23-01-2021 11:59 PM - bewerkt 24-01-2021 12:26 AM
Hallo,
Sinds vorige week een Samsung qe50q64 qled en sinds vandaag opeens een icoon rechtsonderin wat tevoorschijn komt bij het veranderen van zender. Een cirkel met i en 4 kleuren stipjes rondom.
Hele week goed tot vanmiddag toen ik een andere ci+ module heb geplaatst. Iemand ern idee hoe ik deze weg krijg?
op 24-01-2021 09:21 AM
Goedemorgen @Bertkr ,
Is de volledige Model Code van de tv QE50Q64TASXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Dit lijkt op iets wat veroorzaakt is door een infotoets op de afstandsbediening ingedrukt te hebben.
Zou je de tv willen resetten? Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten.
Graag hoor ik van je..
24-01-2021 09:39 AM - bewerkt 24-01-2021 09:40 AM
Goedemorgen Dick,
Modelnummer is correct.
Ik heb gisteravond de TV gereset maar het "probleem" blijft. ook komt nu in beeld onderin te staan "ziggo on demand" in een zwart blokje met witte rand.
24-01-2021 09:49 AM - bewerkt 24-01-2021 09:50 AM
Hoi @Bertkr ,
Oké. Wat is de reden voor een andere CI+ module? Welke heb je nu?
Heb je deze van de provider gekregen? Wie is je provider?
op 24-01-2021 09:59 AM
Dick,
Ik zal het hele verhaal even doen.
Ik had een oude TV met CI+ module van ziggo. daar de tv aan vervanging toe was en we graag een smart tv wilden is de keuze op samsung gevallen. Met mijn oude ci+ module kreeg ik niet alle zenders scherp in beeld met name rtl4 was wazig en als ik via de decoder keek (cisco met HDD) was het superscherp. In overleg met ziggo heb ik van hun een CI+ gekregen met nieuwe smartcard. deze heb ik gistermiddag geinstalleerd en alles is nu super scherp. Door deze actie is wel mijn abonnement aangepast met meer zenders in HD voor hetzelfde geld p/m.
Maar sinds gisteren krijg ik dus het bewuste icoontje in beeld.
op 24-01-2021 10:25 AM
Hoi @Bertkr , Bert,
Bedankt voor de uitleg! On Demand kan je aanklikken met de rode knop .
Op de afstandsbediening van je Samsung heb je 3 kleurtjes staan en dan kies je voor Rood.
Als dit niet werkt, moet de CI+ module nog even geactiveerd worden met de rode knop. Dat kan je bij Instellingen doen..
op 24-01-2021 10:27 AM
je bedoelt dat knopje met 123 en kleurtjes erop?
op 24-01-2021 10:32 AM
Volgens mij wel. Not sure 🙈..
op 24-01-2021 10:42 AM
Dick,
Zojuist even wat geprobeerd. wanneer ik op de 123 knop druk komt er een 2e icoon in beeld die een deel van de afstandbediening laat zien, de centrale knop en ring eromheen met ook daar de 4 kleuren zoals ik in de foto laat zien. Wanneer ik op de rode knop druk kan ik inderdaad on demand aanzetten.
In het menu de CI+ activeren kan ik zo niet vinden...
Maar blijft dat het icoon in beeld komt bij wisselen kanaal.
op 24-01-2021 10:46 AM
Hoi @Bertkr , Bert,
Lekker aan het tobben 😉. Als dat in beeld blijft, moet toch de module geactiveerd worden.
Je zou het nog met de AB van Ziggo kunnen proberen, anders moet je toch maar even contact opnemen met Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact