfoms niet Samsung platforms. Disney+ geeft ook aan dat het probleem bij Samsung ligt.
Dus kan Samsung dit snel oplossen, want juist nu is o.a. Star Wars voor het eerst in in 4K HDR met Dolby Atmos beschikbaar.
Alvast onze dank.
Ps. graag geen standaard opmerkingen als dat het afhankelijk is van het content, aangesloten apparatuur ed.,
want dat weten wij ook wel.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-11-2021 05:01 PM
Zoals al eerder aangekondigd Disney plus heeft haar app ge-upgrade en daarin dolby atmos geactiveerd op het tizen platform!
op 23-11-2021 02:05 PM
Ik heb er nog niets van gezien. Staat bij mij gewoon nog 5.1
op 23-11-2021 02:20 PM
Heb je een televisie/geluidssysteem die compatibel zijn voor atmos? Zo ja, software op je televisie updaten naar de laatste versie. Dinsney app op je televisie installeren. Vandaar uit content met atmos opzoeken. Dan zou hij het moeten doen.
op 23-11-2021 02:44 PM
Mijn tv, nog niet, want die heeft nog geen eArc (wachtend op de laatste update die al door sommige als betaversie is geinstalleerd) Maar geluidssysteem is dolby atmos. Alles is up to date. Toen ik Disney+ pas installeerde gaf hij nog wel dolby atmos aan, maar dat is inmiddels 2 jaar geleden.
op 23-11-2021 02:53 PM
Oké dan is het wachten op je televisie. Mijn combi the frame 2020 icm Sonos arc atmos systeem werkt nu foutloos
op 23-11-2021 03:17 PM
op 04-12-2021 10:41 AM
Ik accepteer deze oplossing niet!
Reden is dat ik nog steeds GEEN Dolby Atmos via de Samsung Disney+ App krijg.
(werk wel bij Netflix)
Vrijdag 3 december heef de Tv door een monteur een totale fabriek reset gekregen, waardoor de OCB /Tv volledig opnieuw geïnstalleerd moest worden inclusief alle Smart Apps en instellingen in de menu's. Ik heb dus de allerlaatste versie, maar GEEN Dolby Atmos.
De Tizen App kan dan wel zijn aangepast, maar komt niet bij mij als gebruiker aan.
op 06-12-2021 02:43 PM
En toch.. the truth is out there: https://bit.ly/3dqjI4c
Tizen is een platform, apps die op de ene TV werken zullen enigszins moeten worden aangepast om dezelfde dienst te leveren op Tizen. Dat is niet aan Samsung, de ontwikkelaars van Disney zijn verantwoordelijk voor het maken van de Tizen versie van hun app, en die blijkt Atmos (nog) niet te ondersteunen. Het argument dat onze TV's hier niet geschikt voor zouden zijn is natuurlijk gek, aangezien het voor andere apps prima werkt.
Terugkomend op de link, ik heb hier geen officiële bevestiging van kunnen vinden, maar ik vermoed dat de update simpelweg nog niet wereldwijd uit is. Er zijn berichten te vinden dat het voor anderen is opgelost, maar niks uit de buurt.
op 06-12-2021 03:00 PM
Ook in Nederland werkt het. Waarom bij de 1 wel en de ander niet 🤷♂️. Sonos gebruikers bevestigen dat het in ieder geval werkt
op 06-12-2021 03:32 PM
Dit bericht uit de link
The Disney plus app was updated the 12/11/21 (Disney day), the app for me now does Atmos (and iMax option) since the update. It has been blanked out for me until then in my Q95 tv and my Q70T soundbar, and only gave me the 5.1 iption
Is simpel de huidige situatie. Je kan in het "expert menu" van het geluid alleen de Dolby Atmos compatible aanvinken als via de HDMI je randapparatuur word herkend als Atmos geschikt. Daarnaast moet je DD+ ipv DD ook selecteren. Bij mij staan beide op groen, maar toch geen Dolby Atmos met de Disney+ app en wel bij Netflix.
Het is dus nog steeds, ookal heeft de Disney+ app recent een upgrade gehad, niet een die nu ook Dolby Atmos doorgeeft. Ik lees dat ook Op de internationale AVF en AVS forums.