op 31-05-2020 10:29 AM
Samsung tv 8k speelt blijkbaar Youtube videos 8 k af als 4k. Waar vind ik demo videos 8k om af te spelen op mijn tv? Waar vind ik vandaag content 8k?
op 31-05-2020 11:12 AM
Goedemorgen @jodecra ,
Het gaat er even om welke 8K tv je bedoeld 🤷♂️. Er zijn meerdere modellen.
Voorlopig is er nog niet veel content te vinden op het gebied van 8K.
https://www.lg.com/nl/lg-magazine/instructies-en-uitleg/gids-voor-beschikbare-8k-content
https://www.homecinemamagazine.nl/2018/01/zin-en-onzin-ultrahd-8k/
Er staan gewoon 8K democlips op YouTube. Even internetten doet soms wonderen
https://www.youtube.com/watch?v=BdzZDs6PiJ4
op 31-05-2020 11:24 AM
Beste Dick,
mijn TV is een Samsung QE82Q950R, model 2019, dus volledig 8k.
Zoals je wellicht weet weigeren de Samsung 8k TV's alle Youtube 8k demo videos (die je vindt op internet) af te spelen in 8k, en spelen ze dus af in 4k. Je ziet dat als je de specificaties bij de youtube video op tv bekijkt.
Vandaar mijn vraag.
Dank voor de reactie, dank voor de links.
op 02-06-2020 04:39 PM
op 02-06-2020 06:25 PM
Vriendelijk bedankt Bruce voor uw antwoord.
Mijn tv is aangesloten op een zgn bekabelde manier, via een Powerline van Telenet, in het stopcontact.
Beste groeten,
Johan
op 02-06-2020 06:32 PM
Bruce,
Bruce,
Nog graag een bijkomende reactie. ik heb enkele demo's van Youtube gehaald, en daarna geconverteerd naar mp4 8k formaat. Toevallig wil hij een klein filmpje afspelen, ik denk aan 8k, maar de andere weigert hij helemaal te spelen, hij kent het formaat niet en kan het niet lezen, geeft de tv als melding.
Groeten,
Johan
op 03-06-2020 12:01 PM
op 03-06-2020 06:50 PM
Bruce,
Ik heb 2 filmpjes gekozen op Youtube op mijn laptop die wel degelijk 8k weergeven (zie ik aan de weergave van de specificaties) . Ik heb de filmpjes gedownload, zowel in 8k mp4 als in 8k avi, en op usb geplaatst. De tv weigert de filmpjes op de USB af te spelen. Foutmelding: "Niet-ondersteunde functies: Het geselecteerde bestand wordt nu niet ondersteund."
Help.
op 03-06-2020 08:58 PM
Bruce,
ik heb op de Britse community volgend uittreksel gevonden:
"I've literally just brought a 75Q950R 2019 TV from Samsung and from what I'm reading (by accident) this forum post is telling me that this model of TB will never support th AV-1 codec for streaming 8K content. Is this correct?
I'd suspect the majority of 8K content is likely to come from streaming services first, or certainly will be the content I consume the most for 8K as it's adopted... it would seem "fair" and "right" that the TV's sold as being 8K would actually support 8K content as and when it's available! From my prospective Samsung, this is actually a serious mis-selling technique. You can't advertise a TV to be 8K ready then in the small print (on a user community forum) tell us that due to a hardware restriction you can't stream 8K codec using AV-1, a soon to be widely adopted open source 8K codec). This is feels very naughty to me and I'd like an official response.
1. Will AV-1 codec won't be supported for 2018/2019 8K models
2. Why isn't this made clear during a purchasing decisions
3. Will you be updating your website to change the language you use (this isn't a true 8K experience)
I'll wait for the response, then will report Samsung to the UK Trading Standards as I feel this type of behavior from a vender is unacceptable. You've taken my money and now my TV is null and void for future 8K content."
Dus ligt het probleem duidelijk bij Samsung: ze verkopen 8k TV's Q950R met allerlei commerciële aankondigingen, terwijl de TV GEEN ENKELE 8k content kan afspelen. Het scherm van de TV kan dus 8K aan, maar de TV zelf kan het niet afspelen. Kan u mij de coördinaten van de CEO van Samsung Benelux doorgeven aub, zodat ik mijn ongenoegen kan uiten tegenover deze praktijken.
Ik ben altijd een loyaal Samsung koper: 2 gsm toestellen, een tablet, 2 samsung TV's. Dit gaat echter te ver. Ik vraag dan ook dringend dat de one connect box bij de 950R reeks vervangen wordt door een model dat de bewuste codec zich heeft om 8k content te kunnen streamen.
Een duidelijk verontwaardigde koper.
Johan
op 04-06-2020 03:18 PM